Žebříčky Přehledy

Nejlepší umístění pro bezkontaktní nálepku vidí studenti na mobilním telefonu


21.8.2014  |  Veronika Dusová

Z průzkumu ČSOB vyplývá, že 57 % dotázaných studentů považuje bezkontaktní nálepku jako vhodné řešení k platbám. Zájem studentů o placení bezkontaktní nálepkou souvisí také se začátkem školního roku, kdy roste zájem o otevření studentského konta. Pro čtyři pětiny studentů je ideálním místem pro její umístění mobilní telefon.


Bezkontaktní nálepku by si na svůj mobilní telefon dalo 80 % studentů. „Významně tím převyšují průměr v celé společnosti, který činí pouze 69 %,“ uvádí Jana Opršalová, výkonná manažerka útvaru Platební komfort a služby ČSOB.


„Podle našich zjištění se jen 8 z 10 lidí domů vrátí pro peněženku, ale každý se vrátí pro zapomenutý mobilní telefon. Ztrátu telefonu také lidé zaregistrují rychleji než případnou ztrátu platební karty či peněženky,“ doplňuje Jana Opršalová.

Výhody placení s bezkontaktní nálepkou



Jednoduchost placení bezkontaktní nálepkou oceňuje 44 % studentů, čtvrtině se líbí především rychlost platby. 12 % studentů jako výhodu uvedlo, že si mohou nálepku nalepit kamkoliv. Navíc 72 % mladých, kteří již mají bezkontaktní platební kartu, by rádi využívali i nálepku pro snadnější a rychlejší placení.

Pojištění



V rámci vydání bezkontaktní nálepky si může klient sjednat pojištění ztráty a krádeže nálepky i osobních věcí. I nejlevnější pojištění se vztahuje na znovupořízení ztraceného mobilního telefonu do výše 2 000 Kč, na peněženku, klíče a doklady do 5 000 Kč. Ochrana proti zneužití po ztrátě je do výše 20 000 Kč. Je možné si sjednat i pojištění s vyššími limity.

Zájem roste s příchodem školního roku



Potřeba studentů mít vlastní konto se zvyšuje na konci prázdnin a na začátku školního roku. Každý student vysoké školy nebo vyšší odborné školy má navíc ihned možnost požádat o kreditní kartu nebo povolené přečerpání účtu, což může pomoci překlenout výdaje spojené se začátkem studia.

„V září evidujeme zvýšenou poptávku o nová studentská konta, ty si zakládají především studenti vyšších ročníků středních škol a také ti, kteří nastupují na vysoké školy. Také průměrné zůstatky na účtech se v tomto období pohybují nejvýše za celý rok, což odráží potřeby spojené se začátkem školního roku,“ uvádí Jana Opršalová.

Češi mají bezkontaktní placení oblíbené



Bezkontaktní placení je u Čechů oblíbené a rychle si na něj zvykají. Počet i objem bezkontaktních plateb roste rychleji například ve srovnání se Slovenskem nebo Velkou Británií.

„Během prvního pololetí 2014 bylo cca 40 % transakcí v České republice bezkontaktních. Zřejmě v žádné zemi na světě nedošlo k tak dynamickému růstu a oblibě bezkontaktních plateb jako u nás,“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB

V České republice je vydáno přes 10 milionů platebních karet, podíl bezkontaktních přesahuje 42 %. ČSOB vydala již necelý milion bezkontaktních karet, to představuje 21% podíl na trhu s nimi.

Jak funguje bezkontaktní nálepka?



Platba bezkontaktní nálepkou funguje stejně jako platba bezkontaktní kartou. Zaplatit lze jakoukoli sumu, ale při platbě do 500 Kč není vyžadován PIN.

V České republice je v současnosti 106 tisíc platebních míst, z nichž přes 50 % již umožňuje bezkontaktní platbu. Nejvíce je tato služba rozšířena ve fastfoodech, supermarketech, drogeriích a lékárnách.

ČSOB navíc nabízí možnost navrhnout vlastní design pro debetní i kreditní nálepku, nebo si klient může vybrat ze čtyř předvolených motivů.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.