Žebříčky Přehledy

Komerční banka vylepšila mobilní bankovnictví a současně nabízí nové bezkontaktní placení mobilem


25.8.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva Komerční banky a VISA

Komerční banka nabízí inovovanou verzi své aplikace pro mobilní bankovnictví. Ta se od základů změnila. Na vývoji banka spolupracovala s vybranými klienty a vývoj trval zhruba jeden rok. Nová aplikace umí zobrazit informace o zůstatku na účtu na ploše telefonu bez nutnosti otevírat aplikaci, banka vylepšila ergonomii aplikace, zařadila kompletní správu platebních karet a SEPA platby, novinkou je i spouštění aplikace pomocí otisku prstu u zařízení se systémem Android. Další novinkou je platební karta v mobilu, jejíž některé funkce uvidí čeští uživatelé poprvé. Jednou z nich je možnost zadávání PINu u plateb v menších objemech než 500 korun, ale i placení se zamknutou, pouze rozsvícenou, obrazovkou.



Mobilní banka byla kompletně předělána



Nová aplikace Komerční banky pro mobilní bankovnictví Mobilní banka přináší kromě nového designu i řadu dalších novinek. Jednou ze zásadních změn je intuitivnější ovládání, na které jsou uživatelé zvyklí podle používaného operačního systému v jejich telefonu. Vznikly tak dvě samostatné verze pro iOS a Android. Tím se zrychlilo i zjednodušilo zadávání běžných bankovních operací. Například u zadání platebního příkazu jde podle banky o zkrácení času až o dvě třetiny.

Důležitou novinkou z pohledu klientů je přehled o zůstatku na účtu, který si klient může nastavit na úvodní stránku telefonu (lišta, widget) s možností jeho jednoduchého zakódování. Nově se všechny produkty zobrazují na jedné obrazovce.

Mobilní banka KB - přihlášení
Autor: Komerční banka

Doplněna je správa trvalých příkazů a inkas, načtení plateb z QR kódu, také přehled neprovedených plateb a možnost zadávat SEPA platby a platební příkazy v rámci ČR v režimu Expres. Součástí je i přehled a administrace platebních karet – nastavení limitů, povolení a blokace plateb na internetu, změna telefonního čísla ke kartě.

Mobilní banka KB - Android
Autor: Komerční banka, Mobilní banka pro Android

Mobilní banka KB pro iOS
Autor: Komerční banka, Mobilní banka pro iOS

„Jednou z příjemných změn je podrobný popis v detailu transakcí, který byl v předchozí verzi mírně zkrácen. Pro lidi, co používají pro správu svého účtu hlavně mobilní bankovnictví a do internetového bankovnictví chodí jen v případě nejvyšší nutnosti, jde o velmi pozitivní změnu,“ říká Zdeněk Bubák, šéfredaktor finančního portálu Finparáda.cz, který novou mobilní aplikaci Komerční banky otestoval.

V aplikaci jsou informace o stavebním spoření a životním pojištění



Klienty banky, kteří využívají služby dalších společností ze skupiny KB, potěší i zobrazení produktů dceřiných společností – stavebního spoření od Modré pyramidy a životního pojištění od Komerční pojišťovny.

Schůzka s bankéřem sjednaná přes mobil



Prostřednictvím aplikace je možné sjednat schůzku s bankovním poradcem. Stačí si vybrat vhodný termín a schůzku jednoduše uložit. Schůzku klient uvidí ve svém kalendáři.

Dosavadní klienti nemusí nic řešit - výměna aplikace bude automatická



U klientů, kteří již aplikaci Mobilní banka používají, dojde k automatické přeinstalaci na novou aplikaci. Klienti se budou moci přihlásit se svým původním heslem. Veškeré nastavení, které měl klient v původní aplikaci, bude zachováno i v nové verzi. V případě nejasností nebo dotazů banka doporučuje obrátit se na informační linku nebo vašeho osobního bankéře.

Novinky očekávané v Mobilní bance do konce roku


  • Nová aplikace pro platformu Windows Mobile 10 a Windows 10 – plná podpora desktop verze
  • Push notifikace - upozornění na platby, platby kartou, změnu zůstatku, zprávy
  • Bezpečnost – Trusteer v Mobilní bance pro platformu Android

MojeMobilní karta - bezkontaktní placení pro telefony s Androidem



Komerční banka dnes kromě nové aplikace pro mobilní bankovnictví odstartovala ve spolupráci se společnostmi Visa a Worldline bezkontaktní platby prostřednictvím mobilního telefonu – MojeMobilní karta.

Jakou technologii MojeMobilní karta využívá?

Jde o technologii HCE (Host Card Emulation - uložení emulované platební karty v zabezpečeném prostředí vydavatele karty se vzdáleným přístupem k ní prostřednictvím mobilního zařízení vybaveného technologií NFC) pro bezkontaktní mobilní platby, kterou představila společnost Visa na veletrhu Mobile World Congress (MWC) 2015 v Barceloně.

Platba mobilním telefonem - Komerční banka a VISA
Autor: VISA

Pro koho je MojeMobilní karta určena?



Novou technologii mohou využívat klienti Komerční banky s nainstalovanou aplikací Mobilní banka na přístrojích s operačním systémem Android verze 4.4 KitKat nebo vyšší a NFC (Near Field Communication).

Konkrétní řešení společnosti Worldline použité v aplikaci MojeMobilní karta, které je certifikováno společností VISA, vychází z digitalizace osobních a platebních údajů a jejich následné použití v zařízeních se systémem Android. Řídí také zabezpečené ověřování uživatelovy identity a bezpečné uložení osobních a platebních údajů do digitální peněženky. Digitální peněženka využívá komponent vlastního řešení společnosti Worldline, které se nazývá WL Trusted Authentication.

Řešení Komerční banky je jiné, než již existující systémy tzv. virtuální karty



„Naše řešení je odlišné od toho, které je již na trhu dostupné. Díky implementaci platební funkce přímo v aplikaci Mobilní banka získají naši klienti možnost správy platební karty v mobilu. Můžou si například zvolit částku, od které je nutné pro platby u obchodníků mobilní kartou zadávat PIN a sami si tím zvolit svoji hranici mezi komfortem a bezpečností,“ říká Mojmír Prokop, manažer Distribučních kanálů a Customer Intelligence Komerční banky.

Hlavní výhodou platformy HCE je, že funguje zcela nezávisle na mobilních operátorech. Odpadá tedy potřeba žádat u svého operátora o novou NFC SIM kartu, jako je tomu u konkurenčního řešení, nebo dokupovat jakákoli přídavná zařízení k mobilnímu telefonu (nezávislé na mobilních operátorech je i nejnovější řešení inCard/MasterPass od společnosti MasterCard, které tato společnost představila nedávno ve spolupráci s ČSOB - pozn. redakce).

Mobilní karta je součástí mobilního bankovnictví - nemusíte otevírat další aplikaci



Další předností oproti již fungujícímu systému u konkurence je skutečnost, že karta je součástí aplikace pro mobilní bankovnictví (klient tedy nemusí stahovat žádnou další aplikaci), což umožňuje rychlé a jednoduché nastavení a ovládání karty (změna PIN, nastavení změněné klávesnice pro větší bezpečnost, limity placení s a bez PIN, vibraci při platbě, design atd.).

Kartu si může uživatel zobrazit na ploše telefonu pomocí tzv. widgetu. Ten slouží zároveň jako jeden ze čtyř způsobů, jakými lze kartou v mobilu platit.

Limity na kartě si klient bude moci nastavit stejné jako na debetní kartě. PIN pro potvrzení platby zadává držitel mobilní karty na svém mobilním zařízení.

MojeMobilní karta
Autor: Komerční banka, možnosti nastavení barev Widgetu k aplikaci MojeMobilní karta na ploše mobilního telefonu

Jak MojiMobilní kartu získat?



Zájemce o mobilní kartu si stáhne z Google Play novou verzi aplikace Mobilní banka od Komerční banky (pokud již nemá aplikaci nainstalovanou) a v internetovém bankovnictví MojeBanka nebo na pobočce si požádá o založení produktu MojeMobilní karta. Po obdržení platební karty do mobilu následuje aktivační proces, který je intuitivní a kdokoliv jej zvládne během několika minut. Platba mobilem je založena na obdobné technologii jako platba bezkontaktní kartou, a proto je možné platit na všech existujících bezkontaktních terminálech, které v ČR tvoří již více než 70 %.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.