Žebříčky Přehledy

Komerční banka hlásí miliontého uživatele mobilní aplikace KB+


před 5 hodinami  |  Veronika Křivská, zpráva Komerční banky | foto: Shutterstock

Klienti si mobilní aplikace bank oblíbily. Pravidelně je používá osm z deseti Čechů. Uživatelé mobilních bankovních aplikací přibývají. Komerční banka nyní přivítala miliontého uživatele své bankovní aplikace KB+, kterou spustila v první polovině tohoto roku.


Mobilní bankovnictví umožňuje klientům pohodlnou obsluhu jejich produktů přímo z mobilu. Z březnového průzkumu společnosti NMS Market Research pro Raiffeisenbank vyplývá, že mobilní bankovnictví pravidelně používá osm z deseti Čechů.

Dosažení miliónu klientů v KB+ je výsledkem jak akvizice nových klientů, tak převodu stávajících klientů ze starších bankovních systémů na platformu KB+. K růstu počtu uživatelů pomohla i marketingová akviziční kampaň, v rámci které nabídla Komerční banka novým klientům finanční bonus ve výši 2000 Kč za stažení aplikace a otevření účtu.

Pro srovnání uveďme například, že u ČSOB v prvním pololetí tohoto roku stoupl počet aktivních uživatelů mobilního bankovnictví ČSOB Smart na 1,4 milionu. Mobilní aplikaci My Air od Air Bank mělo k 30. červnu 2024 1,1 milionu klientů s bankovním účtem.

„KB+ je symbolem naší vize moderního bankovnictví. Klientům přináší jednoduché, přehledné a inovativní řešení, které odpovídá jejich každodenním potřebám. Jsme hrdí na to, že jsme vytvořili platformu, která propojuje technologie a lidský přístup a díky níž jsme překonali naše očekávání v růstu klientské základny,“ uvedl Miroslav Hiršl, člen představenstva a vrchní ředitel retailového bankovnictví Komerční banky.

Uživatelské hodnocení mobilních aplikací jednotlivých bank



Společnost Scott & Rose, která provozuje finanční portál Finparáda.cz, sleduje vývoj mobilního bankovnictví od jeho počátků. V roce 2017 pak vytvořila rozsáhlý průběžně aktualizovaný analytický výstup, který detailně mapuje funkčnosti bankovních mobilních aplikací v Česku.

Jednou ze zajímavých oblastí, kterou finanční portál dlouhodobě sleduje, je vývoj klientské přívětivosti aplikace, a to podle hodnocení uživatelů prostřednictvím Google Play. Nyní nově zařadila i hodnocení prostřednictvím App Store. Hodnotit svůj Smartbanking můžete také na Finparádě zde.

Banka Mobilní aplikace Google Play App Store Finparáda.cz
Air Bank My Air 96 % 98 % 93 %
Banka Creditas CREDITAS Banking 86 % 80 % 91 %
Česká spořitelna George 96 % 96 % 90 %
ČSOB ČSOB Smart 92 % 96 % -
Fio banka Fio Smartbanking 92 % 86 % 93 %
Komerční banka Aplikace KB+ 84 % 78 % 86 %
mBank mBank CZ 92 % 92 % 88 %
Moneta Money Bank Smart Banka 94 % 92 % 87 %
Partners Banka Mobilní bankovnictví 80 % 96 % 93 %
Raiffeisenbank Raiffeisen bankovnictví 94 % 94 % 92 %
UniCredit Bank Smart Banking 90 % 88 % 85 %
Zdroj: Finparáda.cz, data k 3. 12. 2024

Vybrané funkce aplikace KB+ versus aplikace dalších bank



Mezi přednosti aplikace KB+ patří například možnost výběru z několika bankovních tarifů. Základní tarif Start je zdarma a poskytuje běžný účet se všemi základními funkcemi. Naopak vyšší tarify, jako jsou Komfort a Exclusive, nabízejí řadu dalších výhod, například multiměnové účty, neomezené výběry z bankomatů v Evropě nebo po celém světě a možnost vydání více debetních karet.

Klienti si mohou také přizpůsobit účet podle svých preferencí, včetně volby vlastního čísla účtu.
Číslo osobního bankovního účtu lze zvolit ještě u ČSOB, Fio banky, MONETA Money Bank nebo Raiffeisenbank, ale pouze na pobočce. Komerční banka je tak jedinou bankou, u které lze zvolit vlastní číslo účtu i v mobilní aplikaci.

Další funkcí je možnost využívat tzv. spořicí obálky, které umožňují odkládat finance na konkrétní cíle, jako je dovolená nebo větší nákup. U vyšších tarifů jsou tyto služby ještě atraktivnější díky zvýhodněným úrokovým sazbám.
Tato funkce není v rámci bankovních mobilní aplikací ojedinělá, nabízí ji také Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, MONETA Money Bank a Raiffeisenbank. mBank má také ve své mobilní aplikaci možnost vybrat si z nastavených cílů spoření nebo si nastavit cíl vlastní.

Aplikace KB+ nabízí mimo jiné i cestovní pojištění – klienti si jej mohou aktivovat přímo v aplikaci, přičemž pojištění pokrývá jak soukromé, tak služební cesty po celém světě.
Sjednání cestovního pojištění pomocí mobilní aplikace nabízí většina tuzemských bank. Tuto možnost nenabízí Fio banka. Banka Creditas po stisknutí tlačítka "Mám zájem" předává osobní údaje Allianz pojišťovně za účelem oslovení s nabídkou pojištění. U UniCredit Bank naleznou klienti tlačítko, díky kterému mohou kontaktovat bankovního poradce a domluvit se s ním na sjednání cestovního pojištění.

Letošní novinky a další funkce v aplikaci KB+



K letošním novinkám patří například Extra služba Bezpečí, která klientům umožňuje pojistit si své osobní věci i platební karty ze všech bank se sídlem v ČR.

Dále pak účet pro děti od 6 let. Ve svém bankovnictví rodiče vždy uvidí, za co dítě utrácí. Čím je dítě starší, tím více služeb a funkcí v aplikaci KB+ může používat. Číslo účtu i aplikace zůstávají stejné.
Založit dětský účet v mobilní aplikaci mohou i klienti Air Bank, Banky Creditas, České spořitelny, ČSOB, mBank, MONETy Money Bank a Partners banky.

Další novinkou je potvrzení o platbě ve formátu PDF.

KB+ dále umožňuje ověřit si, zda klient komunikuje skutečně se zaměstnancem KB – a to přímo v průběhu hovoru. Stačí volajícího požádat, aby do KB Klíče poslal své jméno a domluvený kód. V KB+ se také průběžně aktualizuje přehled nejčastějších triků kyberpodvodníků.

Žebříček běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka běžnýh účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu Obrázek: Pokračuj






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.