Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Banky varují klienty před vishingem: nesdělujte své citlivé údaje po telefonu
31.8.2020 | Jan Bachura, zpráva České bankovní asociace
Banky v poslední době zaznamenaly nárůst útoků na jejich klienty formou tzv. vishingu. Jde o volání z podvrženého telefonního čísla s cílem vylákat z klientů tuzemských bank údaje o jejich platební kartě. Česká bankovní asociace varuje klienty: Vaše banka by po vás citlivé údaje tímto způsobem nikdy nechtěla.
Zobraz diskusi (0)
Banky
v posledních dnech zaznamenaly novou vlnu
vishingových útoků
(podvodné volání z podvrženého telefonního čísla). Útočníci napodobují telefonní čísla call center různých bank a následně telefonují náhodně vybraným lidem s tím, že se jim pokoušejí tvrdit, že došlo k
zneužití jejich platební karty
. Cílem těchto útoků je vylákat z lidí
detaily o jejich platebních kartách
(číslo karty, jméno, dobu platnosti a CVV kód), které se pak útočníci pokusí zneužít.
Česká bankovní asociace
upozorňuje, že
banky
tímto způsobem nikdy nejednají a po svých klientech citlivé informace
nežádají ani po telefonu, ani e-mailem
.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
„Klienti bank by neměli zapomínat, že je banka tímto způsobem nikdy nekontaktuje a v žádném případě nebude chtít sdělit citlivé údaje. Veškeré důležité informace a sdělení, jako např. i upozornění na podobné útoky, naleznou klienti ve svém elektronickém bankovnictví. Doporučujeme nikomu neposkytovat citlivé údaje po telefonu, ani prostřednictvím e-mailu. Pokud se s takovýmto jednáním někdo setká, měl by na možný pokus o podvod upozornit svou banku, která vše prověří,“ upozorňuje Tomáš Hládek, odborník ČBA na platební styk a kyberbezpečnost.
Odborníci se shodují, že nejslabším článkem v oblasti zabezpečení jsou často sami klienti, kteří nejsou
dostatečně obezřetní
. Hackeři si to velmi dobře uvědomují, navíc jejich útoky jsou stále sofistikovanější.
„Pokud se s podobným voláním setkáte a nebudete si jisti, obraťte se na vaši banku. Telefonní čísla nebo např. i live podporu najdete na webových stránkách banky,“ doplňuje Hládek.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?
Denní zprávy
Češi jsou národ fanoušků a banky chtějí být u toho
Index termínovaných vkladů v dubnu
Jak financovat nemovitost bez hypotéky
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.