Žebříčky Přehledy

Komerční banka zavedla do mobilního bankovnictví několik novinek. Nově podporuje i Android Pay


5.12.2017  |  Zdeněk Bubák

Komerční banka přes víkend doplnila do svého mobilního bankovnictví nové funkčnosti. Přinášíme vám jejich přehled. Neobešlo se to bez určitých problémů, kdy o víkendu, ale i po něm nefungovalo internetové a mobilní bankovnictví tak, jako obvykle. V současnosti by již vše mělo být vpořádku. Banka navíc začala nabízet platby prostřednictvím Android Pay, které spustily přednedávnem MONETA Money Bank, mBank a J&T Banka.


O víkendu 2. až 3. prosince Komerční banka nasazovala novou verzi internetového a mobilního bankovnictví. Problémy s funkčností postihly klienty hned po plánované odstávce a trvaly až do pondělí, kdy se bance vpodvečer podařilo vše dát dopořádku. Nedávno se s problémy při nasazování nové verze internetového bankovnictví potýkala i UniCredit Bank. U ní měli klienti s funkčností aplikací problémy celý týden po nasazení (více zde).

Aktuálně ohlásila Komerční banka klientům další odstávku internetového a mobilního bankovnictví na 5. prosince od 23:00 do 6. prosince 2:00.



Novinky v mobilním bankovnictví Komerční banky



Zde je přehled aktuálních novinek v mobilním bankovnictví Komerční banky, zavedených 2. prosince 2017:
  • online administrace platebních karet - nastavení limitů přes mobil, zamknutí a odemknutí platební karty
  • možnost využít Android Wear a spárovat aplikaci s chytrými hodinkami
  • načetní QR platby ze souboru - přišel-li vám email s fakturou vybavenou QR kódem pro její zaplacení, nemusíte QR kód ofocovat a skenovat mobilem, ale stačí soubor jen načíst do aplikace
  • widget zůstatku na účtě nemusí být jen v procentuálním vyjádření, ale i jako konkrétní částka odpovídající zůstatku
  • poplatky za SEPA platby uvidíte hned v platbě

Žebříčky a přehledy:

Android Pay s kartami Komerční banky



Komerční banka již při zahájení provozu služby Android Pay od společnosti Google ohlásila, že se k této platformě brzy připojí. Dnes, tj. 5. prosince 2017, oznámila, že začíná platby přes Android Pay svým klientům také nabízet. Připojila se tak k MONETA Money Bank, mBank a J&T Bance, které využití Android Pay odstartovaly již 14. listopadu 2017, tj. na samotném začátku fungování Android Pay v Česku.

Dalšími bankami, které by se měli k Android Pay připojit v roce 2018 jsou Raiffeisenbank a Fio banka. Naopak ČSOB, Česká spořitelna ani Air Bank s Android Pay nepočítají. Ty se zaměří na placení mobilním telefonem přes vlastní aplikace.

Android Pay umožňuje vytvořit z jakékoliv stávající platební karty (vydané společností Mastercard nebo Visa) digitální verzi pro mobilní telefon a platit s ním pak v obchodech namísto klasické plastové platební karty.

Do služby lze nahrát debetní i kreditní kartu. Mobilní telefon musí mít operační systém Android 4.4 a vyšší a musí podporovat NFC.

K samotné platbě stačí mobilní telefon „probudit“ a přiložit jej k platebnímu terminálu stejně jako standardní plastovou kartu. Pro transakce vyšší než 500 Kč je pro zvýšení bezpečnosti potřeba telefon ještě odemknout (otiskem prstu, PINem, gestem atd.).

Platby je možné provádět na všech platebních terminálech umožňujících bezkontaktní platbu, a to jak v České republice, tak i v zahraničí.

Android Pay je bezpečný díky tomu, že služba nepracuje s reálným číslem platebním karty, ale pouze s její digitální verzí, která je unikátní pro každé dané mobilní zařízení, nedochází k jeho předání obchodníkovi, který platbu přijímá.

Komerční banka umožňuje bezkontaktní platby mobilním telefonem již od srpna 2016, kdy ve spolupráci se společnostmi Visa a Worldline spustila službu MojeMobilní karta fungující na principu HCE. Tuto verzi plateb mobilním zařízením Android Pay postupně zcela nahradí.






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.