Žebříčky Přehledy

Franšízy ze Spojených států jsou v Česku úspěšné. Jaké další značky hledají v ČR partnery?


23.9.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Ambasády USA

Ve středu 18. září 2019 proběhla v rezidenci velvyslance USA v ČR konference na téma "Franšízové koncepty z USA". V Česku působí řada subjektů využívající franšízové koncepty z USA. Některé se na konferenci představily, jako například RE/MAX a Century 21 zabývající se realitami, Bricks4Kids zaměřená na práci s dětmi, Subway z oblasti stravování či TAB The alternative board pomáhající podnikům v růstu. Jaké nové franšízové koncepty mají zájem o vstup na trh v Česku?


V úvodním projevu konference "Franšízové koncepty z USA" velvyslanec USA v ČR Stephen King řekl: “Já sám jsem podnikatel a jsem rád, že mám příležitost podpořit americké firmy a jejich české partnery. Jak už někteří víte, letos jsem nastavil jako cíl zprostředkovat investice v obou našich zemích. A pokud uvažujete o americké franšíze, vlastně k tomu cíli přispíváte.“

Při obchodním oddělení Velvyslanectví USA působí U. S. Commercial Service Prague, jehož hlavním posláním je pomoci při navazování obchodních vztahů mezi podniky z USA a českými podniky, které by měly o americký produkt, licenci, či jinou formu vstupu zájem.

Stephen King také dodal: “Franšízové koncepty fungují téměř v každé oblasti – od autoservisů až po vzdělávací systémy. Spojené státy jsou dlohodobě úspěšné ve vytváření franšízových konceptů, které prosperují jak na americkém trhu tak i mezinárodně. Franšíza je jen jinou formou podnikání. Nicméně franšízový model ulehčuje vstup na trh. Nemusíte budovat své podnikání od úplného základu, ale vyberete si prověřenou značku, získáte odborné vedení a také přístup k know-how a k marketingovým zkušenostem franšízových developerů, kteří založili a rozvinuli franšízový koncept a úspěšný byznysový plán. Ten převezmete, stejně jako síť dodavatelů. Je to výrazně jednodušší začátek podnikání s menším rizikem.“


Žebříčky a přehledy:


TOP 10 USA franšíz ve světě


  1. McDonalds'
  2. Burger King
  3. Marriott International
  4. KFC
  5. Dunkin'
  6. 7-Eleven
  7. SUBWAY
  8. Domino's
  9. Baskin-Robbins
Počet franšízových poboček jen v USA je v současnosti vyšší než 750 000 a stále roste. Mezi roky 2017 – 2018 se v USA otevřelo 13 000 nových poboček. Nejsilnějšími segmenty jsou rychlé občerstvení, personal-services např. účetnictví, finance, design, zdravotnictví, business services např. IT, bankovnictví, dopravní služby, úklid a reality.



Trendy v oblasti franšízingu v současnosti


  • Vliv mikro-influencerů a sociálních medií. Rozpočet na marketing už nejde z 90 procent jen na tištěná média/televizi.
  • Některé franšízy nabízí speciální programy „ze zaměstnance majitelem“, které nevyžadují tak silné finanční zázemí od budoucích franšízantů.
  • Mnohem více žen a lidí z minorit se stává franšízanty.
  • Větší zájem franšíz o mezinárodní expanzi.
  • Crowdfunding a půjčky
Další trendy: Eco-friendly, Multi-brandová nabídka, Franchising ne jen v sektorech týkajících se stravování, např. péče o seniory. Ale stále dokáží nejnovější trendy (např. objednávání pomocí mobilního telefonu) zachytit franšízy v oblasti stravování.

US franšízy hledající v Česku partnery



Americké společnosti, které hledají pro své franšízy partnery v ČR:
  • Spol. DARDEN pro značku: OLIVE GARDEN (další značky společnosti DAREN: LongHornSteakhouse, Cheddar's Scratch Kitchen, Yard House, The Capital Grille, Seasons 52, Bahama Breeze andEddie V’s)
  • EDWARDS GLOBAL SERVICES pro značky: The Boiling Crab,Chili’s, Dairy Queen, Denny’s, FirstLightHome Care, Midas, Mosquito Squad, Sola Salon Studios
    • Midas - franšíza autoservisů
  • LITTLECAESAR´S - pizza
  • WINGSTOP INC. - restaurační koncept
Franšízy






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.