Žebříčky Přehledy

Téměř 70 procent lidí preferuje při nákupu platbu kartou


19.11.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank

Platbu kartou před hotovostí preferuje při svých nákupech téměř sedm z deseti Čechů. Nemají takto problém zaplatit i velmi malé částky, a to dokonce v řádu desítek korun. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který pro Raiffeisenbank realizovala agentura NMS Market Research.


Češi používají platební karty velmi často, 15 % z nich dokonce i při placení částek nižších než 50 korun. Pozitivní je, že na rostoucí oblíbenost platebních karet reagují i obchodníci. Jsou sice stále i obchody, kde kartu přijmou pouze při dosažení určité hodnoty nákupu, s takovými se ale běžně setkává jen 8 % respondentů průzkumu. U obchodníků, kteří platební terminál nemají vůbec, pak pravidelně nakupuje pouhých 7 % lidí.


Platební kartu při placení v obchodech upřednostňuje 68 % dotázaných. „Polovina Čechů si přitom myslí, že rychlost zaplacení je v případě karty i hotovosti stejná. Zhruba třetina oslovených pak považuje platbu kartou za rychlejší. Nejčastěji jsou to lidé, kteří vlastní bezkontaktní platební kartu,“ říká produktová manažerka Raiffeisenbank Romana Lantorová.

Popularitě platebních karet napomáhá i rostoucí počet míst, kde se dá tímto způsobem zaplatit. Hned 84 % oslovených uvedlo, že se zatím nesetkali s neochotou obchodníků přijímat platební karty při platbě jakékoliv částky.

Lidé oceňují bezplatné výběry z bankomatů



Výzkum se zaměřil i na oblast bankomatů. Přestože jich je v České republice přibližně 4 500, celá čtvrtina dotázaných si stěžuje na jejich špatnou dostupnost. V obcích velikosti do pěti tisíc obyvatel je to dokonce přes 40 % lidí. Tři čtvrtiny Čechů si hotovost vybírají především z bankomatů své banky. Důvodem jsou bezplatné výběry.

Najděte si nejbližší bankomat na Finparádě.cz

„Najít ten správný bankomat může být někdy problém. Naši klienti však toto nijak řešit nemusí, protože mají v rámci účtů eKonto SMART i KOMPLET výběry z bankomatů všech bank v České republice zdarma,“ uvádí Romana Lantorová.

Výzkum pro Raiffeisenbank realizovala agentura NMS Market Research v průběhu září 2015. Osloveno bylo celkem 523 respondentů. Prostřednictvím on-line dotazníku v Českém národním panelu byl osloven reprezentativní vzorek populace ve věku 18 až 64 let.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.