Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Více než polovina Evropanů je zvyklá nakupovat přes mobilní telefon
8.6.2015 | Veronika Dusová, zpráva ING Bank
Více než polovina Evropanů, kteří vlastní chytrý telefon nebo tablet, uskutečnila za poslední rok nákup přes toto zařízení. V Čechách takto nakoupilo 47 % uživatelů smartphonů. Nejčastěji lidé nakupují přes mobilní telefon oblečení a elektroniku. Informace vyplynuly z mezinárodního průzkumu ING.
Zobraz diskusi (4)
Z průzkumu ING bylo zjištěno, že více než polovina Evropanů (58 %), kteří vlastní chytrý telefon nebo tablet, provedla za poslední rok nákup přes toto zařízení. V Čechách takto nakoupilo 47 % uživatelů smartphonů.
Evropané za pomoci mobilu nejčastěji nakupují oblečení a elektroniku, dále pak hry, potraviny a hudbu. Klasickým uživatelem je muž ve věku 25–34 let.
„Mobilní nakupování jde ruku v ruce s využíváním mobilního bankovnictví. Z těch Evropanů, kteří v uplynulém roce provedli nákup přes mobilní telefon, jich čtyři pětiny používá zároveň i mobilní bankovnictví. Obdobně jsme na tom i u nás v Čechách, kde mobilní banku využívá 74 % dotazovaných, kteří realizují nákupy přes mobilní zařízení,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank.
Nejvíce používají mobil k nakupování Turci (až 84 % dotazovaných), naopak v Belgii takto nakupují jen necelé dvě pětiny respondentů. Američané jsou na tom s 58% využíváním mobilů k nakupování stejně jako průměrný Evropan. Češi jako jedni z mála nakupují přes mobilní zařízení nejvíce elektroniku.
Provedli jste v posledních 12 měsících nákup prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu? (Ti, kteří odpověděli „ANO“)
Zdroj: ING
Nejčastěji lidé nakupují přes mobilní telefon oblečení (35 %) a elektroniku (32 %). Zatímco u žen nákup oblečení (37 %) jasně vede před elektronikou (25 %), u mužů tak výrazný rozdíl nepanuje (39 % vs. 33 % ve prospěch elektroniky). Častými objekty zájmu nakupujících přes mobilní zařízení jsou hry, hudba a potraviny, ale nezanedbatelný podíl má i nákup dovolené nebo donáška jídla (15 %).
Ve Spojených státech jsou čísla za mobilní nákupy v jednotlivých segmentech oproti Evropě vyrovnanější. Velká Británie je pak jedinou sledovanou zemí, kde nad oblečením a elektronikou vítězí mobilní nákup potravin.
55 % Evropanů také přiznalo, že pokud obchod uloží jejich platební údaje, mají později tendenci v něm nakupovat, protože je to jednodušší a rychlejší. V USA to potvrdilo dokonce 61 % dotázaných.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Představujeme vám mobilní bankovnictví ČSOB. Banka nedávno přišla s novou verzí
Představujeme vám mobilní bankovnictví České spořitelny
Google přichází s Android Pay. Přes nový systém půjde platit i s kartami MasterCard a VISA
Mobilní bankovnictví používá pouze necelá třetina Čechů
Představujeme vám mobilní bankovnictví Waldviertler Sparkasse Bank
Žebříčky a přehledy:
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.