Žebříčky Přehledy

Která bankovní aplikace je nejpřívětivější? Sami uživatelé hodnotí


23.6.2025  |  Veronika Křivská | foto: Designer

Bankovní mobilní aplikace se staly běžnou součástí našich životů. Umožňují nám rychle spravovat finance, zadávat platby nebo sledovat výdaje přímo z mobilního telefonu. Jejich kvalita a přívětivost proto hrají klíčovou roli v celkové spokojenosti klientů. Zmapovali jsme, jak si vedou aplikace jednotlivých bank z pohledu uživatelských hodnocení.


V posledním desetiletí prošlo mobilní bankovnictví obrovským vývojem. Zatímco ještě před pár lety šlo o doplňkovou službu pro technicky zdatnější klienty, dnes je mobilní aplikace základním nástrojem většiny běžných uživatelů.

Banky do jejich vývoje investují nemalé prostředky a přetahují se o to, která nabídne nejintuitivnější, nejbezpečnější a nejfunkčnější řešení.

Společnost Scott & Rose, která provozuje finanční portál Finparáda.cz, sleduje vývoj mobilního bankovnictví od jeho počátků. V roce 2017 vytvořila rozsáhlý průběžně aktualizovaný analytický výstup, který detailně mapuje funkčnosti bankovních mobilních aplikací v Česku.

„Mobilní aplikace se staly klíčovým prvkem bankovnictví – pro banky i jejich klienty představují hlavní kanál, prostřednictvím kterého lze využívat většinu nabízených produktů a služeb. I proto se od roku 2017 detailně věnujeme jejich sledování a vyhodnocování u českých i slovenských bank. Jedním z hodnoticích kritérií je také uživatelské hodnocení,“ uvádí Michal Mošnička, ředitel společnosti Scott & Rose, která provozuje finanční portál Finparáda.cz.

Jak hodnotí mobilní aplikace jednotlivých bank

jejich uživatelé?



Jednou ze zajímavých oblastí, kterou finanční portál Finparáda.cz dlouhodobě sleduje, je vývoj klientské přívětivosti aplikace, a to podle hodnocení uživatelů prostřednictvím Google Play a App Store. Hodnotit svůj Smartbanking můžete také na Finparádě zde. Tabulka obsahuje i nově přidané hodnocení podle AI (umělé inteligence).

Banka - mobilní aplikace Google Play App
Store
Finparáda.cz AI
(umělá inteligence)
Průměrné hodnocení za všechny platformy
Air Bank
(My Air)
96 % 98 % 93 % 96 % 95,75 %
Banka Creditas (CREDITAS Banking) 86 % 82 % 91 % 86 % 86,25 %
Česká spořitelna (George) 96 % 96 % 90 % 96 % 94,50 %
ČSOB
(ČSOB Smart)
92 % 96 % - 92 % 93,33 %
Fio banka
(Fio Smartbanking)
94 % 86 % 93 % 92 % 91,25 %
Komerční banka
(Aplikace KB+)
90 % 84 % 86 % 84 % 86,00 %
mBank
(
mBank CZ)
92 % 92 % 88 % 92 % 91,00 %
Moneta Money Bank
(Smart Banka)
94 % 90 % 88 % 94 % 91,50 %
Partners Banka
(Mobilní bankovnictví)
94 % 96 % 93 % 80 % 90,75 %
Raiffeisenbank  (Raiffeisen bankovnictví) 94 % 96 % 92 % 80 % 90,50 %
UniCredit Bank (Smart Banking) 90 % 88 % 85 % 89 % 88,00 %
Zdroj: Finparáda.cz, data k 19. 6. 2025 (banky jsou seřazeny abecedně)

Nejlépe hodnocenou aplikací je My Air od Air Bank, která získala v průměru 95,75 %. Uživatelská spokojenost se odráží ve všech výše uvedených platformách. Těsně za ní se umístila aplikace George od České spořitelny s průměrem 94,50 %.

Nižší průměrné hodnocení si odnesla aplikace od Komerční banky (86 %), což však stále představuje velmi solidní výsledek vzhledem k tomu, že se jedná o nově zavedenou aplikaci banky.

Většina bank se drží vysoko nad hranicí 85 %, což svědčí o celkově velmi dobré úrovni mobilního bankovnictví v Česku.

Zajímavým aspektem je srovnání klasických uživatelských recenzí s hodnocením AI. Zatímco některé banky si u uživatelů vedou skvěle, AI je hodnotí opatrněji. To může naznačovat, že i přes pozitivní první dojem aplikace nemusí zcela obstát ve srovnání funkcionalit nebo technické stabilitě.


Metodika hodnocení pomocí AI (umělé inteligence):

K hodnocení pomocí AI využili odborníci z Finparády.cz systém ChatGPT.
Zadání bylo následující: vytvořit procentuální hodnocení uživatelské přívětivosti mobilních aplikací (Smartbankingů) zadaných českých bank na základě veřejně dostupných srovnání a recenzí od uživatelů z různých portálů, které se zabývají bankovním trhem a oblastí bankovních mobilních aplikací (bez zohlednění Google Play, App Store a Finparády.cz) k červnu 2025.
 

Co dodat závěrem?



Mobilní aplikace se staly vizitkou každé banky a jejich kvalita může rozhodovat o tom, kterou si klient zvolí.

Výsledky ukazují, že české banky si vedou velmi dobře, a rozdíly mezi nimi se často pohybují v řádu jednotek procent.

Vzhledem k dynamickému vývoji trhu i technologií se může výše uvedené hodnocení bankovních mobilních aplikací měnit, proto dává smysl tyto informace průběžně sledovat.

Žebříček běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka běžnýh účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu Obrázek: Pokračuj






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.