Žebříčky Přehledy

Veřejnost zhodnotí nejlepší pojišťovací novinky


6.6.2013  |  Michal Bubák

Zaměření na konkrétního klienta, možnost upravovat pojistky dle aktuální potřeby a využití moderních technologií. To jsou jedny z hlavních kroků, kterými se pojišťovny snaží zlepšit své služby. Jak přínosné novinky si pojišťovny pro své klienty připravily v loňském roce? O tom může nyní hlasovat veřejnost v soutěži Pojišťovací inovátor 2013, která je samostatnou kategorií výzkumu Nejlepší pojišťovna 2013.

Od 4. do 23. 6. je na stránkách „nejpojišťovny" možné zvolit nejlepší pojišťovací novinku, kterou nominovaly samy pojišťovny. Letos se o titul Pojišťovacího inovátora uchází celkem 18 institucí. Vítězové této kategorie budou vyhlášeni 10. září společně s výsledky výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2013.

Pojišťovny se snaží přizpůsobovat své produkty a služby na míru klienta



Pojišťovny oproti loňskému roku nepřinesly ve svých službách a produktech žádné razantní změny, úpravami stávajících nabídek však dávají klientům možnost sestavit si pojištění na míru. Pojišťovna Allianz například připravila pro klienty pojištění Allianz iAuto, které je postaveno na principu „skládačky“ – klient si složí a zaplatí svou pojistku jenom z toho, co opravdu potřebuje. Psali jsme v článku: Informace z pojišťoven z druhé poloviny května. ČSOB pojišťovna zase umožňuje uzavřít pojištění odpovědnosti za škodu, aniž by bylo nutné zároveň uzavírat pojištění domácnosti, jak tomu běžně bývá. U České podnikatelské pojišťovny mohou podnikatelé pojistit veškerá rizika v rámci jedné smlouvy. Pojišťovna České spořitelny pak více klientům přizpůsobila Flexi životní pojištění. Ve Wüstenrot pojišťovně může klient nově ukončit pojištění automobilu ze dne na den a nečekat na výroční lhůtu.

Častými zákazníky, na které se pojišťovny zaměřují, jsou ženy. Pojišťovna ING například připravila pojištění For You pro případ rakoviny prsu a pohlavních orgánů. Již týden po sjednání pojištění může žena využít non-stop telefonickou asistenční službu, na níž odpovídají odborníci na dotazy ohledně zdravotního stavu, postupu léčby a medikamentů. Tomuto pojištění jsme se věnovali v článku: Rakovina prsu stále ohrožuje - ING Pojišťovna přichází s unikátním projektem pro ženy.

Pojistné produkty se individualizují



„Z letošních nominací je zjevné, že pojišťovny jsou při vytváření produktů i v komunikaci s klienty stále flexibilnější. Klienti tak mají větší možnosti při výběru vhodného pojistného krytí, které bude odpovídat jejich konkrétním potřebám a situaci. Individualizaci produktů podporuje širší využívání moderních komunikačních prostředků. Očekávám, že tento trend bude pokračovat, neboť nároky uživatelů finančních služeb porostou a pojišťovny se budou snažit odlišit od konkurence i jinak než cenou,“ řekl k nominacím Roger Gascoigne, partner odpovědný za služby pro pojišťovnictví, KPMG Česká republika

Do hry vstupují moderní komunikační technologie



Toto tvrzení potvrzují i nominace na pojišťovacího inovátora, mezi kterými se stále více objevují produkty využívající právě moderních technologií. Produkt „S tabletem do pole“ zařadila mezi novinky Agra pojišťovna. V tabletu jsou nahrány ortofotomapy, které poskytují likvidátorům detailní údaje o pojištěném pozemku. Klienti Aegon pojišťovny si zase mohou změnit nastavení životního pojištění online a klienti AGA International se mohou online spojit s technikem, který jim na dálku pomůže s problémy s počítačem.

„V nominovaných produktech se čím dál více odrážejí výhody inteligentních technologií, což mě přirozeně těší z osobního i obchodního hlediska. Pojišťovny se nyní snaží aplikovat své dlouholeté zkušenosti cestou moderních komunikačních nástrojů pro získávání nových zákazníků i lepší obsluhu těch stávajících. Pomocí softwarových a hardwarových inovací pak chtějí předcházet krizovým situacím nebo je účinněji a rychleji řešit, pokud již nastanou - to vše je v perfektním souladu s vlastní podstatou pojištění,“ uvedl Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor IMB Česká republika.

Přehled nominací v kategorii Pojišťovací inovátor 2013



AEGON Pojišťovna, a.s. - AEGON eChange
AGA International SA - organizační složka - IT assistance
Agra pojišťovna - S tabletem do pole
Allianz pojišťovna, a.s. - Allianz iAuto
Atradius Credit Insurance N.V., organizační složka - Modula First
BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. - Pojištění vyčerpané částky (Balance cancellation)
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group - Pojištění majetku a odpovědnosti podnikatelů Komplex II
Česká pojišťovna a.s. - Koncept životního pojištění Zdravý život
ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB - Naše odpovědnost - pojištění odpovědnosti z občanského života
D.A.S. pojišťovna právní ochrany, a.s. - Pojištění právní ochrany pro podnikatele
ERGO pojišťovna, a.s. - Osobní zdravotní pojištění Nadstandard 211
Euler Hermes Europe SA, organizační složka - Připojištění CAP Europe
ING Životní pojišťovna N.V., pobočka pro ČR - For you by ING
Komerční pojišťovna, a.s. - HYPO úvěrové pojištění
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group - služba 100PROSERVIS
Pojišťovna České spořitelny, a. s., Vienna Insurance Group - FLEXI životní pojištění
UNIQA pojišťovna - UNIQA SafeLine Rent +
Wüstenrot pojišťovna a.s. - ProAuto komplexní pojištění vozidel / ukončení smlouvy kdykoliv

Pojišťovací inovátor je samostatnou kategorií výzkumu Nejlepší pojišťovna, který již pátým rokem nabízí srovnání pojišťoven na základě více než 100 hodnocených kritérií s důrazem na maximálně objektivní proces hodnocení. Titul Nejlepší pojišťovna 2013 získá pojišťovna, jež dokáže nabídnout klientům nejvýhodnější produkty a služby, je klientům dostupná, kvalitně s nimi komunikuje a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky, které svědčí o její stabilitě a přínosu pro majitele.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.