Přehled produktů


Které banky v současnosti omezují provozní dobu poboček? Sdělení bank v období epidemie koronaviru


18.3.2020  |  aktualizováno 26.3.2020  |  Zdeněk Bubák, zprávy bank



Některé banky v současné době, kdy platí omezení volného pohybu osob kvůli epidemii koronaviru, zkracují provozní hodiny svých poboček, případně menší pobočky úplně zavírají. Jak reagují jednotlivé banky na vládou vyhlášenou "karanténu"? Každopádně banky své klienty vyzývají, aby co nejvíce transakcí prováděli na dálku, přes internetové nebo mobilní bankovnictví, a pobočky nenavštěvovali, pokud to není úplně nezbytné. V následujícím textu najdete reakce bank i pojišťoven. Na začátek článku jsme nově doplnili přehlednou tabulku s otvírací dobou bankovních poboček.

Přinášíme vám prohlášení bank a pojišťoven, která se týkají provozu poboček a poskytování služeb v období omezení volného pohybu osob, které platí od pondělí, 16. března 2020.

Banky s omezením otevíracích hodin poboček:



Banky, které pobočky nezavírají, ale jen omezují provozní dobu: Air Bank, Banka Creditas, ČSOB, mBank, Sberbank a UniCredit Bank. Komerční banka některé pobočky dočasně zavřela a u ostatních omezila provoz.

Banky bez omezení provozní doby poboček pro veřejnost:



Banky, které vysloveně neoznámily, že by provozní dobu poboček omezovaly (i když se může v individuálních případech úprava otevíracích hodin projevit): Česká spořitelna, Equa bank, Fio banka, Moneta Money Bank, Raiffeisenbank a Trinity Bank.

Vždy si před návštěvou pobočky (pokud je nezbytně nutná) ověřte otevírací hodiny pobočky na webu banky.

Tabulka s provozními hodinami poboček bank v období epidemie



Banka Provozní doba pobočky
Air Bank Omezený provoz 9:00 - 16:00, pobočka Pardubice, Olomouc: 10:00 - 16:00
Banka CREDITAS Upravený provoz, více na stránkách banky
Česká spořitelna Pobočky otevřeny, telefonické ověření provozní doby před návštěvou
ČSOB Omezený provoz 9:00 - 16:00, pátek do 15:00 (hodinová polední přestávka na hygienickou úpravu pobočky)
Equa bank Pobočky otevřeny, aktuální informace na stránkách banky
Expobank Běžná provozní doba
Fio banka Omezení provozu poboček, pobočky s pokladnou uzavřeny mezi 12:00 - 13:00, aktuální informace na stránkách banky
Hello bank! Omezený provoz 9:00 - 17:00, kiosky v OC jsou uzavřeny
Hypoteční banka Omezený provoz, přístupné po předchozí domluvě
ING Bank Otevřena pobočka Praha 1, Purkyňova 3, zbylé pobočky uzavřeny
J&T Banka Omezený provoz poboček Brno a Ostrava 9:00 - 14:30
Komerční banka Větší pobočky otevřeny, menší pobočky byly dočasně uzavřeny
mBank Aktuální informace o omezeních provozu na stránce banky
MONETA Money Bank  Pobočky otevřeny až na pár vyjímek, aktuální informace na stránkách banky
Oberbank Omezení otevírací doby poboček do 12:00
PPF Banka Omezený provoz 8:00 - 17:00
Raiffeisenbank  Aktuální informace o omezeních provozu na stránce banky
Sberbank  Omezený provoz pondělí, středa do 16:00, úterý, čtvrtek a pátek do 13:00 (pondělí a středa 12:00 - 13:00 polední přestávka), pobočka Praha Lazarská uzavřena
Trinity Bank Pobočky v provozu bez omezení
UniCredit Bank  Omezený provoz 10:00 - 14:00
Zdroj: Scott & Rose

Air Bank



Air Bank na svých stránkách nabádá klienty, pokud nutně nemusí na pobočku, ať využívají služeb banky raději online. "Myslíme především na zdraví Vaše i našich zaměstnanců," ujišťuje banka na svých webových stránkách.

Většina poboček je nyní v pracovní dny otevřená v omezeném režimu od 9 do 16 hodin a hlavně pro případy, které nejde vyřídit na dálku a o víkendu jsou zavřené.

Aktuální otevírací doba všech poboček je zde
.

Pár doporučení pro klienty Air Bank


  • Naučte se služby banky používat pohodlně z domova
    • Naprostou většinu služeb banky můžete ovládat i bez návštěvy pobočky. K ruce Vám je jak internetové bankovnictví, tak mobilní aplikace My Air.
  • Plaťte kartou nebo mobilem
    • Kvůli hygieně plaťte všude, kde můžete, kartou nebo prostřednictvím svého mobilu.
Pokud budete chtít s něčím poradit, zastavte se v nové webové poradně banky. Nebo napište zprávu a banka se Vám brzy ozve zpět.

Banka Creditas



Pobočky Banky Creditas zůstávají nadále otevřené, z důvodu preventivní ochrany zdraví je ale upraven jejich provoz. Před návštěvou konkrétní pobočky si proto ověřte její otevírací dobu.

Zvažte prosím, zda váš požadavek nelze vyřešit bez osobního kontaktu. K dispozici je kontaktní centrum banky 800 888 009.

Vše můžete řešit pohodlně také ve svém internetovém bankovnictví, produkty Banky CREDITAS si můžete založit i online.

Obrázek: Banka Creditas
Autor: Banka Creditas

ČSOB



ČSOB se rozhodla v zájmu ochrany zdraví klientů a zaměstnanců dočasně upravit provoz poboček. Od 23. března jsou pobočky otevřené od pondělí do čtvrtka od 9:00 do 16:00 a v pátek od 9:00 do 15:00 (zveřejněno 20.3.2020). Součástí otevírací doby je hodinová přestávka na oběd a  na dezinfekci dotykových míst, jejíž čas si pobočky nastavují individuálně dle svého provozu a vytíženosti. O víkendu budou přístupné tři pobočky v pražských nákupních centrech - https://bit.ly/3b3f2Om. Aktuální přehled o provozu poboček naleznou klienti na webu ČSOB - https://bit.ly/2UdcVRa.

ČSOB reaguje na aktuální opatření a doporučení týkající se karantény, protože zdraví lidí je na prvním místě. Situace se rychle mění, neustále je monitorována a postupy upravovány podle doporučení oficiálních autorit, tedy hygieniků a ministerstva zdravotnictví.

Pro celou Českou republiku platí povinnost nosit na veřejných místech roušky nebo jinou vhodnou ochranu zakrývající nos a ústa. Platí to i pro pobočky ČSOB a klienty, kteří do nich přichází.

ČSOB současně posílila podporu svých online služeb, bezhotovostního placení i telefonních linek. Prostřednictvím internetového bankovnictví, mobilní aplikace Smartbanking nebo po telefonu lze zvládnout z domova všechny běžné transakce, ale i pojištění, žádost o půjčku nebo založení spořicího účtu. Zde je kompletní seznam online služeb  - https://www.csob.cz/portal/lide/otevreno-online. Zároveň jsou pro klienty připraveny speciální stránky, které obsahují souhrn těch nejzásadnějších informací, které souvisí se současnou situací. Naleznou zde odpovědi na nejčastější otázky, informace o fungování poboček, žádost o odklad splátek půjček a důležité kontakty. Více informací zde - https://www.csob.cz/portal/aktualni-informace/covid/

ČSOB dále zaslala svým klientům následující sdělení:

Připravili jsme pro Vás několik důležitých informací a tipů, jak řešit bankovní služby, aniž byste museli na pobočku.
 

Řadu věcí vyřídíte i z domova



Účet i většinu produktů můžete spravovat jednoduše online prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilní aplikace Smartbanking, kde zadáte i všechny platby.

Kromě všech běžných transakcí si můžete naše produkty online i sjednat. Připravili jsme pro Vás přehled všech online služeb.

Můžete se také obrátit na naše Klientské centrum na bezplatném čísle 800 300 300. Využít můžete i službu “Zpětné zavolání” v internetovém bankovnictví či Smartbankingu (ikonka telefonu v horní liště). Ozveme se Vám zpět, jakmile to bude možné. Spojit se s námi můžete i přes soukromé zprávy na sociálních sítích a komunikátorech (Facebook, Skype, WhatsApp)

Jednodušší dotazy ohledně účtu nebo půjček Vám zodpoví chatbot Radim.
 

Doporučujeme nakupovat online a platit bezkontaktně


 
Pokud budete nakupovat online a ještě jste na internetu neplatili, povolte si platby v internetovém bankovnictví (sekce “Moje produkty > Karty > Nastavit platby na internetu”) nebo ve Smartbankingu (sekce “Platební karty > Ochrana 3D Secure“).

Nákupy v kamenných obchodech je lepší a snadnější platit bezkontaktně. Stačí přiložit platební kartu, mobilní telefon či chytré hodinky k platebnímu terminálu. Při platbě mobilem nebo hodinkami dokonce nezadáváte na terminálu ani PIN. Bezkontaktně už v řadě měst zaplatíte i jízdenky v MHD.
 

Bankomaty jsou v provozu, máme i vkladové


 
Pokud nutně potřebujete hotovost, místo našich poboček nebo přepážek pošty je lepší využívat bankomaty. Máme jich více než tisícovku po celé republice.

Pokud potřebujete vložit na účet větší obnos peněz (zejména podnikatelé), využijte vkladové bankomaty.

V nezbytně nutných případech (zejména senioři) si můžete na čísle 800 300 300 objednat donášku hotovosti ze svého běžného účtu až domů – buď jednorázově, nebo jako pravidelnou měsíční donášku.
 

Stav provozu poboček si prosím nejdříve ověřte


 
Pokud potřebujete některé z našich obchodních míst nezbytně navštívit, sledujte prosím na webu aktuální informace o stavu provozu:
 
Naše pobočková síť (aktuální stav provozu najdete u jednotlivých poboček) a Novinky na webu

Česká pošta

Chystáme úlevy ve splácení hypoték a půjček



Vzhledem k aktuální situaci připravujeme možné cesty, jak poskytnout úlevy ve splácení hypoték nebo spotřebitelských úvěrů. Velmi brzy přineseme bližší detaily.
 

Důležité kontakty



Infolinka: 800 300 300
Web: www.csob.cz
           

Bezpečnostní upozornění



E-mailem nikdy nevyžadujeme důvěrné informace, např. číslo platební karty, heslo nebo PIN, ani neposíláme odkazy na internetové stránky, kde jsou tyto údaje požadovány.


Žebříčky a přehledy:


Equa bank


      
Všechny služby Equa bank běží bez omezení. Převody peněz, platby kartou, vklady a výběry z bankomatů, online zřízení kontokorentu nebo půjčky. Také úplně všechny ostatní produkty a služby fungují a budou fungovat tak, jak jsou klienti zvyklí.

Banka dále ve svém sdělení klientům píše: "Nikam nemusíte chodit - všechny důležité bankovní operace zvládnete v klidu z domova prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilní aplikace. Pokud byste zapomněli heslo do internetového bankovnictví, zvládnete si ho jednoduše znovu nastavit sami na přihlašovací stránce. S aplikací v mobilu máte banku nonstop po ruce. Plaťte především kartou nebo bezkontaktně - pohodlně můžete také platit prostřednictvím Google Pay nebo Apple Pay."
       

Aktuální provoz Klientského centra a poboček Equa bank



Banku můžete kontaktovat e-mailem na klientske.centrum@equabank.cz nebo na lince Klientského centra 222 010 222. Operátoři jsou připraveni každý den od 8 do 20hod.

Zůstávají otevřené i pobočky, většina z nich pondělí až pátek od 9 do 17hod. U každé pobočky najdete také telefonní číslo, na které můžete zavolat a poradit se po telefonu.

Více informací o provozu banky můžete najít také na webových stránkách Equa bank.

Equa bank vydala 7 doporučení jak přistupovat k financím v období epidemie

  1. Obsluhujte své finance pomocí mobilní aplikace či internetového bankovnictví. Naprostou většinu operací lze u Equa bank provést online bez návštěvy pobočky, a to včetně založení  běžného účtu.
  2. Pokud přesto musíte na pobočku, ověřte si nejdříve aktuální otvírací dobu vaší pobočky zde: https://www.equabank.cz/adresy-pobocek
  3. Na pobočkách je k dispozici dezinfekce rukou a zaměstnanci jsou vybavováni rouškami.
  4. Banka doporučuje platit bezhotovostně, a to ať již bezkontaktní kartou nebo mobilním telefonem prostřednictvím Apple Pay a Google Pay.
  5. Pokud potřebujete hotovost, vybírejte, pokud možno, z bezkontaktních bankomatů. Výběr ze všech bankomatů mají klienti Equa bank zdarma, takže nejsou při jejich výběru limitováni. Bankomaty obsluhujte v rukavicích nebo si bezprostředně po výběru umyjte ruce.
  6. Pokud se vinou mimořádné situace způsobené epidemií koronaviru ocitnete ve finanční tísni, která by vám neumožnila hradit splátky úvěrů (spotřebitelská půjčka, kreditní karta, kontokorent, hypotéka), kontaktujte co nejdříve svou banku. Equa bank je připravena vyjít svým klientům vstříc.
  7. Pokud máte více půjček, doporučujeme ve svízelné finanční situaci konsolidovat (sloučit) půjčky do jednoho úvěru a snížit si tak výši měsíčních splátek. To může být v současné situaci výrazná úspora pro rodinné finance.
O nutnosti řešit problémy aktivně a požádat o pomoc – třeba odborníky na finance – svědčí i doporučení psychologa, jak přistupovat k potížím a nejistotám v současné krizové době: „V těchto chvílích je důležité zůstat v realitě a uvědomovat si, co se děje „teď a tady“. Odlišovat od skutečnosti naše představy a fantazie. Jestli to je alespoň trochu možné, aktivně vyhledávejte pomoc – osobně, telefonicky, on-line apod. Nezůstávejte s nejasnostmi a otázkami sami. Pátrejte a aktivně využívejte i možnosti kolem sebe – příbuzné, kamarády, známé, kolegy. Nepřetěžujte se a co nezvládáte nebo nemusíte udělat raději odložte. Buďte upřímní a vyjádřete všechny vaše obavy a nejistoty, v krizové situaci není potřebné si na něco hrát a nasazovat si masku. Tak vám lépe porozumí i okolí a je šance, že vám nabídne adekvátní pomoc,“ řekl pro Equa bank Boris Štepanovič, psycholog a terapeut.

Fio banka



Fiobanka prohlásila, že se rozhodnutí vlády jejích poboček nedotýká. Prosí však klienty, aby návštěvu důkladně zvážili. Pokud na pobočku přeci musí, měli by si zkontrolovat na webu banky, zda nemá daná pobočka omezenou otevírací dobu. Nejaktuálnější info klienti najdou na webu v sekci Kontakty.

Většinu věcí vyřídí klienti Fio banky v Internetbankingu. Například si online mohou změnit PIN ke kartě, upravit limity, založit nový nebo další účet, požádat o kontokorent, debetní nebo kreditní kartu. Online/telefonicky také mohou obchodovat s akciemi či nakupovat/prodávat podílové fondy.

Pokud budete mít dotazy, které se přímo týkají vašeho účtu, karty nebo třeba plateb, napište přes Fio servis z Internetbankingu nebo Smartbankingu (symbol obálky vpravo nahoře).




Reklama:




Komerční banka



Více než 260 poboček KB zůstává otevřeno. Výjimku tvoří 60 menších poboček, které se banka vzhledem k aktuálnímu vývoji rozhodla dočasně uzavřít. Aktuální informace, týkající se pobočkové sítě, jsou k dispozici na adrese Pobočky a bankomaty

Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel KB, uvedl: „Velká většina našich poboček zůstává otevřená. Přesto bych chtěl klienty požádat, aby preferovali on-line možnosti komunikace s bankou, maximálně využívali internetové, mobilní nebo telefonické bankovnictví a přispěli tak ke snížení rizika šíření koronaviru Covid 19.“ Klienti Komerční banky mají možnost řešit řadu běžných bankovních operací z domova s využitím internetového nebo mobilního bankovnictví. Komunikovat s bankou je možné prostřednictvím Kontaktního centra (800 521 521). Banka klientům doporučuje více preferovat bezhotovostní platby např. kartou nebo mobilem před hotovostí.

Komerční banka nově také omezuje otevírací dobu poboček, zejména těch menších. Chce tak snížit počet interakcí s klienty, kteří by ji měli navštěvovat pouze v nejvážnějších případech.
Obrázek: Otevírací doba poboček
Autor: Komerční banka

Aktuální otevírací hodiny vaší pobočky Komerční banky najete zde

Dále banka žádá klienty, kteří navštíví některou z jejích poboček, aby byli ohleduplní a nosili roušky. "Neohrozíte sebe, naše zaměstnance, ani ostatní klienty. Děkujeme. Vždy zvažte nutnost návštěvy a raději vše vyřiďte online," uvádí na svém Twitterovém účtu Komerční banka.

mBank



Důležité informace a doporučení pro klienty mBank:
  1. Své finance řešte z pohodlí domova přes mobilní aplikaci nebo internetové bankovnictví.
  2. Pokud je to možné, nákupy a platby provádějte online. Pro větší pohodlí banka doporučuje aktivovat mobilní autorizaci mKlíč.  Díky ní nemusíte ztrácet čas čekáním na doručení komplikovaných SMS kódů a jejich následným přepisováním. Stačí jeden klik v mobilní aplikaci.
  3. V obchodech plaťte bezkontaktně – kartou, telefonem, nebo hodinkami. Při platbě telefonem nebo hodinkami se nemusíte dotýkat platebního terminálu ani při částkách nad 500 Kč. Platbu jednoduše potvrdíte na svém telefonu. Z bankomatu také můžete vybírat bezkontaktně jen přiložením karty nebo telefonu, pokud to daný bankomat umožňuje.
  4. Buďte opatrní. V souvislosti s aktuální situací se mohou objevit pokusy o vylákání peněz (charitativní sbírky, podvodné e-shopy se zdravotními rouškami, apod.), které vás budou vyzývat k zadání citlivých údajů (tzv. PHISHING). Jakmile pocítíte i jen sebemenší podezření, že jste se mohli stát obětí podvodu, ihned kontaktujte mLinku na čísle 222 111 999. Rady, jak se bránit phishingu.   
V souvislosti s vývojem situace ohledně výskytu koronaviru v ČR může dojít k úpravě otevírací doby našich poboček a dalším opatřením. Na tomto místě naleznete pravidelně aktualizované informace.

Aktuální otevírací doba poboček. Informace na této stránce banka průběžně aktualizuje. Poslední aktualizace: 17. března 2020, 16:55

Banka připomíná, že většinu finančních operací vyřídíte v mobilní aplikaci mBank nebo v internetovém bankovnictví. Přečtěte si, co všechno vyřešíte z pohodlí domova.

Moneta Money Bank



Pobočky Moneta Money Bank zůstávají až na výjimky v provozu, aby bylo zajištěno fungování platebního styku a dostupnost služeb. Před návštěvou pobočky zkontrolujte web https://www.moneta.cz/kontakt#mapa-pobocek-section, abyste si ověřili otevírací dobu. Pro správu financí využijte Internet Banku a Smart Banku.

Raiffeisenbank



Banka na svých webových stránkách uvádí: "S ohledem na aktuální situaci vás prosíme, abyste v rámci ochrany zdraví dočasně omezili návštěvy poboček. Většinu bankovních činností již provedete z domova, přímo z vašeho mobilního či internetového bankovnictví. V případě možnosti vždy plaťte bezhotovostně kartou nebo mobilem. Pokud situace vyžaduje osobní návštěvu bankéře, předem si ověřte aktuální otevírací dobu pobočky."

Banka prosí o dodržování následujících pravidel na jejích pobočkách.
  • Dočasně omezte osobní návštěvy pobočky na nejnutnější případy – snižujete tak riziko přenosu nákazy.
  • Než se v případě neodkladných záležitostí vydáte na pobočku, přečtěte si odpovědi na nejčastější dotazy na našich webových stránkách.
  • Pokud situace opravdu vyžaduje osobní návštěvu bankéře, nezapomeňte si předem ověřit aktuální otevírací dobu pobočky.
  • Při případné návštěvě pobočky vstupujte vždy s rouškou, nebo jinou ochranou obličeje.
Sledujte aktuální otevírací doby poboček 

Související články:


Sberbank



Přes zpřísňující se preventivní opatření v České republice Sberbank zachovává provoz všech svých poboček. Doporučuje však klientům maximálně využívat dálkový přístup pomocí internetového bankovnictví, webových stránek Sberbank.cz a call centra 800 133 444, jehož kapacity posílila.  Kvůli maximální snaze o udržení provozu pobočkové sítě a zároveň co o zajištění nejvyšší ochrany zdraví zaměstnanců a klientů se banka rozhodla dočasně zkrátit během tří dnů v týdnu odpolední otevírací dobu poboček.

„Věřím, že toto zkrácení otevírací doby pomůže v zachování co nejvyšší možné obsluhy našich klientů a provozu poboček. Velice si vážím toho, že všechny pobočky stále držíme otevřené a moc děkuji každému našemu zaměstnanci na pobočce za vysoké pracovní nasazení v této nelehké chvíli,“ říká Milan Horák, Head of Retail Sales, Sberbank.

Všechny pobočky Sberbank v České republice budou ráno otevřeny dle standardní otevírací doby. V pondělí a ve středu bude provoz do 16:00 hodin a v úterý, čtvrtek a pátek bude odpolední provoz do 13:00 hodin.

O možné úpravě otevírací doby poboček v obchodních centrech v Praze a Brně v sobotu a neděli se ještě jedná. Případné změny budou zveřejněny do konce týdne. Konkrétní otevírací doby pro jednotlivé pobočky jsou uvedeny na webu Sberbank.cz.

Trinity Bank



Všechny pobočky Trinity Bank jsou v provozu bez omezení. V souvislosti s aktuální situací a opatřeními stanovenými vládou ČR banka však prosí klienty o upřednostnění telefonické a online komunikace. Současně banka prosí, aby se klienti kromě nejnutnějších případů vyhnuli osobní návštěvě jejích poboček. "Je v maximálním zájmu Trinity Bank ochránit klienty i zaměstnance před šířením koronaviru. Většinu služeb lze hladce zajistit pomocí internetového bankovnictví či telefonicky ve spolupráci s našimi bankéři, kteří jsou pro klienty k dispozici.," uvádí banka ve svém sdělení veřejnosti.

UniCredit Bank



UniCredit Bank uvádí: "Naší nejvyšší prioritou je ochrana zdraví a bezpečnost vás i našich zaměstnanců. Abychom zajistili chod našich služeb a operací jako obvykle, zavedli jsme na našich pobočkách preventivní opatření.

Rádi bychom vás požádali, abyste přistupovali na pobočku jednotlivě dle pokynu personálu. Zároveň prosím dodržujte vzdálenost alespoň dvou metrů mezi vámi a zaměstnanci pobočky a mezi ostatními klienty. Toto opatření je platné jak uvnitř pobočky, tak i venku při vstupu do budovy. Chráníte tak sebe i své okolí.

Současně od 17.3.2020 omezujeme otevírací dobu poboček, a to v pracovní dny od 10:00 do 14:00 hodin.

Naše stávající zásady a postupy jsou v souladu s nařízením Bezpečnostní rady státu a pokyny vydanými Světovou zdravotnickou organizací.
 
Běžné bankovní operace můžete jednoduše a rychle provádět z pohodlí domova prostřednictvím digitálních kanálů UniCredit Bank, tedy Online Bankingu a mobilního Smart Bankingu. Doporučujeme také používat naše mobilní mobilní platby Apple Pay, Google Pay, abyste minimalizovali manipulaci s hotovostí.
 
V případě, že potřebujete poradenské služby svého bankéře, domluvte si s ním schůzku telefonicky nebo se můžete obrátit na zákaznický servis na čísle 800 14 00 14, který je k dispozici od pondělí do neděle od 7:00 do 22:00.
 
Situaci nadále aktivně monitorujeme a snažíme se jednat vždy v nejlepším zájmu jak našich zaměstnanců, tak i vás našich klientů."

Finanční skupina Wüstenrot



„V tento okamžik se ve Wüstenrot plně soustředíme na eliminaci šíření viru, na ochranu zdraví našich zaměstnanců a klientů a na zajištění chodu banky a dostupnosti služeb. Pečlivě monitorujeme a vyhodnocujeme situaci spojenou s výskytem koronaviru COVID-19 na českém území. „I proto v první řadě jsme přijali přísné hygienické a provozní opatření s cílem omezit případné šíření nákazy. Od pondělí 16. března jsme dočasně omezili provoz na našich kontaktních a poradenských centrech a přesunuli maximální možnou obsluhu a vyřizování požadavků klientů do oblasti telefonické a e-mailové komunikace. Hlavní prioritou je pro nás zajištění ochrany zdraví našich klientů a zaměstnanců včetně poradců a zároveň i zajistit chod banky/společnosti,“ uvedl Michael Pupala, generální ředitel finanční skupiny Wüstenrot.

Pomoc klientům v tíživé finanční situaci



Michael Pupala také řekl: „Jsme si plně vědomi toho, že klienti se mohou díky aktuálním omezením dostat v budoucnu do tíživé finanční situace. Tak jako doposud, každou žádost a situaci budeme řešit maximálně citlivě a individuálně a společně s klienty hledat vhodná řešení pomoci. A to bez ohledu, zda toto bylo způsobeno aktuální situací kolem koronaviru nebo jinou životní situací. Individuální řešení složité situace klienta bylo, je a bude pro nás standardem. Vhodným řešením může být odklad splátek, rozložení splátek v čase či další varianty dle situace klienta. V případě potřeby prosím využijte, prosíme, standardní emailovou adresu kontakt@wuestenrot.cz uvedenou na https://www.wuestenrot.cz/kontakty-centrala“. 


Wüstenrot pracuje na hledání dalších řešení nastalé situace, o kterých bude informovat v nejbližších dnech prostřednictvím internetových stránek. Sledujte prosím https://www.wuestenrot.cz/aktualni-informace-k-situaci-zpusobene-koronavirem

Obrázek: Jak se chránit u bankomatu

Pojišťovny



Generali Česká pojišťovna



Pojišťovna na svém webu uvádí: "Provoz Generali České pojišťovny zůstává stabilní. Můžete se tak spolehnout, že i v této mimořádně náročné době nadále poskytujeme náš servis v co nejširším možném rozsahu. To platí zejména pro klíčové oblasti sjednání pojištění, nahlášení a likvidaci pojistných událostí. Mezi zásadní opatření, ke kterému jsme aktuálně z bezpečnostních a zdravotních důvodů přistoupili, patří omezení provozu na pobočkách, a to minimálně do 24. března 2020."

Dočasně omezená otevírací doba:
  • pondělí 8-11 hod.
  • středa 14-17 hod.
Platby jsou po tuto dobu přijímány pouze bezhotovostní formou.

Řadu úkonů, které jste dosud mohli realizovat na pobočkách, si můžete ve většině případů vyřídit z domova. Klientům jsou k dispozici tři komunikační kanály:
  • webové stránky www.generaliceska.cz vč. online chatu,
  • klientská linka 241 114 114 (non-stop),
  • Klientská zóna (non-stop).
Prostřednictvím těchto kanálů je možné zejména:
  • sjednání pojištění motorových vozidel, neživotního, úrazového a cestovního pojištění,
  • nahlášení a sledování pojistné události,
  • zaplacení pojistné smlouvy.
Ke kontaktu s pojišťovnou vám tak v řadě případů stačí chytrý telefon, tablet nebo počítač s připojením k internetu.

Likvidace pojistných událostí podle pojišťovny v tuto chvíli dále plynule probíhá - registrují se i vyřizují nové škody, pokračuje řešení již nahlášených škod. Pro hlášení pojistných událostí v tuto chvíli využívejte, primárně webové formuláře na webových stránkách pojišťovny.

Prohlídky mobilními techniky budou řešeny s nejvyšší možnou mírou eliminace osobního kontaktu – postup si vždy individuálně domluvíte s pracovníkem pojišťovny.

UNIQA omezuje provoz pobočkové sítě, ale služby jsou zajištěny on-line a telefonicky



V souvislosti s šířením onemocnění koronavirem a vládními opatřeními se přerušuje provoz většiny obchodních poboček UNIQA pojišťovny. Tento režim bude platit do odvolání. Běžný provoz pojišťovny běží dál, zejména vyřizování škod není nijak dotčeno. Zákazníci mohou řešit své požadavky prostřednictvím webu nebo telefonicky.

"Snažíme se zajistit dostupnost a plynulé odbavování požadavků našich klientů i v této situaci. Žádáme nicméně o pochopení, protože prodleva může být někdy delší než obvykle," uvádí UNIQA pojišťovna ve svém tiskovém prohlášení.

Přehled hlavních možností, jak využít služby nebo jak kontaktovat UNIQA pojišťovnu v době vyhlášeného nouzového stavu:

Hlášení a prohlídky škod

K nahlášení škody lze využít on-line hlášení na webu www.uniqa.cz. Případně lze k tomu účelu kontaktovat i call centrum na telefonu 485 125 125. Pokyny, jak postupovat při zasílání dokumentace, obdrží každý klient v registračním e-mailu ke škodě od UNIQA, včetně užitečných prokliků. Veškeré podklady ke škodám se posílají on-line nebo e-mailem. Alternativně lze i poštou na adresu: UNIQA pojišťovna, Evropská 136, 160 12 Praha 6 (s číslem škody).
Fyzické prohlídky škod jsou až do odvolání rovněž v omezeném režimu v zájmu minimalizace osobních kontaktů: u běžných škod požaduje UNIQA zaslat podrobnou fotodokumentaci od zákazníka. Je-li prohlídka nutná, děje se tak až po dohodě s klientem, zda je to urgentní či je možné počkat. Pokud je to naléhavé, technik UNIQA je v telefonickém spojení s klientem, vyžádá si navíc potřebné detailní fotografie, případně se vypraví na fyzickou prohlídku na dohodnuté místo, aniž by ale byla požadována přítomnost zákazníka, vše vyřizují telefonicky.

Klientský portál myUNIQA

Klienti v retailu mají k dispozici 24 hodin denně zákaznický portál myUNIQA na adrese www.myuniqa.cz. Zde jsou zákazníkům k dispozici zejména tyto možnosti:
  • Vyzvednutí pojistky jako potvrzení o pojistné smlouvě
  • Přehled všech vlastních pojistných smluv
  • Platby pojistného a přehled o všech platbách a jejich výši
  • Změny kontaktních údajů na pojistných smlouvách
  • Zaslání dotazu nebo požadavku na pojišťovnu
Nejste ještě v myUNIQA registrováni?

Přihlásit se lze zadáním čísla pojistné smlouvy a datem narození osoby, která pojištění sjednala. Systém ukáže telefonní číslo, které má ke klientovi přiřazeno. Ten vyplní e-mail a uživatelské jméno. K dokončení obdrží heslo prostřednictvím SMS, které vloží do formuláře, čímž je registrace dokončena.

Pojištění a poradenství

Provoz naší pobočkové sítě je do odvolání minimalizován. Naši pojišťovací poradci jsou ale nadále v plném rozsahu k dispozici na svých telefonech. Lze s nimi konzultovat stávající pojistné smlouvy nebo se dohodnout na sjednání nového pojištění.

Služby call centra

Operátoři jsou pro zákazníky k dispozici na telefonu 485 125 125 (hlášení škod a informace k pojištění). Současně lze na tomto čísle sjednat i některé druhy pojištění (domácnost, auta, odpovědnost). Provozní doba call centra je ve všední den od 8 do 16 hodin.

Asistenční servis

K řadě pojištění je poskytována i asistenční služba pro případné nesnáze. Týká se to hlavně pojištění aut, domácnosti a cestovního pojištění v zahraničí. Provoz asistence není omezen a je k dispozici 24 hodin denně telefonicky.

Dotazy e-mailem

UNIQA i nadále vyřizuje dotazy a požadavky zákazníků došlé na adresu info@uniqa.cz.

Stavební spořitelny



Raiffeisen stavební spořitelna



Provoz v sídle RSTS*  Provoz Call Centra
Den Otevírací doba Den Otevírací doba
Pracovní dny 8:00–13:00 Pracovní dny 8:00–14:00
* Koněvova 2747/99, Praha 3
 
Co se týče poboček, klienti by se s finančními poradci měli dopředu telefonicky domluvit na termínu schůzky, aby byli klienti na pobočkách vždy jednotlivě.

Kdo bude potřebovat neodkladně vyřešit své záležitosti osobně na centrále RSTS, může. Všichni zaměstnanci, se kterými by klienti mohli přijít do kontaktu, jsou vybaveni rouškami. Hned u vchodu je k dispozici antibakteriální gel a v rámci zachování zdraví všech spořitelna prosí klienty o zakrývání nosu a úst. 

Nejlepším způsobem, jak nyní RSTS kontaktovat, je buď e-mailem na adrese rsts@rsts.cz, nebo zavolat na call centrum 800 11 22 11.


ČMSS



Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) nabízí online uzavření smlouvy o stavebním spoření s prémií až 2000 Kč pro cílové částky do 200 tisíc korun. Obchodní zástupci ČMSS jsou klientům nadále k dispozici, nicméně v současné situaci chce Liška co nejvíce zjednodušit klientům i obchodním zástupcům vzájemný kontakt a přístup k založení bezpečného spoření.

„Síť téměř 1800 obchodních zástupců ČMSS je nadále připravena řešit veškeré otázky našich klientů spojených s bydlením. Chceme ale v maximální míře chránit zdraví našich klientů i obchodních zástupců, proto bychom rádi ještě více zvýhodnili obchody uzavírané v on-line prostředí,“ uvedl místopředseda představenstva ČMSS Jochen Maier.




  





   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2014 Scott & Rose, spol. s r.o.