Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Informace z pojišťoven. Jak postupovat, až povodeň opadne?
3.6.2013 | Michal Bubák
Podle prvních informací mobilních techniků očekává Česká pojišťovna, že její klienti nahlásí cca 20 000 škod v objemu stovek milionů korun. Tento odhad se však bude velmi pravděpodobně měnit, a to na základě aktuálních informací a vývoje situace na jednotlivých vodních tocích. V terénu jsou týmy mobilních techniků, které jsou dle potřeby posilovány také pracovníky z ostatních částí republiky, jež nebyly velkou vodou zasaženy. Česká pojišťovna rovněž posílila počet operátorů na své klientské lince, kde se dnes očekává až 3 500 příchozích hovorů.
Nejpostiženějším regionem jsou v tento okamžik jihozápadní Čechy, tisíce hlášených škod očekává pojišťovna také ze severních a středních Čech a rovněž z území hlavního města Prahy. V oblasti východních Čech zatím odhaduje stovky případů, především pak z Trutnovska.
Klientské centrum ČP již přijalo prvních několik stovek hlášení, největší nápor telefonátů se však očekává dnes a v průběhu dalších dní tohoto týdne. Klienti zatím hlásí jak škody z majetkového pojištění, tak i z pojištění motorových vozidel.
Jak postupovat po vzniku živelné události?
• Ohlaste vzniklou škodu Vaší pojišťovně. Využijte kanály, které pojišťovna nabízí: telefonní linka, formulář na obchodních místech, webové stránky či mobilní aplikace.
• Pořiďte seznam poškozených věcí, pokud máte pořizovací doklady, připojte je k seznamu.
• Zdokumentujte (ideálně fotoaparátem) vzniklé škody, zvlášť pokud odstraňujete následky ještě před prohlídkou mobilním technikem.
• Začněte s odstraňováním škod, jakmile to bude možné.
• Evidujte náklady a práce, které jste vynaložili na likvidaci škody – mohou být součástí náhrady vaší škody.
• Připravte si pojistnou smlouvu před příchodem mobilního technika.
• Při prohlídce mobilním technikem je možnost požádat o vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.
I Kooperativa se připravuje na likvidaci škod
Pojišťovna Kooperativa informuje, že její klienti doposud nahlásili 470 škod za cca 150 milionů Kč. Nicméně celkový rozsah škod si pojišťovna zatím netroufá odhadnout, i vzhledem k tomu, že na mnoha místech voda stále stoupá.
Nejvíce hlášených škod přišlo Kooperativě prozatím z Jihočeského kraje, zejména Českého Krumlova, Táborska a Bechyně, Prahy a Středočeského kraje nebo Královéhradeckého kraje, okolí Hostinného a Trutnova. Další škody určitě velká voda způsobí i v Ústeckém kraji, kde bude Labe teprve kulminovat.
„Klientům v nejpostiženějších oblastech zašleme SMS zprávu s kontakty, kam nejlépe škodu nahlásit. Už o víkendu jsme zásadně posílili počet operátorů na naší infolince, na kterou mohou klienti škody hlásit. Využít mohou také e-mailovou adresu nebo on-line formuláře na webu Kooperativy. Krizový štáb také řeší operativní přesun techniků, kteří budou nasazeni podle toho, jak bude voda opadávat a bude možné prohlížet poškozený majetek. Očekáváme, že první prohlídky budou probíhat od úterý 4. 6. 2013,“ doplňuje Miroslav Novák.
Kontakty na pojišťovny
Allianz
- 841 170 000
Axa pojišťovna
-
292 292 292
Česká podnikatelská pojišťovna
-
841 444 555
Česká pojišťovna
-
841 114 114
ČSOB Pojišťovna
-
800 100 777
Ergo pojišťovna
-
221 585 111
Generali Pojišťovna
-
844 188 188
Hasičská vzájemná pojišťovna
-
844 114 411
Kooperativa pojišťovna
-
841 105 105
Slavia pojišťovna
-
255 790 111
Uniqua
-
800 120 020
Triglav pojišťovna
-
542 425 000
Maxima pojišťovna
-
224 305 403
Wüstenrot
-
800 225 555
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Češi a letošní dovolená. Na co si dát pozor v zahraničí?
Informace z pojišťoven z druhé poloviny května
Odborná anketa Pojišťovna roku zná své vítěze za rok 2012
Novinky u majetkového pojištění Allianz
Žebříčky a přehledy:
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.