Žebříčky Přehledy

Jak jsou pro bankovní klienty zajímavé věrnostní programy bank?


1.4.2015  |  Zdeněk Bubák, Helena Kadlecová

Společnost STEM/MARK zveřejnila výsledky výzkumu na téma využití věrnostních programů bank. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že Češi nejsou nijak posedlí sbíráním bodů za platbu kartou a využíváním slev či jiných bankovních benefitů. Výzkum byl proveden kombinací internetového, telefonického i osobního dotazování respondentů reprezentativního vzorku dospělé populace. Terénní fáze výzkumu se uskutečnila v prosinci 2014 a zúčastnilo se jí 3 163 respondentů.


Členství v bankovním věrnostním programu podle nedávno zveřejněného průzkumu společnosti STEM/MARK potvrdilo jen 40 % účastníků výzkumu. Důvody, proč lidé nevyužívají věrnostní programy bank, uvádí následující obrázek.

Chcete kreditní kartu? GE Money Bank - MoneyCard Plus

Vernostni programy bank - Graf

Zdroj: STEM/MARK

Srovnání běžných účtů najdete zde

Věrnostními programy se společnosti snaží zatraktivnit svou nabídku a najdeme je téměř u každé banky (zatím je nenabízí jen Air Bank). U drtivé většiny bank jsou věrnostní výhody spojené s držbou debetní či kreditní platební karty. Pouze Česká spořitelna a Era / Poštovní spořitelna nabízejí odměny nejen za platby kartou, ale i za využívání dalších finančních služeb banky. Přehled programů a hlavních benefitů, které nabízejí jednotlivé banky občanům jsou uvedeny v následující tabulce.

Banka Nabízené programy a benefity
Citibank
  • program Citi Club nebo Gold Club (debetní i kreditní karty) – až 25% slevy u partnerů programu
  • vybrané kreditní karty - %  odměna za nákup kartou, Program Citi World Privileges a Travel Privileges
  • vybrané karty MasterCard Elite program
Česká spořitelna
  • kreditní karty  - % odměna za nákup kartou
  • iBod
  • vybrané karty MasterCard Elite program
ČSOB
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, asistenční služby, prodloužení záruky na zboží
  • vybrané karty MasterCard Elite program
EQUA bank
  • program Carte (debetní karty) – 5% až 30% slevy u partnerů programu
Era / Poštovní spořitelna
  • Svět odměn
  • sleva na nákup pohonných hmot (debetní i kreditní karty),  prodloužení záruky na zboží (kreditní karty)
Expobank
  • mezinárodní klub Priority Traveller (prestižní debetní karty)
  • vybrané karty MasterCard Elite program
Fio banka
  • vybrané karty MasterCard Elite program
GE Money Bank
  • bene+, gold bene+
  • služba MasterCard Global Service (debetní karty)
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou
  • vybrané karty MasterCard Elite program
Komerční banka
  • VIP Sphere program (vybrané kreditní karty) – slevy u partnerů programu
  • Visa Luxury Hotel Collection (Platinum Visa)
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, pojistné a asistenční služby
  • vybrané karty MasterCard Elite program
mBank
  • % odměna za nákup kartou (kreditní karty)
Raiffeisenbank
  • VIP Sphere program (vybrané kreditní karty) – slevy u partnerů programu
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, pojistné a asistenční služby
  • vybrané karty MasterCard Elite program
Sberbank
  • vybrané karty MasterCard Elite program
UniCredit Bank
  • slevy u vybraných partnerů - vybrané karty
  • Visa Luxury Hotel Collection (Platinum Visa)
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou,
  • vybrané karty MasterCard Elite program
ZUNO Bank
  • prestižní kreditní karty - MasterCard Elite program
Zdroj: Scott & Rose

I přestože výsledky tohoto výzkumu poukazují spíše na nezájem o bankovní věrnostní programy, banky svou nabídku neustále upravují a chlubí se počty zapojivších se klientů. Mezi nejvíce marketingově podporované programy patří:
  • iBOD (Česká spořitelna) – spuštěn na podzim 2013, 55 partnerů zapojených do programu a využívá ho více jak 750 tis. lidí (údaj podzim 2014);
  • bene + (GE Money Bank) – více jak 160 partnerů zapojených do programu;
  • Svět odměn (Era / Poštovní spořitelna) - spuštěn na podzim 2014, okolo 15 partnerů zapojených do programu a využívá ho téměř 100 tis. lidí (údaj jaro 2015).
Trochu odlišný loajální program najdeme i u Komerční banky, která prostřednictvím konceptu „MojeOdměny“ odměňuje klienty za jejich aktivitu, a to nikoliv formou nabídky zboží z katalogů, ale slevou z poplatků za bankovní služby. Na rozdíl od programů ČS a Ery se není potřeba do programu registrovat.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.