Komerční banka se rázně pustila do modernizace své pobočkové sítě. Letos a další rok zmodernizuje bez mála sto poboček. Nový koncept pobočky banka testovala více než rok a nyní přechází do další fáze, a tou je masivní modernizace velkého počtu poboček. Včera banka slavnostně otevřela nově modernizovanou pobočku ve Spálené ulici v Praze, kterou jsme si mohli prohlédnout.
Jako jednu z prvních modernizovaných poboček včera slavnostně otevřela Komerční banka pobočku ve Spálené ulici v Praze. Dalších 45 bude následovat v letošním roce a zhruba 40 v roce 2016.
Pobočka od prvního okamžiku upoutá výrazným osvětlením, moderním designem a velkým počtem jednacích míst oddělených kouřově bílými skleněnými stěnami s průhledným ornamentem. Za dveřmi vás uvítají dva pulty rychlé obsluhy, kde s vámi mohou zaměstnanci pobočky vyřídit rychlé nebo jednodušší operace typu vyzvednutí nové platební karty, zadání platby, změny limitu, změny kontaktní adresy apod. Naproti pultu rychlé obsluhy je samoobslužné stanoviště - posezení s tabletem nebo notebookem, kde se můžete přihlásit do svého internetového bankovnictví a s případnou pomocí pracovníka banky zadat potřebné transakce či změny do systému.
Další část velké pobočky je v přízemí zaplněna pracovišti, která jsou sice otevřená, ale od sebe oddělná již zmíněnými stěnami z bílého kouřového skla, takže zajišťují dostatečné soukromí a diskrétnost, či místy pro odpočinek nebo občerstvení. Pro vybrané situace zde najdete i samostatnou uzavřenou zasedací místnost.
Zařízení pobočky na nás působilo opravdu příjemně, moderně a komfortně. Ale nečekejte žádný okázalý blahobyt, jakým se banky prezentovaly ještě třeba před deseti lety. Vše je střízlivé, funkční a designově doladěné.
Podle banky je cílem modernizace poboček zvýšení rychlosti a kvality obsluhy, komfortu prostředí a zvýraznění funkcí moderních technologií. Samozřejmostí by měl být bezbariérový kontakt s klientem. Zcela nový koncept klientsky přívětivé pobočky banka testovala více než rok na pobočce Anděl (Praha 5). Během letošního roku projde obdobnou změnou 45 poboček (například v Hradci Králové, Plzni nebo Příbrami), dalších přibližně 40 z celkových 398 poboček Komerční banky bude následovat v roce 2016.
„Po mimořádně pozitivních ohlasech klientů, které máme z pilotního projektu na pobočce Anděl, jsme se rozhodli rekonstruovat v novém designu větší pobočky banky a některé změny promítneme i na menších pobočkách. Podle našeho průzkumu klienti oceňují na novém pobočkovém konceptu zejména rychlost obsluhy, přívětivost a moderní design. Podařilo se nám vytvořit prostředí, kde se cítí dobře nejenom klienti, ale i naši zaměstnanci,“ vyzdvihl Vladimír Jeřábek, člen představenstva Komerční banky.
Výraznou změnou je také využití moderních technologií (samoobslužné kiosky a tablety), na nichž budou moci klienti řešit vybrané bankovní operace nebo jednoduchou a interaktivní formou získávat informace o produktech a službách bez asistence bankovních poradců.
Čtěte zde: Takto by měla vypadat pobočka budoucnosti, alespoň podle ČSOB
„Za posledních deset let se role bankovních poboček zásadně změnila. Zatímco dříve byly hlavními požadavky klientů zejména hotovostní operace a převody, dnes je to poradenství - profesionální a komplexní poradenství ve všech finančních aspektech života. Potřeby našich klientů se mění a my se měníme s nimi. Naším cílem je, aby se klienti, ale i zaměstnanci banky, cítili na naší moderní pobočce příjemně, byli rychle a profesionálně obslouženi a rádi se k nám vraceli,“ uvedla Petra Černohorská, ředitelka pobočky KB ve Spálené ulici v Praze 1.
Otevření zmodernizované pobočky ve Spálené ulici v Praze 1. Na snímku druhý zleva Vladimír Jeřábek, člen představenstva Komerční banky, a třetí zleva Petra Černohorská, ředitelka pobočky KB ve Spálené ulici v Praze 1.
Autor: Komerční banka