Žebříčky Přehledy

Takto by měla vypadat pobočka budoucnosti, alespoň podle ČSOB


5.3.2014  |  Zdeněk Bubák

ČSOB představila první pobočku nové generace, která Vás překvapí otevřeným prostorem, stěnou, na které běží reklama, místem pro občerstvení, koutkem pro děti a místností s videobankéřem. Prostředí se podobá interiéru moderního bytu v minimalistickém stylu nebo recepci stylového hotelu. Podívejte se na fotografie z otevření renovované pobočky v Praze.


Banka s novou generací poboček, jejichž první představitelku mohli novináři vidět v pondělí 3. března 2014 v Sokolovské ulici v Praze, přináší nový koncept poskytování služeb, příjemné prostředí s nadčasovým designem a pokročilé technologie.

Typický je pro ni otevřený prostor bez fixních pracovišť, samoobslužné systémy a důraz na poradenství. Poprvé ČSOB také použila nový způsob marketingové komunikace, kdy jsou tištěné materiály nahrazeny promítáním na zeď a na fólii v okně nebo v podobě LCD obrazovek. Letáky na stojanech zde už nenajdete.

Nová pobočka ČSOB je součástí širšího proudu ve změně obsluhy na pobočkách



ČSOB není první bankou, která se rozhodla pro postupné přebudování vnitřních prostorů a designu svých poboček. Podobné kroky činí například také Komerční banka, Česká spořitelna a Sberbank. S úplně rozdílným přístupem k designu a uspořádání obsluhy klienta na pobočce oproti dřívějším zvyklostem přišla před více než dvěma lety Air Bank. Zdá se, že tak u nás odstartovala vlnu budování nového stylu obsluhy na pobočkách, který je mnohem přátelštější a příjemnější pro klienta, který si tak může připadat opravdu jako partner, a ne jako jedna položka ve frontě. Cílem změn je tedy vstřícnější a méně formální přístup ke klientům.

Po letech snahy bank, aby klienti využívali maximálně kanály přímého bankovnictví, už na jejich pobočky tolik klientů nechodí. Banky se tak snaží klienty na pobočky znovu dostat proto, aby jim mohli nabízet více svých produktů a služeb, protože osobní styk je účinnější než reklama v médiích nebo zasílání letáků.

Například Komerční banka chce v novém stylu během tří let zrekonstruovat 70 až 90 poboček, v pětiletém horizontu může jít až o 150 poboček. ČSOB zatím nechce sdělit, jaké má plány ohledně přebudovávání dalších poboček. Výsledky provozu nové pobočky Praze prý vyhodnotí a pak se rozhodne o dalším postupu.

Pobočka v otevřeném prostoru bez přepážek, papírů a židlí



Pobočka nové generace by měla svými dílčími prostory podle slov člena představenstva ČSOB Marka Ditze připomínat domov, kde najdete místa podobná kuchyňské lince, obýváku, jídelně včetně barového pultu, dětskému pokojíku a ložnici (viz uzavřená diskrétní místnost).

Interier nové pobočky ČSOB v Praze 8
Autor: ČSOB | Pro zvětšení klikněte na obrázek

Směrem od vchodu do vnitřního prostoru pobočky se zvyšuje míra soukromí. Pobočka je vybavena vizuální navigací. Na uvítacím totemu si mohou klienti vybrat, na kterého bankéře se chtějí obrátit. Otevřená hala se dělí na čtyři části. V první se návštěvník může posadit do pohodlného křesla jako v obývacím pokoji, občerstvit se jako doma v kuchyni a využít tablet či notebook a wi-fi připojení. Na LCD obrazovkách může sledovat informace z ČSOB či zprávy na ČT24. S touto zónou se prolíná poradenská část, kde je umístěna dotyková obrazovka s obecnými informacemi o produktech a službách ČSOB včetně produktových kalkulaček.

Dvouúrovňový pult, který se nachází v další části hlavní haly, slouží pro zodpovězení dotazů na běžné finanční produkty, vydání platebních karet nebo převzetí platebních příkazů. V hypotetickém domově tento pult zastupuje jídelnu.

Poslední je diskrétní zóna, kterou tvoří dvě místnosti. První z nich je méně formální a je určena především ke zjištění konkrétních potřeb klienta. Tomu je nízkým stolkem a pohodlnými křesly přizpůsoben i prostor. K uzavření a dokončení obchodu pak slouží jednací místnost. „V případě dotazů na speciální služby je v obou prostorech k dispozici produktový specialista – videobankéř, s nímž mohou zájemci společně se svým bankovním poradcem komunikovat přes internet,“ říká Ladislav Čižma, ředitel nově otevřené pobočky na Florenci na Praze 8.

„Bankéř může klienta obsluhovat kdekoli podle toho, jakou službu vyžaduje, a to jak v otevřené hale, tak v diskrétních jednacích místnostech,“ dodává Ladislav Čižma. Na pobočce budou v danou chvíli k dispozici pro klienty tři bankéři. Pomocí videokonference vedené v uzavřené místnosti se pak budete moci spojit třeba s hypotečním specialistou, který sedí jinde.

S hotovostí uspějete jen v zádveří, tam získáte i základní informace



Nová pobočka ČSOB v Praze 8
Autor: Finparáda.cz | Pro zvětšení klikněte na obrázek

Ve vstupním prostoru, který je oddělen od samotné banky, se jako v jediném pracuje s hotovostí. Tato část pobočky funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. K dispozici je zde standardní dotykový bankomat pro výběry a bankomat pro vklady a výběry. Lidé zde mohou využít tlačítka Help pro případ, že by potřebovali poradit s obsluhou. V této části je také 24/7 přístupná dotyková obrazovka, kde si lze prohlédnout webové stránky ČSOB včetně produktových kalkulaček a domluvit si schůzku s pracovníkem banky. Zde si také na zobrazovacím panelu objednáte službu, kterou chcete na pobočce při své návštěvě zajistit. Banka tímto systémem klade důraz na samoobslužnost a vychází tak prý vstříc požadavkům svých klientů.

Podle banky dojde díky proměně poboček i k úspoře investičních a provozních nákladů. Na pobočce se bude vytvářet také minimum papírových dokumentů, a pokud vzniknou, budou ihned přemísťovány na pobočku jiného typu, kde budou archivovány. 

Jsme Vaši partneři a rádci - nechceme se krčit za přepážkou



„Služby poboček jsou pro klienty vedle internetového bankovnictví a dalších distribučních kanálů důležitou alternativou. Očekávají však servis na ještě vyšší úrovni než dřív, odpovídající požadavkům 21. století. Role a postavení poboček se tak zásadně mění,“ říká Marek Ditz, člen představenstva ČSOB a vrchní ředitel pro oblast Vztahy s klienty, a dodává: „Klienti na pobočce požadují především poradenství a partnerský vztah neoddělený přepážkou. To vše se naším novým konceptem snažíme nabídnout.“

Pobočka bude sloužit i pro akce pořádané v okolí nebo neziskovými organizacemi, jako jsou vernisáže chráněných dílen. Koncept nezapomíná ani na nejmenší návštěvníky – děti, které mohou využít dětského koutku.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.