Žebříčky Přehledy

Jak je na tom mSpoření po pěti měsících? Rozhovor s ředitelem produktů a segmentů mBank


3.10.2014  |  Zdeněk Bubák

Položili jsme několik otázek Michalu Pokludovi, řediteli produktů a segmentů mBank pro Českou republiku a Slovensko. Zajímali jsme se o podrobnosti týkající se nového produktu mSpoření. Jak si vede, kolik klientů jej využívá, jaké klienti používají konkrétní metody pro výpočet částky, která se převádí na účet atd.



Finparáda.cz: V květnu jste zahájili poskytování nového produktu mSpoření. Jak se mu vede po čtyřech měsících? Kolik klientů jej používá a jakou sumu peněz si přes něj klienti našetřili?


mSpoření zažilo velký ohlas hned při spuštění. Pomohl tomu i fakt, že zůstatek na spořicím účtu mSpoření je úročen velice atraktivní sazbou 3 % p.a. Tento chytrý spořící mechanismus, který při platbě automaticky připisuje na spořicí účet drobnou částku, jejíž výši si zákazník předem zvolí, aktuálně využívá více než 23 tisíc zákazníků v České republice. Ti mají v průměru naspořeno zhruba 30 tisíc korun prostřednictvím užívání mKonta, na které je mSpoření navázáno formou platím a spořím.

Finparáda.cz: Jaká metoda pro výpočet částky, která se převádí na spořicí účet při každé platbě, je nejpoužívanější?

Nejčastěji využívanou metodou je procento z transakcí, kde se spořená částka vypočítává jako procentuální hodnota z dané platební transakce v rozsahu od 1 % do 10 %. Zákazníci maximalizují možnost naspořit si menší a drobné částky prostřednictvím platebních transakcí tím, že využívají nejvyšší nabízenou hodnotu 10 %.

Finparáda.cz: Víte, jaký typ klienta produkt mSpoření používá nejvíce?
Michal Pokluda, ředitel produktů a segmentů mBank
Michal Pokluda, ředitel produktů
a segmentů mBank

mSpoření si nejvíce oblíbili klienti mBank ve věku mezi 30 a 40 lety, tedy ekonomicky aktivní lidé se středoškolským a vysokoškolským vzděláním. V zastoupení klientů převažují ze dvou třetin muži a z geografického hlediska například lidé žijící v Praze tvoří v rámci České republiky celou jednu čtvrtinu zákazníků, kteří tento produkt využívají.

Finparáda.cz: Jsou u mSpoření nějaké vychytávky ve vazbě na nové internetové bankovnictví, které jste zavedli v únoru letošního roku?

Právě mSpoření je prvním produktem, který lze aktivovat a otevřít právě pouze v novém internetovém bankovnictví. Zákazníci tak mají přístup ke svým úsporám a jejich efektivní správě 24 hodin denně.

Finparáda.cz: Neplánujete v nejbližší době u mSpoření změnit úrokovou sazbu, která je dnes na neobvykle vysoké úrovni?

Věříme, že právě tato úroková sazba je jedním z hlavních důvodů, proč je mSpoření u zákazníků mBank tolik oblíbené. Proto bychom ji rádi drželi na stejné úrovni, tedy velice zajímavých 3 % p.a.

Finparáda.cz: Na co se mohou klienti od mBank těšit ještě do konce letošního roku?

Zamýšlíme se nad používáním naší mobilní aplikace a způsobem přihlášení ke službám naší banky. To je oblast, na které nyní pracujeme, podobně jako loni jsme připravovali nové internetové bankovnictví, které jsme zákazníkům představili letos v únoru. Nové internetové bankovnictví mBank získalo skvělé hodnocení jak v celosvětovém srovnání, tak i na českém trhu. Před dvěma týdny lidé, kteří hlasovali, rozhodli o tom, že nové internetové bankovnictví mBank získalo 2. místo v kategorii Bankovní inovátor v rámci soutěže o Nejlepší banku. Dříve pak vyhrálo v hodnocení celosvětových novinek pořádané globální asociací bankovních expertů Efma.

Na otázky odpovídal: Michal Pokluda, ředitel produktů a segmentů mBank pro Českou republiku a Slovensko.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.