Žebříčky Přehledy

Srpnové novinky z pojišťoven


19.8.2013  |  Zdeněk Bubák

Přinášíme Vám aktuality z pojišťoven. Tentokrát Vás seznámíme s informacemi, které nám pojišťovny poskytly v první polovině srpna 2013. Týkají se účtu za bouřky a krupobití z konce července a počátku srpna. Uvidíte, jak si za uplynulých deset let vedla zákaznická linka České pojišťovny, která slaví narozeniny, jakou aplikaci připravila pro cestovatele Allianz pojišťovna, co trápí motoristy v zahraničí podle České podnikatelské pojišťovny a jakou kampaň chystá MetLife.



Účty za bouřky a krupobití ze začátku srpna



Ze série silných bouřek v období 29. 7. až 11. 8. 2013 eviduje UNIQA pojišťovna do minulého čtvrtka celkem 690 škodních hlášení klientů s celkovou odhadovanou škodou 36 milionů korun. Stále jsou však ještě další škody dohlašované, takže celkově lze očekávat až 800 škod za 50 milionů korun.

UNIQA registruje více podnikatelských škod než škod na privátním majetku občanů. Nejvíce byly poškozeny střechy objektů vichřicí, hodně zkázy napáchaly padající stromy. Z událostí posledních třech týdnů pojišťovna eviduje více úderů blesku než za celý uplynulý půlrok. Kroupy poškodily několik firemních autoparků.

U klientů Kooperativy také zmíněné bouřky a krupobití způsobily tisíce majetkových škod. Nahlášeno bylo přes 6 tisíc škod za více než 350 milionů Kč. Po bouřkách v pondělí 29.7. bylo nejvíce škod nahlášeno z jižních Čech, Vysočiny a Liberecka. Morava byla bouřkami zasažena méně. Bouřka v neděli 4.8. zasáhla nejvíce klienty z Prahy a okolí a z Královéhradeckého kraje.

Většinu škod mají na svědomí záplavy nebo vichřice. Typickou škodou jsou zaplavené sklepy nebo zahrady způsobené velkou vodou z přívalových dešťů. Kooperativa eviduje i střechy poškozené vichřicí nebo spadlými stromy, krupobití ničilo zejména v jižních Čechách skleníky nebo zastřešení bazénů. Několik velkých škod na plodinách nahlásili také zemědělci.

Silné bouřky i povodně poškozují cenný zahradní nábytek. Češi důsledky podceňují



Silné bouřky i povodně poškozují cenný zahradní nábytek. Češi důsledky podceňují. Na snímku dvojice sedí na venkovní pohovce.
Zdroj: Donate

V období opakovaných silných bouřek, kdy vítr, popadané stromy, krupobití či přívalové deště páchají velké škody na majetku, není ušetřen ani zahradní nábytek. Mezi poškozeným či zcela zničeným nábytkem jsou mnohdy i drahé designové kusy v hodnotách desetitisíců až statisíců korun. Odborníci ze společnosti Donate, českého prodejce stylového zahradního nábytku, poukazují na to, že Češi mnohdy zapomínají škodám předcházet, a radí jim, aby se špatné počasí připravili a zajistili zahradní nábytek před každou bouřkou a při cestě do zahraničí jej ukryli do garáže či přístřešku. Drahý nábytek doporučují pojistit jako součást domu.

„Lidé by měli před bouřkou zahradní nábytek upevnit či odstranit z otevřené plochy. Vyhnou se tak velkým škodám, které jsou spojeny zejména s luxusním zahradním nábytkem. Musí také dávat pozor na větrem uvolněné předměty, které je mohou zranit,“ říká Přemysl Hejtmánek ze společnosti Donate. Ceny drahého designového nábytku často překročí deset tisíc korun za kus a celá kolekce se pohybuje ve statisícových sumách. Mnoho škod je podle něj každoročně v chatařských oblastech.

Už při pořizování nábytku je vhodné promyslet, kam jej ukrýt v případě nepříznivého počasí, a uvažovat o vhodně velkém prostoru. Ve většině případů stačí přehodit přes nábytek plachtu, to se však netýká nebezpečí, které představují skutečně silné bouře. Při hrozbě těžkých přívalových dešťů nezbývá než sledovat předpověď. Zajistit či nejlépe schovat na příslušné místo pod střechou i těžší kusy zahradního nábytku. Vítr doprovázející bouřkové pásmo totiž mnohdy strhává stromy a poškozuje střechy domů, které ničí i zbytek zahrady. Uložit nábytek doporučuje Donate do suchých, krytých a nevytápěných prostor pod krycí plachtu. Ideální je pro tento případ zahradní domek nebo garáž. V případě přívalových dešťů je vhodné vyhnout se sklepům, kde hrozí riziko zatopení.

Odhaduje se, že v Česku je celkem na 400 tisíc rekreačních chat, chalup a domků v zahrádkářských koloniích. Toto číslo nás podle statistik řadí na přední místo na světě, více takových objektů a mnoho škod je právě v místech rekreace. Také proto, že lidé například na chalupách bývají jen občas. Při pojišťování je správné myslet také na doplňkové vybavení „okolo“ chaty a chalupy – zahradní nábytek, sekačky, bazény, dětská zařízení, grily, skleníky, ale i ozdobná jezírka nebo zídky, apod. Vše lze dnes do pojištění zahrnout.

Doporučení ke zmírnění následků před bouřkovými jevy:

  • Pro omezení škod silným nárazovým větrem zajistit okna, dveře, odstranit nebo upevnit volně položené předměty (zahradní nábytek, slunečníky apod.),  zabezpečit skleníky, lešení.
  • Dbát na bezpečnost zejména s ohledem na nebezpečí úrazu větrem  uvolněnými předměty, pádem ulomených větví apod. a zásahu bleskem.
  • V oblastech zasažených silnými přívalovými srážkami lze očekávat intenzivní odtok vody ze svahů, rychlé intenzivní rozvodnění malých toků, potoků a jindy suchých koryt, zatopení ulic, domů, zatopení a podemletí komunikací apod.

Česká pojišťovna slaví desetileté výročí zákaznické linky, na které se ročně uskuteční přes 4 miliony hovorů



V roce 2003, tedy přesně před deseti lety, začali operátoři zákaznické linky České pojišťovny s číslem 841 114 114 poskytovat klientům své služby. Dnes komunikační centra pokrývají téměř všechny pojistné produkty České pojišťovny. Přitom hlášení škodní události a komunikace s pojišťovnou prostřednictvím klientské linky je hlavně v době živelních kalamit tou nejrychlejší a nejefektivnější cestou, což ukázaly i letošní povodně, bouřky a krupobití.

Komunikační centra ČP vznikla v roce 2003 nejprve v Praze, Brně a později i v Pardubicích. Koncepce komunikačních center byla součástí projektu transformace a centralizace služeb a servisu České pojišťovny.

„Zavedení tohoto konceptu bylo na domácím trhu poměrně revoluční. Mezi pojišťovnami šlo o první realizaci svého druhu s plně vybavenými středisky odpovídajícími evropskému standardu,“ vysvětluje počátky Antonín Pekárek, vrchní ředitel komunikačního centra ČP.

V rámci zahajovacího režimu měli klienti k dispozici nejdříve možnost nahlášení pojistných událostí z oblasti neživotního pojištění, fungovaly již ale i týmy pro reklamace a pro řešení pojistných událostí v zahraničí. Postupně přibyly asistence pro vozidla a kompletní služby spojené s elektronizovanými pojistnými smlouvami. Již během prvního roku existence komunikačních center se 70 procent nahlášených škodních událostí uskutečnilo výhradně po telefonu.

V roce 2005 se služby dále rozšířily do oblasti obchodní sféry. V první fázi šlo o možnost sjednat si po telefonu cestovní, majetkové a odpovědnostní pojištění. Portfolio produktů možných sjednat i po telefonu se následně dále rozrostlo o pojištění motorových vozidel a také o životní a úrazové pojištění. Dnes pokrývají komunikační centra ČP téměř kompletní paletu pojistných produktů.

Zatímco v roce 2003 startovala komunikační centra ČP s 13 týmy a 180 operátory, dnes se o klienty denně stará 26 týmů čítajících 420 zaměstnanců. Tito pracovníci v rámci své agendy ročně přijmou přibližně dva miliony hovorů, další dva miliony hovorů aktivně uskuteční směrem ke klientům. Specialisté navíc zpracují na dva miliony dokumentů v elektronické podobě. Samozřejmostí je přímá vazba komunikačních center na webové stránky České pojišťovny či na mobilní aplikaci Pojišťovna. Klienti tak mohou hlásit pojistné události i on-line, a to včetně přikládání dokumentů či fotografií, což proces likvidace pojistných událostí významně urychluje.

V období letních dovolených zasahuje asistenční služba České podnikatelské pojišťovny nejčastěji v srpnu



Česká podnikatelská pojišťovna zaznamenává během letní dovolenkové sezóny v průměru patnáctiprocentní nárůst automobilové asistence v zahraničí. Měsícem s největším počtem zásahů bývá přitom srpen. Skutečnost dokládají statistiky za poslední tři roky.
 
Do zahraničí se na svou letní dovolenou každoročně vydávají statisíce českých turistů. Nejčastěji se přitom na cesty většina z nich vydá svým vlastním vozem. O tom, že je dobré se před odjezdem důkladně přesvědčit o technických kvalitách a stavu vozidla, svědčí počty zásahů automobilové asistence, kterou pro řidiče v nouzi zajišťuje Česká podnikatelská pojišťovna ve spolupráci se svým partnerem společností Global Assistance.

„Právě v letním dovolenkovém období evidujeme největší počet zásahů naší asistenční služby mimo republiku. Ze statistik přitom vyplývá, že počet zásahů v sezóně pak vrcholí v srpnu,“ upozorňuje Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny. „Nejvíce takových událostí každoročně řešíme v sousedním Německu, dále také v Rakousku, Chorvatsku a na Slovensku,“ doplňuje Velíšek.

O dovolených lidé v zahraničí nevolají asistenční službu kvůli dopravní nehodě, ale nejčastěji potřebují pomoc při poruše vozidla. Ze statistik asistenčních zásahů vyplývá, že se jedná až o 80 procent případů. „Klientům pomáháme nejen u vážnějších závad na autě, jako je porucha motoru či selhání baterie, ale také v případě defektu pneumatiky či zapomenutých klíčků v uzamčeném voze,“ uvádí Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb Global Assistance.

Více než polovina zásahů se týká vozidel vyrobených kolem roku 2004, necelou třetinou se podílí vozidla s rokem výroby 2007 a novější. Spíše ke kuriozitám patří asistenční zásahy u vozidel vyrobených před rokem 2000. „Mezi nejstaršími asistovanými vozidly byly Škoda 100 z roku 1974 s poruchou převodovky v Itálii a historická Lada z roku 1978 s prasklým ramenem v Srbsku. Podle našich údajů bývá vozidlo obsazeno v průměru dvěma lidmi, v této Ladě jich cestovalo dokonce pět,“ říká s úsměvem Strapko.

Poměrně často řešenou poruchou je prasklý klínový řemen motoru. „Pomáhali jsme klientovi, který se vydal s rodinou na dovolenou do Chorvatska. Nešťastný řidič se dovolal na linku 1220 z Rakouska v půl třetí v noci. Do hodiny a půl již byla rodina s dvěma malými dětmi ubytována v hotelu a vůz odtažen do servisu. Během sobotního dopoledne servisní technici vozidlo opravili a rodina mohla pokračovat v cestě,“ popisuje klasický zásah Pavel Strapko. Celý zásah byl pro klienty bezplatný.

Asistenční služby zabezpečuje pro Českou podnikatelskou pojišťovnu společnost Global Assistance, tel. +420 1220, s možností volání 24 hodin denně, s komunikací v českém jazyce i v případě volání ze zahraničí. Asistence je poskytována nejen při nehodě, ale i při pouhé poruše vozidla, zahrnuje příjezd asistenční služby, opravu na místě, vyproštění
a odtah vozidla.
 

Allianz pojišťovna má novou aplikaci pro chytré telefony, která umí sjednat levnější pojištění, poradit i pobavit



Aplikace pro chytré telefony - Na cesty s Kolbabou.
Zdroj: Allianz pojišťovna

Allianz pojišťovna již před rokem a půl spustila první verzi aplikace pro chytré telefony - Na cesty. Jejím prostřednictvím klienti získávali a získávají všechny nezbytné rady pro případné krizové situace v zahraničí – nemoci, krádeže, dopravní nehody, ztráty dokladů… Díky její nové verzi mohou navíc velmi jednoduše sjednat levnější cestovní pojištění s neomezenými léčebnými výlohami a třeba při čekání na letadlo, nebo ve chvílích volna si poslechnout zážitky z cest známého cestovatele Jiřího Kolbaby. Ten se totiž stal spoluautorem aplikace a kromě svých postřehů přidal i informace z nejrůznějších koutů světa, které navštívil.

Aplikace je složena ze tří částí - Informace a zábava, Rady a pomoc a Snadné sjednání cestovního pojištění. „Spolupráce s cestovatelem Jiřím Kolbabou byla zajímavým sdílením informací. U vybraných zemí si totiž může uživatel chytrého telefonu poslechnout jeho poutavou reportáž o dané lokalitě a cestovatelských zajímavostech. A tato data budeme dále doplňovat,“ říká projektový manažer Allianz Libor Kašparovský.
Cestovní pojištění Allianz lze díky aplikaci sjednat během pouhých pěti minut, ovšem s tím rozdílem, že je budou mít majitelé chytrých telefonů o 15 procent levnější. Rady a tipy, které tvoří jednu z jejích součástí, informují o tom, co dělat v případě ztráty dokumentů či krádeže věcí, jak postupovat při zdravotních komplikacích nebo při dopravních nehodách. Samozřejmostí je rychlá volba na non-stop asistenční službu. Přinášejí také informace pro motoristy o dopravních předpisech v jednotlivých zemích, doporučených případných očkováních,  kontakty na zastupitelské úřady a spoustu dalších užitečných dat.

Aplikaci si zájemci mohou stáhnout do svého mobilu již tradiční cestou - přes QR kód či z internetových stránek Allianz pojišťovny. „Připravili jsme však i jednu novinku - během srpna to mohou udělat i na tramvajové zastávce na pražské Florenci přes WIFI připojení, které jsme zde pro tento účel zřídili,“ říká Brand manažerka Allianz Michaela Vrátná. V druhém srpnovém týdnu pak bude aplikace přístupná i cestujícím ve vlacích po České republice.

Allianz aktuálně nabízí klientům ještě další tři aplikace, z nichž dvě jsou současně hrami pro motoristy, kterými si mohou zlevnit povinné ručení, a to Allianz Křižovatky, s níž mohou uživatelé každého věku velmi hravou formou trénovat situace, které musí řidiči denně v provozu řešit, tedy správný postup při projíždění křižovatek, Allianz Škola smyku, která je určená pro řidiče i neřidiče k prohloubení znalostí o tom, jak se vypořádat s nástrahami na vozovce. Naučí zvládnout nečekané události, jako jsou střet se zvěří, mokrá vozovka nebo náledí. Třetí aplikací je Allianz WeatherSafe, která zdarma nabízí předpověď počasí na týden dopředu nebo v tříhodinových intervalech, a to pro více než 2,3 milionu lokalit na celém světě. Poskytuje zároveň výstrahy a rady pro případ nepříznivého počasí.

MetLife pojišťovna spouští druhou vlnu velké reklamní kampaně s pejskem Snoopym



MetLife pojišťovna spouští druhou vlnu velké reklamní kampaně s pejskem Snoopym - na snímku Snoopy.V srpnu pojišťovna MetLife spustila druhou vlnu reklamní kampaně, jejímž cílem je představit globální pojišťovací společnost MetLife jako pojišťovnu specializovanou na životní a úrazové pojištění, ke které neodmyslitelně patří kreslená postavička psa Snoopyho provázející reklamní kampaně pojišťovny na celém světě již od roku 1985. Aktuální kampaň se zaměřuje především na online média a billboardové reklamní plochy. Po celé České republice bylo rozmístěno 124 billboardů.

Součástí kampaně budou i televizní spoty, které jsou nasazeny v délce 30 a 15 sekund. „Kreativní koncept vytvořil polský a americký tým Ogilvy. Spoty jsou identické jak pro Českou republiku, tak pro Maďarsko a Rumunsko,“ uvedla Eva Drábová, Branding & Advertising Executive MetLife pojišťovny, a dodala: „Jako symbol MetLife je zde představen kreslený pejsek Snoopy, který je především ve Spojených státech amerických nesmírně populární a zná ho tam opravdu každý. I v Čechách se díky němu MetLife chce profilovat jako přátelská pojišťovna, která je svým klientům stále nablízku – ve spotu tak Snoopyho můžeme vidět v pěně umývaného okna, na kočárku, v šálku cappuccina, i v chybějících dílcích puzzle skládačky Prahy. V podobném duchu je připravena i animace on-line reklamy.“

První mediální představení značky MetLife a maskota Snoopyho se odehrálo 4. března 2013. V obou fázích letošní kampaně byly a budou televizní spoty nasazeny do vysílání stanic Prima Group (Family, Cool, Love, Barrandov). Televizní reklama je zároveň podpořena on-line reklamou na hlavních internetových portálech (seznam.cz, aktualne.cz, novinky.cz) a tištěnou reklamou ve specializovaných finančně zaměřených přílohách deníků Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny, Deníky VLP a časopise Ekonom. Media plán vytvořila agentura Maxus.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.