Žebříčky Přehledy

Listopadové informace z pojišťoven


28.11.2013  |  Zdeněk Bubák

Jaké cestovní pojištění při zimních cestách na hory do zahraničí Češi uzavírají, jaké problémy nejvíce postihují řidiče v zimě, jak používají řidiči v Česku, na Slovensku a dalších zemích navigaci, jaké jsou nové webové stránky pojišťovny Allianz? To jsou otázky, na které najdete odpověď v článku o listopadových informacích z pojišťoven. Češi například na cestovním pojištění při zimních dovolených už nešetří, tuzemská auta ale stále tíží vyšší míra poruchovosti.




Češi v zimě preferují cestovní pojištění s vyšším krytím léčebných výloh



Češi si před cestou na hory rádi připlatí za vyšší krytí léčebných výloh. Například na serveru Sfinance je toto připojištění součástí 80 % uzavřených smluv o cestovním pojištění. Lidé si tak oproti předchozímu období stále více uvědomují, že se mohou jednoduše dostat do situace, kdy limit 1 – 2 miliony korun nepokryje skutečné náklady na lékařskou péči.

Nejžádanější doplňkovou službou je připojištění úrazu, které je součástí  71 % uzavřených smluv. Následuje s 66 % smluv připojištění odpovědnosti za škody na zdraví a majetku druhých. V zimních měsících pak tradičně mezi připojištěními převládá připojištění odpovědnosti, jenž zvolí více než 90 % klientů Sfinance.cz, kteří si uvědomují, že riziko srážky s jiným lyžařem je vysoké a případné odškodnění se pohybuje v řádech stovek tisíc korun.

Mezi oblíbené aktuálně spadají produkty s bezlimitním krytím léčebných výloh. Pojišťovna v rámci tohoto typu pojištění hradí skutečnou výši nákladů za ošetření. Bezlimitní variantu v tuto chvíli nabízí pojišťovna AXA ASSISTANCE – produkt Excelent a pojišťovna Allianz. Počet smluv s bezlimitním krytím pro pojištění léčebných výloh tvoří bezmála 50 % produkce cestovního pojištění.

Problémy motoristů v zimě? Nad nehodami vedou poruchy



Ze statistik ČSOB Pojišťovny vyplývá, že častěji než havárie zaskočí řidiče v zimním období porucha, a to především díky tomu, že vozy v Česku jsou ve srovnání se západní Evropou starší. Motory a další součásti vozu bývají opotřebované a často bez průběžné preventivní údržby. S výjimkou novějších vozů, které podléhají pozáručním servisním kontrolám, věnují obvykle řidiči pozornost technickému stavu svých aut, až když se nějaká porucha stane.

K řešení technických problémů využívají motoristé čím dál častěji asistenčních služeb svých pojišťoven, které jsou součástí autopojištění. Nejvíce žádostí o pomoc, plná polovina, se týká poruchy vozidla, a to především poruchy motoru, elektroniky, alternátoru nebo spojky. Jen o něco méně četné jsou asistence při nehodách. Jakmile začnou venkovní teploty klesat k nule, množí se například telefonáty se žádostí o pomoc s vybitou baterií auta. Na asistenčních zásazích podmíněných chybou řidiče se vybité baterie podílejí v zimě více než jednou čtvrtinou. Nejčastějším důvodem výjezdu asistenčního technika je defekt pneumatiky. U ČSOB Pojišťovny jsou asistenční služby automatickou (zdarma) součástí povinného ručení i havarijního pojištění a vztahují se jak na havárii, tak i na poruchu vozu v České republice i zahraničí.

Navigace je dobrý rádce, ale její slepé následování může vyjít řidiče draho



Více než třetina evropských řidičů dosud nepoužívá navigaci. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu pojišťovny Generali v zemích Visegrádské čtyřky (Česko, Slovensko, Maďarsko, Polsko) a Rakousku. Navigaci nejvíce využívají Poláci a Rakušané (72 a 71 % řidičů), nejméně Slováci (53 %), Češi a Maďaři jsou mezi nimi (59 %). Téměř polovina řidičů zmíněných evropských zemí má pocit, že používání navigace rozptyluje pozornost a může ohrozit bezpečnost silničního provozu.

Nejméně používají navigaci ti, kteří ročně nepřekročí 5 000 ujetých kilometrů. Používá ji jen 46 % z nich. Z řidičů, kteří mají na tachometru 5 až 10 000 kilometrů ročně, už přístroj potřebuje 57 %. A nejčastěji se jí nechávají vést řidiči, jenž najezdí během roku 20 až 30 000 kilometrů, 78 % z nich.

V roce 2008 obletěla svět fotografie polského auta potopeného v jezeře. Poblíž obce Glubczycze skončil na dvě jezera řidič, který se zcela spolehl na svou navigaci. Ta ale nebyla minimálně rok aktualizovaná. Během tohoto období poblíž Glubczycze zatopili část oblasti, jíž původně vedla silnice. Polák ignoroval značení, že cesta končí a zmizel ve vodě. Slepé následování navigace ho málem stálo život.

Důležité je také správné zadávání dat do přístroje. Letos v létě vyrazil řidič z Ostravska na prázdniny u Kamencového jezera. Zadal tedy vesnici Kamenec, kterou mu systém nabídl, aniž se podíval alespoň na okres, do nějž míří. Navigace jej tedy dovedla do Kamence nedaleko Plzně, zatímco Kamencové jezero leží u Chomutova.

V době, kdy nikdo přesně nedokáže odhadnout dopad nového Občanského zákoníku na cenu povinného ručení v příštích letech, nabízí GENERALI novinku s názvem CarFIX.  Motoristé získají garantovanou cenu na příští tři roky a k tomu ještě roční dálniční známku v hodnotě 1500 korun na rok 2014.

O průzkumu Generali

Exkluzivní průzkum v zemích střední a východní Evropy provedla pojišťovna GENERALI ve spolupráci s institutem MARKETAGENT.COM v průběhu měsíce září 2013. Dotazování metodou CAWI bylo zaměřeno na cílovou skupinu obyvatel starších 18 let, kteří žijí v ČR, Polsku, Maďarsku, na Slovensku a v Rakousku a mají vlastní auto. Jednalo se o vzorek 4 015 respondentů, 49,5 % mužů a 50,5 % žen.

Allianz pojišťovna spustila nový web



Internetové stránky www.allianz.cz dostaly nový vzhled a podle pojišťovny představují nejmodernější webovou prezentaci Allianz pojišťovny ve světě. Poskytují přehlednější navigaci, snadný přístup k on-line službám, stejně jako možnost sjednat si pojištění výhradně prostřednictvím internetu. Umožňují fulltextové vyhledávání, snadnou orientaci při hlášení pojistné události a přehledné zobrazení kontaktních míst na mapě. Nechybí ani stránka obsahující odpovědi na všechny klíčové dotazy a nově jsou na tomto webu vystaveny i některé on-line formuláře, jež byly dříve pouze v off-line podobě.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.