Žebříčky Přehledy

Už každý druhý Čech změnil svoji banku. Každý pátý dokonce několikrát


23.7.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva skupiny Chytrý Honza

Podle průzkumu finanční skupiny Chytrý Honza doposud změnil banku každý druhý majitel běžného účtu a dalších půl milionu lidí o tom uvažuje. Lidé, kterým se navíc změna banky vyplatila, nebudou váhat změnit banku znovu, pokud k tomu budou mít dostatečný důvod. Dnešní informací o výsledcích průzkumu skupiny Chytrý Honza navazujeme na naše články týkající se přestupů klientů mezi bankami. Po údajích týkajících se toho, z jaké nebo do jaké banky Češi v poslední době přecházeli, můžete nyní zjistit, jak často Češi mění banku, případně kolik jich o tom přemýšlí.


Trh finančních služeb se v Česku naplno otevřel pro nové banky, které těží z rostoucí ochoty lidí měnit svoji stávající banku. Bankovní trh tak následuje například mobilní operátory, jejichž zákazníci jsou ochotni přejít k jinému operátorovi i několikrát.

Čtěte zde: Pokud jste změnili v posledních 3 letech banku, máme pro vás anketu


Změnu banky provedlo jednou: 50 %, vícekrát: 20 % klientů



Finanční ústav podle průzkumu Chytrého Honzy změnila několikrát po sobě už víc než pětina klientů. Alespoň jednou došlo ke změně banky u zhruba 50 % respondentů. Naopak 40 procent účastníků reprezentativního průzkumu změnu banky odmítlo. Výzkumu se zúčastnilo víc než 800 respondentů.

Čtěte zde: Klienti nejvíce odcházeli z ČS a přicházeli do Equa bank, Air Bank a do Fio banky

„Zatímco v minulosti měnili banku spíše mladší lidé z on-line komunity, v současnosti se mobilita bankovních účtů stává všeobecným trendem, který jde napříč populací,“ dodává k výsledkům průzkumu výkonný ředitel Chytrého Honzy Jiří Paták.

Půl milionu lidí zvažuje banku změnit v blízké době



Z průzkumu také vyplynulo, že až 500 tisíc Čechů (tedy přibližně 10 % ekonomicky aktivních lidí) uvažuje změnit banku v blízké době. Snadný průběh změny jim umožňuje mimo jiné i Kodex mobility, ke kterému přistoupila před zhruba šesti lety většina českých bank v rámci České bankovní asociace. Díky této dohodě vyřídí za klienty všechny potřebné formality související se změnou finančního ústavu banky mezi sebou – a to včetně převodu trvalých příkazů k úhradě či souhlasů s inkasem z jedné banky do druhé.


Z mobility účtů a rostoucí ochoty Čechů změnit poskytovatele finančních služeb těží logicky nové a menší banky na úkor zavedených finančních ústavů. Ty však zatím nedokážou dostatečně pružně a rychle reagovat na individuální požadavky svých klientů, ačkoliv se o to usilovně snaží. Na druhou stranu se však také často stává, že si klienti sice založí účet jinde, ale u své stávající banky původní účet ponechají – ať už z důvodu využívání specifických služeb či pro případ, že by u stávající banky chtěli využít například výhody plynoucích z loajality při pořizování hypotéky či úvěru. „Do budoucna očekávám, že si žádná banka nebude moct být jista svými klienty a bude nucena se novým trendům nabídkou a kvalitou služby přizpůsobit,“ uzavírá Jiří Paták.

Z jaké a do jaké banky jste v posledních 3 letech přešli?












Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.