Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Informace z pojišťoven z druhé poloviny května
27.5.2013 | Michal Bubák
Přinášíme Vám souhrn informací z oblasti pojištění a pojišťoven. V článku se dozvíte, v kterých oblastech Česká pojišťovna řešila v loňském roce nejvíce živelných škod a které živly postihovaly pojištěnce nejvíce, nebo kolik za loňský rok připíše pojišťovna Kooperativa klientům, kteří u ní mají uzavřeno životní pojištění. ČSOB pojišťovna řeší krádeže jízdních kol a Allianz pojišťovna nabízí sjednání autopojištění iAuto přes internet, které si klient postaví na míru podle svých potřeb.
Živelné škody v roce 2012 nejvíce postihovaly obyvatele východních a jižních Čech
Česká pojišťovna řešila v loňském roce 31 380 živelních škod v celkové hodnotě 2,2 miliardy korun. Obyvatele České republiky potrápilo nejvíce krupobití (6 893 případů, objem škod dosáhl 635 milionů Kč) a dále pak vichřice (6 773 případů za 180 milionů Kč), povodně a záplavy (5 150 případů za 111 milionů korun). Značné škody však působily i další přírodní živly, jako např. blesk, sníh a oheň. Řádění živlů vloni nejvíce postihlo východní a jižní Čechy, naopak nejméně živelních škod zaznamenala Česká pojišťovna v roce 2012 v Praze a na západě Čech.
Kritické byly vloni letní prázdniny
Největší škody vloni přišly s letními prázdninami. Ničivé bouřky doprovázené krupobitím, vichřicemi a blesky pustošily celou republiku. Nejvíce škod způsobilo krupobití a velká voda lidem v Jihočeském kraji, vichřice zase nejvíce řádily v Královéhradeckém kraji. V počtu živelních škod došlo vloni meziročně k mírnému poklesu, objem škod způsobených živly byl ale oproti roku 2011 o 22 % vyšší.
Ačkoliv se to může zdát kuriózní, Česká pojišťovna vloni řešila také čtyři škody způsobené zemětřesením, dvanáct případů zřícení skály a 239 škod způsobených v důsledku výbuchu.
Kooperativa rozesílá svým klientům dopisy o podílu na zisku v životním pojištění za rok 2012
„Klientům, kteří mají uzavřenou smlouvu životního pojištění s běžně placeným pojistným, připíšeme za loňský rok celkové zhodnocení 4 %, což je lepší výsledek než v loňském roce,“ říká Filip Král, ředitel Úseku pojištění osob v pojišťovně Kooperativa.
U smluv s jednorázovým pojistným Kooperativa připisuje 3,6 % a k mimořádným účtům a vkladovému fondu v investičním životním pojištění 3,5 %.
„Dosažené zhodnocení považujeme za velmi solidní a potvrzující i v neklidné době, z hlediska výnosů na finančních trzích, pozici Kooperativy jako stabilně hospodařící instituce. Když se k tomu připočte i vysoká výkonnost podílových fondů nabízených v rámci investičního životního pojištění PERSPEKTIVA, dá se říci, že loňský rok dopadl pro investory velmi dobře,“ doplňuje Filip Král.
Pojistka od ČSOB pojišťovny chrání i jízdní kolo odcizené mimo domov
Počet krádeží kol meziročně opět vzrostl. O svůj bicykl loni přišlo nejvíce lidí v Praze a v Moravskoslezském kraji. Jen v těchto dvou destinacích se loni „ztratilo“ necelých tři tisíce kol. Nejméně aktivní nenechavce pak mají na Vysočině, v Karlovarském a Libereckém kraji.
„Je smutným faktem, že 80 až 90 % ukradených kol se ke svým majitelům nikdy nevrátí. Zároveň můžeme potvrdit, že částka vyplacená za ukradená kola meziročně narůstá,“ uvedl Jan Šepek, ředitel odboru pojištění majetku s tím, že stejně tak narůstá i počet lidí, kteří si svá kola v rámci pojištění domácnosti připojišťují. „Prakticky neexistuje zámek, který by zloděj nepřekonal, pokud už se kolo rozhodne odcizit. Pojištění je pak jedním z možných řešení. U nás totiž pojistka kolo chrání, i pokud je majiteli odcizeno mimo domov, například ze stojanu před obchodem či školou,“ dodal Jan Šepek.
S Allianz iAuto si přes internet poskládáte autopojištění na míru
Allianz pojišťovna rozšířila svoji nabídku autopojištění a zároveň inovovala pojištění vozu sjednávaného přes internet. Přestože opustila v loňském roce internetové srovnávače, rozhodně nechtěla opustit tento prodejní kanál. Její odpovědí je online produkt iAuto. Nové on-line pojištění vozidel je postaveno na základním a velmi jednoduchém principu: „Platím jen za to, co skutečně potřebuji“. Nový produkt je stoprocentní skládačkou – k povinnému ručení si klient může sjednat libovolné připojištění, které potřebuje, a pokud je nepotřebuje, tak je nesjedná.
Dalším cílem této změny bylo zjednodušení sjednání autopojištění s důrazem na využití nových technologií používaných na portálech určených pro rychlou komunikaci s klienty. „Klient má například okamžitou možnost zjistit si svůj dosavadní bezeškodní průběh v povinném ručení a okamžitě jej využít při sjednávání smlouvy. Novinkou je také stejný počátek pojištění s okamžikem akceptace návrhu pojistné smlouvy. Klient je tak pojištěn hned a nemusí čekat do následujícího dne,“ vysvětluje Karel Platl, vedoucí oddělení podpory prodeje úseku pojištění vozidel Allianz.
Na místo několika sestavených balíčků jedna libovolná skládačka
„Snažili jsme se o zpřehlednění naší produktové nabídky a její zpřístupnění klientovi, aby nepotřeboval vysvětlení, který z několika balíčků pojištění si má vybrat. Ale aby si optimální produkt dokázal sestavit sám,“ doplňuje ředitel úseku pojištění vozidel Pavel Prokš.
Základ nabídky tvoří povinné ručení a všechna ostatní pojistná rizika (pojištění živelních událostí, havarijní pojištění, pojištění skel vozidla, odcizení apod.) si klient vybírá postupně až do chvíle, než dosáhne požadovaného rozsahu pojištění. „Popis každého pojistného rizika je jasně na internetu uveden a ze zákazníka se tak na malou chvíli stává odborník na pojištění, který je schopen si rozsah pojištění stanovit i bez profesionální pomoci. Záleží jen na jeho volbě,“ doplňuje Pavel Prokš.
iAuto umožňuje platit i měsíčně a bez přirážky
Online pojištění iAuto nabízí jak pojištění GAP pro nová auta, tak i levnou ochranu pro ta starší pěti let. Zatímco jiné produkty mohou nabízet nejvýhodnější cenu jen při platbě ročně nebo pololetně, iAuto umožní platit i měsíčně bez přirážky. Pro klienta může být jednodušší každý měsíc zaplatit například 300 Kč než ročně 3 600 Kč. Pojištění lze sjednat jak on-line, tak po telefonu, ale i u poradců Allianz pojišťovny. Například klient si udělá nabídku on-line, nakonfiguruje si pojištění, ale nakonec je může sjednat u poradce, pokud bude potřebovat radu.
Pět hlavních výhod Allianz iAuto:
• 100% skládačka - „Platím jen za to, co potřebuji“
• Možnost platit měsíčně bez navýšení podobně jako účty za telefon, elektřinu…
• POV s nejlevnějším, nebo i maximálním limitem a přímou likvidací
• Dvě varianty havarijního pojištění pro starší auta
• Pro nová auta pojištění GAP
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Odborná anketa Pojišťovna roku zná své vítěze za rok 2012
Aktuality z pojišťoven začátkem května
Pojistné podvody v tomto roce - podvádí se častěji a v menších částkách
Jak se správně pojistit na služební cestu?
Žebříčky a přehledy:
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.