Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Jak je na tom mSpoření po pěti měsících? Rozhovor s ředitelem produktů a segmentů mBank
3.10.2014 | Zdeněk Bubák
Položili jsme několik otázek Michalu Pokludovi, řediteli produktů a segmentů mBank pro Českou republiku a Slovensko. Zajímali jsme se o podrobnosti týkající se nového produktu mSpoření. Jak si vede, kolik klientů jej využívá, jaké klienti používají konkrétní metody pro výpočet částky, která se převádí na účet atd.
Zobraz diskusi (2)
Finparáda.cz: V květnu jste zahájili poskytování nového produktu mSpoření. Jak se mu vede po čtyřech měsících? Kolik klientů jej používá a jakou sumu peněz si přes něj klienti našetřili?
mSpoření zažilo velký ohlas hned při spuštění. Pomohl tomu i fakt, že zůstatek na spořicím účtu mSpoření je úročen velice atraktivní sazbou 3 % p.a. Tento chytrý spořící mechanismus, který při platbě automaticky připisuje na spořicí účet drobnou částku, jejíž výši si zákazník předem zvolí, aktuálně využívá více než 23 tisíc zákazníků v České republice. Ti mají v průměru naspořeno zhruba 30 tisíc korun prostřednictvím užívání mKonta, na které je mSpoření navázáno formou platím a spořím.
Finparáda.cz: Jaká metoda pro výpočet částky, která se převádí na spořicí účet při každé platbě, je nejpoužívanější?
Nejčastěji využívanou metodou je procento z transakcí, kde se spořená částka vypočítává jako procentuální hodnota z dané platební transakce v rozsahu od 1 % do 10 %. Zákazníci maximalizují možnost naspořit si menší a drobné částky prostřednictvím platebních transakcí tím, že využívají nejvyšší nabízenou hodnotu 10 %.
Finparáda.cz: Víte, jaký typ klienta produkt mSpoření používá nejvíce?
Michal Pokluda, ředitel produktů
a segmentů mBank
mSpoření si nejvíce oblíbili klienti mBank ve věku mezi 30 a 40 lety, tedy ekonomicky aktivní lidé se středoškolským a vysokoškolským vzděláním. V zastoupení klientů převažují ze dvou třetin muži a z geografického hlediska například lidé žijící v Praze tvoří v rámci České republiky celou jednu čtvrtinu zákazníků, kteří tento produkt využívají.
Finparáda.cz: Jsou u mSpoření nějaké vychytávky ve vazbě na nové internetové bankovnictví, které jste zavedli v únoru letošního roku?
Právě mSpoření je prvním produktem, který lze aktivovat a otevřít právě pouze v novém internetovém bankovnictví. Zákazníci tak mají přístup ke svým úsporám a jejich efektivní správě 24 hodin denně.
Finparáda.cz: Neplánujete v nejbližší době u mSpoření změnit úrokovou sazbu, která je dnes na neobvykle vysoké úrovni?
Věříme, že právě tato úroková sazba je jedním z hlavních důvodů, proč je mSpoření u zákazníků mBank tolik oblíbené. Proto bychom ji rádi drželi na stejné úrovni, tedy velice zajímavých 3 % p.a.
Finparáda.cz: Na co se mohou klienti od mBank těšit ještě do konce letošního roku?
Zamýšlíme se nad používáním naší mobilní aplikace a způsobem přihlášení ke službám naší banky. To je oblast, na které nyní pracujeme, podobně jako loni jsme připravovali nové internetové bankovnictví, které jsme zákazníkům představili letos v únoru. Nové internetové bankovnictví mBank získalo skvělé hodnocení jak v celosvětovém srovnání, tak i na českém trhu. Před dvěma týdny lidé, kteří hlasovali, rozhodli o tom, že nové internetové bankovnictví mBank získalo 2. místo v kategorii Bankovní inovátor v rámci soutěže o Nejlepší banku. Dříve pak vyhrálo v hodnocení celosvětových novinek pořádané globální asociací bankovních expertů Efma.
Na otázky odpovídal: Michal Pokluda, ředitel produktů a segmentů mBank pro Českou republiku a Slovensko.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Velké srovnání termínovaných vkladů
UNIQA účastnické fondy pod lupou: Jaká je jejich aktuální výkonnost?
Spoření na stáří: Využijte daňové odpočty na maximum
Změny úrokových sazeb u spořicích účtů na začátku prosince. Sazby padají stále dolů
mBank zveřejnila výsledky svého nového spoření
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.