Žebříčky Přehledy

Bankovní mobilita online a účty od 15 let, to jsou aktuální novinky u Air Bank


29.4.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank

Air Bank aktuálně začala nabízet dvě novinky. První je online bankovní mobilita, která umožní zájemcům o přechod do Air Bank z jiné banky provést tento proces úplně online bez návštěvy pobočky. Druhou novinkou je možnost získat účet u Air Bank již od 15 let.



Air Bank umožňuje online bankovní mobilitu. Kvůli převedení účtu už klienti nemusí jít na pobočku



České banky mají už dva roky povinnost umožnit klientům přechod do jiné banky prostřednictvím procesu nazvaného bankovní mobilita. Klient si tak na pobočce nové banky zařídí zrušení účtu u původní banky a také může požádat o převod platebních příkazů.

Mobilita je v Česku pro banky povinná od 1. března 2017 jako součást novely zákona o platebním styku. Některé banky ji ale umožňovaly i dříve v rámci takzvaného Kodexu mobility (Air Bank od listopadu 2011). Za tu dobu do Air Bank přes mobilitu přišlo téměř 131 000 klientů. Prostřednictvím mobility přicházejí k Air Bank nejčastěji klienti velkých tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka.

Nově Air Bank umožňuje přechod z jedné banky do druhé také pomocí online mobility, při které i podpis žádosti o převedení účtu probíhá v internetovém bankovnictví.

„Pro klienta je přechod z jedné banky do druhé pomocí bankovní mobility velkým zjednodušením, protože kvůli zrušení účtu nemusí svou původní banku vůbec kontaktovat. Nová banka se o převod účtu postará za něj, a když si to klient přeje, přenastaví mu i jeho platební příkazy. Online mobilita navíc přináší ještě větší úsporu času, protože převod účtu z původní banky klient zařídí jednoduše ve svém internetovém bankovnictví a kvůli podpisu žádosti nemusí chodit na pobočku,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.

Co znamená v bankovnictví pojem MOBILITA klientů?

  • Převedení účtu z jedné banky do druhé na základě přání klienta.
  • Klientovi stačí například navštívit pobočku nové banky, kde sdělí číslo účtu původní banky, od které chce převést svůj běžný účet do nové banky. Air Bank nově svým klientům umožňuje, aby si mobilitu zařídili kompletně online přes internetové bankovnictví, a na pobočku tak vůbec chodit nemuseli.

Jak dlouho trvá proces převedení bankovního účtu pomocí mobility?


  • 13 pracovních dní. Na přání klienta lze účet převést i k pozdějšímu datu.

Jak může nová banka klientovi usnadnit přechod z jiné banky?


  • Banka může na novém běžném účtu na přání klienta nastavit trvalé příkazy, inkasní příkazy nebo SIPO platby, které klient měl i na původním účtu.

A co ještě může nová banka pro klienta udělat?


  • Nová banka může za klienta zažádat o výpis pravidelně se opakujících příchozích plateb (nejméně 3× se opakující příchozí platby za posledních 13 měsíců). Klient tak nezapomene na žádného odesílatele, kterého by měl upozornit na změnu účtu.
  • Nová banka může také zařídit převedení aktuálního zůstatku peněz z původního účtu na nový běžný účet k datu, které si klient sám určí. Nejpozději bude ale zůstatek převeden na nový účet k datu uzavření původního účtu.

Žebříčky a přehledy:


Air Bank nově nabízí běžný účet klientům od 15 let



Nově si mohou v Air Bank otevřít svůj bankovní účet klienti od 15 let. Běžný účet má stejné parametry jako účet pro dospělé. Nový účet si klienti mohou otevřít přímo v mobilní aplikaci, přes webové stránky banky, na pobočce nebo telefonicky přes kontaktní centrum.

„Nerozšiřujeme nabídku o nový typ účtu, ale naopak rozšiřujeme skupinu našich potenciálních klientů. Nově postačí, když zájemce o účet v Air Bank bude mít už občanku. Pak může využívat všechny výhody našeho běžného účtu. Nejen ti nejmladší klienti ocení mobilní aplikaci, díky níž mohou mít snadný přehled o svých penězích. Navíc Air Bank nabízí hned několik způsobů, jak platit. Ať už se jedná o klasickou plastovou kartu, bezkontaktní platební nálepku, anebo placení přímo chytrým telefonem,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.

Air Bank nabízí dva typy běžného účtu – Malý tarif (nulový měsíční poplatek) a Velký tarif (100 korun za měsíc). U Malého tarifu jsou bezplatné příchozí i odchozí tuzemské platby, trvalé příkazy a inkasa, výběry z bankomatů Air Bank, dvě debetní karty a jedna platební nálepka a možnost platit mobilem s aplikací My Air (Android) a Apple Pay (iOS).

Velkého tarifu má klient navíc výběry zdarma ze všech bankomatů v celé Evropské unii nebo si může peníze zdarma vybrat i na 1 300 terminálech Sazky po celé České republice. Zdarma jsou také příchozí a odchozí SEPA platby anebo okamžité platby.

Při pěti platbách kartou měsíčně může klient Air Bank získat výhodnější úročení svého běžného účtu. Je třeba zaplatit kartou (nálepkou nebo mobilem) alespoň pětkrát za měsíc nákup v jakékoliv výši a Air Bank klientovi následující měsíc úročí 1 % p. a. zůstatek na běžném účtu až do výše 100 tisíc korun.








Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.