Žebříčky Přehledy

Klienti Komerční banky platí častěji kartou. Kteří dobrovolně a kteří pod tíhou poplatků?


7.1.2013  |  Michal Bubák

Držitelé platebních karet Komerčních banky uskutečnili v období od 1. do 24. prosince 2012 transakce v celkovém objemu 13,7 mld. Kč, což je o 0,5 % méně oproti stejnému období roku 2011. V rámci těchto transakcí rostl počet plateb kartou přes internet, který meziročně vzrostl o 22,4 %. Objem plateb kartou v kamenných obchodech pak vzrostl o 8,8 %, naopak objem výběrů z bankomatů klesl o 4,9 %.

Na základě těchto dat banka konstatuje, že i nadále pokračuje trend změny chování spotřebitelů, tedy jejích klientů, kteří méně vybírají hotovost z bankomatů a více platí kartou přímo u obchodníka nebo přes internet. Co neuvádí je, že k takovému chování svoje klienty ráda postrkuje sama, např. zdražením výběru hotovosti z vlastních bankomatů v minulém roce z 5 Kč na 9 Kč. 39 Kč za uskutečnění výběru z bankomatu cizí banky mně osobně nepřipomíná již jen poplatek, ale trest za moje spotřebitelské chování. Být klientem Komerční banky, tak než hledat po městě její bankomat s poplatkem 9 Kč, asi bych též zkusil raději zaplatit kartou.

A jelikož existují mezi bankami značné rozdíly, co se týče výše poplatků za výběr z bankomatů cizí banky, věnovali jsme tomuto tématu samostatný článek:

Ředitel Platebních karet Komerční banky Sirus Zafar uvádí, že největší dárek zaplatil držitel karty, který v předvánočním období uhradil nákup v hodnotě 1,9 milionu korun v obchodě s klenoty a že průměrná výše platby u obchodníka pak před Vánoci dosáhla zhruba 1100 korun. V období od 25. do 31. prosince 2012, na které připadly pouze 3 pracovní dny, realizovali držitelé karet KB transakce za dalších 1,8 miliardy korun.







Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.