Žebříčky Přehledy

Penzijní společnost České spořitelny vyplatila první klienty druhého pilíře


25.10.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva České spořitelny

Téměř všichni klienti ČS penzijní společnosti, kteří spořili ve II. pilíři, si v zákonném termínu zvolili způsob výplaty prostředků. Těm, kteří to dosud nestihli, ČS penzijní společnost prodloužila lhůtu do konce listopadu. Prostředky klientů II. pilíře, kteří se neozvou ani v prodloužené lhůtě, budou převedeny na finanční úřad. Lhůta pro řádné vypořádání peněz je do konce roku 2016.


Celkem 94 % klientů, kteří si spořili ve II. pilíři na důchod, sdělilo ČS penzijní společnosti zvolený způsob výplaty svých peněz. Většina z nich si vybrala bezhotovostní převod na bankovní účet. Pro přesun peněz do III. pilíře se rozhodlo asi 5 % klientů a stejný počet pak preferoval výplatu složenkou. Zákonná lhůta pro výplatu prostředků z ukončeného důchodového spoření, tzv. II. pilíře, začala penzijním společnostem běžet 15. října 2016. ČS penzijní společnost zahájila výplatu v nejdříve možném termínu.

„Hned v pondělí 17. října jsme odeslali prostředky prvním klientům, kteří nám včas oznámili způsob jejich výplaty. Celkově šlo o 12 181 smluv a vyplacená částka přesáhla 590 milionů Kč,“ řekl Martin Kopejtko, místopředseda představenstva ČS penzijní společnosti.

Žebříček nejlepších penzijních fondů najdete zde


Důchodové spoření (II. pilíř) bylo ze zákona ukončeno k 1. lednu 2016. Nejprve zanikla povinnost všech účastníků II. pilíře odvádět 5 % ze svého příjmu na vlastní spoření a do státního pilíře se na důchodové pojištění začalo odvádět opět celých 28 %. Penzijní společnosti následně poslaly všem klientům roční výpisy spolu s informací o možnostech vypořádání II. pilíře. Klienti měli na své rozhodnutí čas až do 30. září 2016. Mezi tím začaly penzijní společnosti likvidovat důchodové fondy a připravovat první výplaty klientům.

Transformované penzijní fondy


Penzijní společnosti musejí klientům odeslat všechny peníze z II. pilíře do konce roku 2016. ČS penzijní společnost eviduje 6 % klientů, kteří se neozvali ani přes SMS či telefonické oslovení. Rozhodla se jim vyjít vstříc a prodloužit lhůtu pro oznámení způsobu výplaty až do 30. listopadu 2016. Pokud se klient neozve ani po uplynutí tohoto data, jeho naspořené prostředky budou ze zákona převedeny na účet místně příslušného finančního úřadu, odkud si je bude muset sám vyžádat.






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.