Žebříčky Přehledy

Vnímání bank očima klientů - tentokrát zaměřeno na internetbanking


18.6.2014  |  Helena Kadlecová

Společnost ARBES Technologies - dodavatel softwarových řešení pro banky a další finanční společnosti jako například Home Credit a Air Bank - představila výsledky průzkumu Studie Internet banking 2014, kterou pro ni zpracovala agentura Yeseter. Studie vychází z analýzy sociálních sítí a webových diskusí v období od 1. ledna do 10. května 2014.


Z analýzy sociálních sítí a webových diskusí vyplynulo, že ve sledovaném období nejvíce diskutovanými produkty na internetu byly investiční produkty a dále osobní účty, půjčky a úvěry.

Přímé bankovnictví zajímalo zhruba 2 % diskutujících, z toho Internetbanking tvořil třetinu veškerých sledovaných příspěvků o přímém bankovnictví. V diskusích se k němu nejčastěji vyjadřovali zástupci mladších věkových kategorií  - věková skupina 20 - 45 let činila celkem 66 %.

Obrázek 2 - Arbes Technologies
Zdroj: Arbes Technologies

Analyzováno bylo celkem 126 096 příspěvků na téma bankovnictví, z toho 2 522 příspěvků zaměřených na přímé bankovnictví. Za příspěvek byl považován článek na zpravodajském serveru, blog, diskusní příspěvek pod tímto článkem nebo blogem, zmínka na diskusním fóru, tweet z Twitteru, komentář na zdi sociální sítě Facebook nebo Google+.

Internetbanking - nejvíce diskutované banky a jejich pozitivní nebo negativní vnímání  



Mezi bankami, které jsou v příspěvcích na webu nejčastěji spojovány s Internetbankingem (v posledních měsících), naprosto dominuje mBank, a to především díky diskusnímu fóru banky a komplexní změně aplikace internetového bankovnictví v průběhu února – března 2014. S velkým odstupem jsou pak zmiňovány Česká spořitelna, Komerční banka, Fio Banka, GE Money Bank, ČSOB nebo Air Bank.

Obrázek 1 - Arbes Technologies
Zdroj: Arbes Technologies    
                                                                                         

Z výsledků studie vyplynulo, že:


  • Úroveň internetového bankovnictví je pro mnohé uživatele jedním z významných důvodů ke změně banky - forma internetového bankovnictví je pro mnohé zájemce stejně tak důležitým argumentem pro změnu banky, jako více „viditelná“ výše poplatků
  • Důležitým faktorem oblíbenosti internetového bankovnictví je rychlost, jednoduchost a bezpečnost obsluhy financí
  • V rámci internetového bankovnictví nabízeného českými bankami uživatelům nejvíc chybí snadnější vyhledávání a pokročilejší analytika - možnosti projekce rodinných či osobních rozpočtů nebo plánování cashflow






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.