Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Air Bank má 800 000 klientů. Kolik klientů mají ostatní banky?
6.3.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank
Air Bank informovala, že v únoru dosáhla hranice 800 000 klientů. Banka vyzvedla skutečnost, že jí roste počet klientů i přesto, že její pobočková síť mezi ty početně menší na bankovním trhu. Stále více lidí podle ní využívá možnost založení účtu online, a to buď přes webové stránky banky, nebo přímo stažením aplikace My Air. Během posledního roku si účet v Air Bank tímto způsobem založilo 44 % nových klientů.
Zobraz diskusi (0)
On-line založení účtu u Air Bank využilo za posledních 12 měsíců 44 % klientů. Zbytek, tj. 56 % nových klientů, kvůli založení účtu v Air Bank navštívilo některou z poboček. Pokud se zaměříme na ty, kteří na pobočku nešli, 29 % klientů si účet založilo přes aplikaci My Air a 15 % lidí si účet založilo na webových stránkách banky. Online způsob založení běžného účtu (od žádosti až po úplné dokončení včetně podpisu smlouvy zadáním vstupního hesla) tak za dané období využilo 143 tisíc nových klientů.
Srovnání běžných účtů nabízených v Česku najdete zde
„Možnost založení účtu přes webové stránky nabízíme už od našeho startu. Před rokem jsme spustili také možnost založení účtu přes mobil a právě tento krok významně přispěl ke zvýšenému zájmu klientů o založení účtu online. V roce 2018 si účet v naší bance založilo online 14 % klientů, o rok později právě díky možnosti založit si účet jednoduše přes mobil to bylo už 44 %,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Mít pobočku takzvaně při ruce dává pro klienta smysl ve chvíli, kdy mu jeho banka neumožňuje spravovat bankovní účet plně online. Klienti Air Bank mohou svůj účet spravovat sami z domova, ať už se jedná o zobrazení zapomenutého PINu, mimořádné splátky půjčky i hypotéky, žádosti o nejrůznější potvrzení nebo sjednání jakékoliv služby.
„Naše pobočky slouží především klientům, kteří se chtějí s našimi pobočkovými asistenty poradit, a pak samozřejmě také všem, kteří jsou na osobní kontakt zvyklí a zajít na pobočku je pro ně z různých důvodů pohodlnější. Naše pobočky jsou navíc pověstné svou příjemnou atmosférou a milými lidmi, a jejich návštěva je tak pro řadu klientů příjemným zážitkem,“ říká Miroslav Sovják, ředitel retailového bankovnictví Air Bank.
Počty klientů bank působících v Česku
Počty klientů bank podle Air Bank v únoru 2020
Autor: Air Bank
== Pro zvětšení klikněte na obrázek==
Zdroj: Přehled bank podle počtu klientů a počtu poboček zpracovala agentura Market Vision na základě veřejně dostupných údajů.
Pozn.: Banka Creditas na začátku března 2020 ohlásila 100 000 klientů.
Hlavní banku změnil v loňském roce každý desátý Čech
Svou hlavní banku, tedy tu, do které si nechávají posílat výplatu a kterou nejčastěji používají pro běžné placení, změnilo v loňském roce 10 % Čechů. Z průzkumu agentury STEM/MARK pro Air Bank vyplynulo, že téměř 60 % tvoří klienti tradičních velkých bank. Za svou novou hlavní banku nejčastěji označili Air Bank, Equa bank a Fio banku.
„Důvodem, proč klienti mění svou hlavní banku, nejsou už jen poplatky, ale i dostatečně zajímavá nabídka služeb a také míra pohodlí. Stále více klientů si dnes chce prakticky cokoliv jednoduše a rychle zařídit online přes chytrý telefon a stejnou službu očekávají i od své banky,“ říká Petr Šmíd, vedoucí výzkumu trhu Air Bank.
Podle průzkumu odcházeli klienti v loňském roce nejčastěji z České spořitelny (27 %), Komerční banky (16 %) nebo Moneta Money Bank (15 %). Za svou novou hlavní banku pak respondenti označili Air Bank (22 %),
Equa bank
(12 %) a Fio banku (12 %).
Dva a více bankovních účtů má 6 z 10 Čechů
Se širokou nabídkou bankovních služeb a účtů bez poplatků roste zájem Čechů otevřít si více účtů a využívat bankovních služeb tam, kde je to výhodnější. Někde je hlavním důvodem hypotéka nebo třeba výhodnější spořicí účet, jinde vítězí jednoduchá obsluha mobilní aplikace nebo internetového bankovnictví. Pouze jednu banku dnes podle výzkumu využívá 41 % Čechů, dvě banky má 29 % lidí. Tři a více účtů u různých bank má 28 % respondentů.
„K lepšímu přehledu o všech klientových účtech přispívá služba multibanking. Z jednoho internetového nebo mobilního bankovnictví vidí klient na své účty, které má v různých bankách. Může si tak zkontrolovat aktuální zůstatek, prohlédnout historii plateb nebo rovnou poslat platbu,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.
Klienti Air Bank si přes své internetové bankovnictví a mobilní aplikaci My Air mohou zobrazit zůstatek a prohlédnout historii plateb na svých běžných účtech v České spořitelně, ČSOB, Raiffeisenbank,
Equa bank
, Moneta Money Bank a Komerční bance. Air Bank do multibankingu postupně přidává i další banky. Aktivní zadávání plateb je pak další funkcí multibankingu, kterou Air Bank svým klientům začíná postupně u všech bank připojených do multibankingu umožňovat.
Výzkum Air Bank realizovaný agenturou STEM/MARK se uskutečnil formou online dotazování v říjnu až prosinci 2019 na reprezentativním vzorku 900 respondentů ve věku 18 až 60 let
.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Klienti Air Bank si nyní mohou lépe plánovat své výdaje - banka nově zobrazuje Chytrý zůstatek
Air Bank během nouzového stavu vzrostl počet klientů, kteří si účet otevřeli online. Do banky takto přišlo 8 tisíc nových klientů
Air Bank snížila věkovou hranici pro disponenta. Nově mohou kartou platit i děti od 10 let
Polovina Čechů podle aktuálního průzkumu dostala na Vánoce jako dárek peníze
Srovnání poplatků za příchozí a odchozí zahraniční úhrady, tj. SEPA platby a ostatní platby
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.