Žebříčky Přehledy

Nabídka půjček všude kam se podíváš. Jak si vybrat? Nejlépe vše podstoupit online


19.9.2014  |  Zdeněk Bubák

Banky i nebankovní společnosti zvyšují aktivitu na poli drobných půjček. Nedávno jsme Vám představili novou Ferratum Bank, která mimo jiné poskytuje mikropůjčky do 10 tisíc korun (více zde). Dnes Vám představíme několik dalších novinek v oblasti půjček pro občany.


ČSOB přišla v polovině září s novinkou ve spotřebitelských úvěrech, která umožní klientům sjednat si půjčku online. Prostřednictvím nového webu pujcka.csob.cz klient dokáže zhruba za 5 minut předat bance všechny potřebné informace pro vyhodnocení žádosti. Nemusí chodit na pobočku a půjčku si zařídí z domova. Smlouvu mu poté doručí kurýr na předem domluvené místo. Banka nabízí klientům nový způsob sjednání u neúčelové půjčky a refinancování půjček.

„Zásadní změnou je naše snaha se více zaměřit na online prodej. Aktuálně 76 % klientů vyhledává nabídky půjček na internetu a srovnává je s konkurencí. Je proto naší prioritou, aby prezentace našich půjček v internetovém světě byla tak dostupná na místech, kde se lidé cítí nejvíc komfortně,“ říká Ivana Bohatcová, výkonná manažerka útvaru Úvěrové produkty a hypotéky ČSOB. Mezi hlavní cíle patří zvýšit klientský zážitek a umožnit vstup do banky i novým klientům, pro které je forma sjednání půjčky přes internet nejjednodušší a nejpohodlnější možností.

Jde o jasný trend, kdy stále větší počet lidí používá počítač, tablet nebo mobil s internetem a vyhledává na něm informace, které byly dříve zjistitelné pouze na pobočkách. Osobní počítač v roce 2013 používalo 6 milionů jednotlivců, kteří představují 70 % populace starší 16 let. Za posledních 7 let tak počet uživatelů osobního počítače vzrostl o téměř 1,6 milionu. Nejčastějším místem použití internetu je domov. Z domova internet v roce 2013 využívaly více než dvě třetiny české populace, což představuje 96 % uživatelů internetu. Ti díky technice a většímu komfortu mění také své spotřební chování a jsou otevřeni novým možnostem, mezi které patří nejen nakupování zboží přes internet, ale také sjednávání půjček touto cestou. (Zdroj: ČSOB)

Jak si půjčky vybírat?



Z průzkumu, který realizovala nedávno Raiffeisen stavební spořitelna, vyplynulo, že tři čtvrtiny české populace si už alespoň jednou v životě půjčily peníze (více zde). Většina z těchto lidí si však nepamatuje zásadní podmínky úvěru, který si sjednali. Kromě toho si polovina Čechů při výběru vhodného úvěru nesrovnává nabídky jednotlivých poskytovatelů.

Přitom existuje celá řada kalkulaček, kde si můžete orientační měsíční splátku spočítat. Na webu můžete navštívit jak ty nezávislé, kde uvidíte všechny nabídky na trhu včetně bank i nebankovních společností, tak ty kalkulačky, které nabízejí jednotlivé banky a společnosti na svých stránkách.

Po zjištění orientační splátky pro vámi poptávanou půjčku je třeba se podívat na poplatky, RPSN, rychlost dodání peněz a hlavně to, zda bude nutné jít na pobočku, nebo ne, zvlášť v případě, pokud nejste milovníci cestování a čekání či nemáte času nazbyt.

Tzv. online půjčku již dnes nabízí mnoho bank a společností, ale slovo „online“ v části případů znamená, že o půjčku zažádáte přes internet, ale na pobočku se budete muset stejně potom dostavit. Jen několik níže uvedených bank Vám umožní vše realizovat bez návštěvy pobočky.

Jaké další banky poskytují půjčky bez návštěvy pobočky?



Online půjčky bez návštěvy pobočky kromě již zmíněné ČSOB již nějakou dobu poskytují ZUNO Bank, která Vám smlouvu doručí kurýrem (výše půjčky začíná na 15 tis. Kč), dále Air Bank, která Vám smlouvu doručí podle výběru buď poštou, online kanálem nebo kurýrem. Air Bank nabízí půjčky již od 5 tis. Kč.

Česká spořitelna, Raiffeisenbank a mBank poskytnou online půjčku bez návštěvy jen stávajícím klientům. Nový klient musí pobočku navštívit alespoň jedenkrát. Stávající klienti České spořitelny mohou získat půjčku přes internetové bankovnictví SERVIS 24 nebo přes kterýkoliv bankomat České spořitelny. U ČS a Raiffeisenbank získáte půjčku od 20 tis. Kč, u mBank od 10 tis. Kč.

Příklady sjednání půjčky online



Air Bank
  • Klient poskytne bance informace o výši příjmu a další osobní údaje
  • Banka schválí půjčku (výjimkou je situace, kdy se ukáže, že klient z nějakého důvodu nemůže půjčku splácet)
  • Klient podepíše smlouvu - online, poštou, na pobočce nebo s kurýrem
  • Klient dodatečně dodá potvrzení o příjmu, případně další doklady
  • Pokud vše souhlasí, převede banka klientovi peníze na běžný účet u Air Bank

 ZUNO Bank
  • Klient vyplní online žádost o ÚČET a o PŮJČKU. Stačí číslo občanky, mobilu, e-mail a pár dalších údajů
  • Klientovi zavolá kurýr a přinese smlouvu. Telefonát přijde do tří pracovních dnů. Kurýrovi klient ukáže občanku a podepíše smlouvu
  • Klient aktivuje ÚČET a odešlete žádost o PŮJČKU přes svůj online banking. ÚČET aktivujete několika kliknutími
  • Vyplněnou žádost o PŮJČKU najde klient v online bankingu v sekci Úvěry/Seznam žádostí. Zkontroluje údaje ve své žádosti. Podepíše ji kódem, který mu banka pošle v SMS.

mBank
  • Půjčku vyřídíte v internetovém bankovnictví (nebo i prostřednictvím obchodní sítě)
  • On-line proces schvalování u stávajících klientů zabere několik minut. U nových klientů je zapotřebí navštívit jednu z poboček
  • Připravenou smlouvu můžete potvrdit autorizační SMS zprávou v internetovém bankovnictví
  • Po autorizaci SMS zprávy máte peněžní prostředky ihned k dispozici


Žebříčky a přehledy:

Raiffeisen vylepšuje nabídku na konsolidace úvěrů



Výhodnější než doposud by podle Raiffeisenbank měly být půjčky na konsolidace. Banka u úvěrů na konsolidace vyplácí odměnu až 50 tisíc korun za řádné splácení. Tato odměna prý přispěla k rekordnímu zájmu o tyto půjčky. Novinkou je také možnost vyřídit půjčku z domova bez návštěvy pobočky. 

„Zájemci o konsolidaci nebo refinancování mohou nově kromě nižších splátek stávajících úvěrů také získat za výhodnějších podmínek hotovost navíc, za klienta rovněž vyřídíme veškerou smluvní dokumentaci související s jeho stávajícími úvěry,“ uvedla produktová manažerka Raiffeisenbank Martina Sedláková.

Klienti tak nově mohou při konsolidaci či refinancování získat hotovost navíc až do výše 200 tisíc korun, maximální výše konsolidovaných úvěrů činí 500 tisíc korun a maximální splatnost 10 let.

„Výhodou konsolidací je i výrazně nižší úroková sazba než u klasických půjček,“ dodala Martina Sedláková. Ve zjednodušeném procesu refinancování klientovi stačí jen přinést na pobočku smlouvu o úvěru nebo bankovní výpisy, veškeré převody stávajících úvěrů už za něj zařídí banka.

Spotřebitelský úvěr od Raiffeisenbank lze nově zařídit bez nutnosti návštěvy pobočky banky – po podání žádosti přes www.epujcky.cz bude klient kontaktován bankou a bude moci všechny podmínky domluvit online a smlouvy podepsat s využitím kurýra.

Kampaň ZUNO přesvědčuje váhavé nespokojence



Novou kampaň, která běží od 9. září, připravila ZUNO Bank. Jejím cílem je ukázat, že refinancováním jde ušetřit peníze, bez čekání na pobočkách a bez nesmyslných poplatků. Úroková sazba v Zuno začíná už na 6,9 % ročně. Za refinancování klienti v bance neplatí žádné poplatky a vše mohou vyřídit online bez chození na pobočky.

“Když se nám nelíbí zboží z obchodu, prostě ho vyměníme. Je to jednoduché. Stejně tak jednoduché je to s bankami a úvěry, ale hodně lidí pořád váhá nebo nemá dostatečně silnou vůli. Naší kampaní chceme těm váhavým nespokojencům říct, že s nevyhovující půjčkou nebo starou bankou můžou udělat totéž, prostě ji vyměnit a platit daleko méně,” říká Bohdan Fedor, šéf marketingu online banky Zuno.

Elektronické podepisování smluv klienti společnosti Cetelem vítají



Elektronickým podpisem již bylo podepsáno více než 16 tisíc financovaných smluv v celkovém objemu přes 200 miliónů korun. Projekt elektronického podepisování spustila společnost Cetelem v září loňského roku v rámci splátkového prodeje a postupně ho rozšiřuje k dalším obchodním partnerům a do jejich dalších prodejen.

„Klienti se k digitalizovaným smlouvám staví pozitivně. V případě požadavku na vytištění a podepsání papírové verze vycházíme samozřejmě klientům vstříc, přesto devadesát procent klientů upřednostňuje elektronické podepisování,“ říká Petr Bláha, ředitel Správy distribuční sítě Cetelemu.

Podepisování probíhá pomocí speciálního zařízení, tzv. signpadu. Jde o speciální podložku, která dokáže zachytit například i tlak a rychlost podpisu. Veškeré dokumenty má klient prakticky okamžitě k dispozici v elektronické Klientské zóně, do které se přihlásí před webové stránky společnosti Cetelem. Klientská zóna je přitom upravena i pro prohlížení pomocí chytrého telefonu. Jediným dokumentem, který klient vždy dostává v papírové podobě, je předsmluvní formulář.

„Elektronické podepisování smluv umožňuje další zrychlení procesů a vyřízení žádosti o úvěr,“ sdělil Bláha. Zároveň šetří životní prostředí i náklady. Obchodní partneři, u nichž je elektronické podepisování již v provozu, tak dosud ušetřili více než 65 tisíc papírů, což ve finančním vyjádření spolu s tiskem představuje zhruba 200 tisíc korun.

KREDITO24 spouští novou službu – pozvi svého přítele



Kredito24 spouští novou službu “pozvi svého přítele”. Tím chce své zákazníky a fanoušky motivovat k tomu, aby službu doporučili svým přátelům a známým. V rámci této nové nabídky se společnost snaží vybudovat síť ústně předávaných doporučení spolehlivosti a kvality nabízených služeb.
 
Zákazníci, kteří chtějí doporučit úvěry Kredito24, se zaregistrují na webových stránkách služby nebo se přihlásí do uživatelské sekce Kredito24. Pozvat přátele můžete zadáním jejich emailových adres nebo jmen na Facebooku. Klient má možnost přímo na svůj facebookový účet přidat příspěvek na zeď se svým osobním kódem, takže nedochází k odesílání emailů přátelům klienta, pokud je klient sám nezadá do speciálního políčka „Pozvat přítele“. Za každé úspěšné doporučení Kredito24 vyplatí odměnu 750 Kč. U zákazníků, kteří mají v současné době úvěr u Kredito24, se tato odměna použije na splácení jejich úvěru.

„Doporučení přímo od přítele je spolehlivé a důvěryhodné,“ říká Jakub Škrabánek, jednatel Kredito24. „Někdy lidé vědí, jak vyřešit problémy svých přátel. Zákazníci se spoléhají na doporučení od přátel a my je rádi odměňujeme za jejich věrnost,“ dodává Škrabánek. Proto mají zákazníci Kredito24 nyní příležitost podělit se o své zkušenosti s přáteli a mít tak podporu služby ve vlastních rukou.  

Kredito24 nabízí půjčky bez poplatků. Kredito24 nabízí servis pro lidi, kteří nemají dostatečné příjmy, proto je pro ně nemožné získat půjčku klasickou cestou, ale i pro ty, jejichž příjmy banky při posuzování úvěru nezohledňují (například výdělky z brigád) nebo jejichž příjmy nepovažují za spolehlivé (například u začínajících OSVČ). Kredito24 poskytuje půjčku pouze tomu, u koho posoudí, že je schopný peníze bez problémů vracet, jelikož nechce, aby jeho klienti spadli do tzv. dluhové pasti.

Související články:

Každý třetí Čech se obává vysokých dluhů



Každý třetí obyvatel České republiky se obává, že se může dostat do finančních problémů a zadlužit se. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK). Největší obavy z vysokých dluhů mají ženy ve věku 45 až 59 let, žijící v Čechách.

Zatímco se více než třetina Čechů domnívá, že se do velkých dluhů může dostat kdokoliv (35 %), další třetina Čechů si myslí, že se velké dluhy týkají především lidí, kteří neumí racionálně hospodařit se svými finančními prostředky (31 %). Mezi další rizikové skupiny patří lidé, kteří si nejsou schopni nic odepřít (14 %) či lidé se slabým charakterem (6 %). Významnou roli při zadlužení sehrávají také externí faktory (14 %), jako je ztráta zaměstnání, nemoc či úraz.

Muži spatřují riziko zadlužení ve slabé vůli, ženy se obávají ztráty zaměstnání



Přestože muži i ženy vnímají míru rizika zadlužení podobně (více než třetina mužů i žen se obává vzniku dluhů), existuje mezi nimi rozdíl v názoru na faktory vedoucí k dluhům. Zatímco 17 % žen oproti 12 % mužů vnímá jako hrozbu zadlužení vnější okolnosti v podobě ztráty zaměstnání či zdravotních problémů, větší procento mužů (8 %) oproti ženám (4 %) naopak spatřuje příčinu finančních potíží ve slabé vůli.

Dluhů se obávají především lidé ve středním věku



Vysokých dluhů se obává většina populace, nejsilněji pak lidé ve středním věku, tj. od 45 do 59 let (42 %). Naopak senioři, tedy lidé starší 60 let, jsou přesvědčeni, že se jich vysoké dluhy mohou týkat především v případě, pokud nebudou umět rozumně používat své finance (37 %).

Lidé s nižším vzděláním žijící o samotě spatřují výrazné riziko zadlužení ve ztrátě zaměstnání či úrazu



Češi se základním vzděláním (16 %) jsou mnohem více přesvědčeni o vlivu externích faktorů (ztráta zaměstnání, nezaměstnanost, apod.) na zadluženost, než lidé se středoškolským (12 %) a vysokoškolským (11 %) vzděláním. Lidé se základním vzděláním jsou vnějším faktorům vedoucím k zadlužení vystaveni mnohem častěji, než populace s vyšším vzděláním.

„Nižší vzdělání provází nižší finanční gramotnost. Dokládají to výsledky průzkumu agentury STEM/MARK z minulého roku, ve kterém více než čtvrtina Čechů vyjádřila názor, že o finanční vzdělání by se měla postarat především základní škola, aby i jedinci, kteří skončí vzdělání základním stupněm, měli možnost získat potřebný přehled,“ říká Veronika Kuřinová ze společnosti KRUK.

O silném vlivu externích faktorů na zadlužení jsou přesvědčeni také Češi žijící sami v domácnosti, neboť hospodaří pouze z jediného příjmu. Pokud by tak došlo k jakýmkoliv externím výkyvům, např. z důvodu ztráty zaměstnání či dlouhodobé nemoci, musí všem dopadům těchto vlivů čelit sami.









Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.