Žebříčky Přehledy

Internetová forma podání platebních příkazů zvyšuje svoji dominanci nad klasickou papírovou formou


11.10.2012  |  Michal Bubák

Téměř dvě třetiny všech jednorázových a hromadných příkazů, které za poslední rok provedli klienti Ery a Poštovní spořitelny, byly zadány přes elektronické bankovnictví. Papírovým dokladem na Era finančních centrech a pobočkách České pošty bylo od loňského září až doposud zadáno pouze 36 % příkazů z celkového množství.

Podíl klientů využívajících pro příkazy elektronické bankovnictví se navíc rychle zvyšuje. A to ze 49,4 % v září 2011 na 55,5 % v srpnu 2012. Výrazný rozdíl je patrný i v počtu transakcí na jednoho člověka. Klient využívající elektronické bankovnictví zadá v průměru 4 příkazy za měsíc, zatímco na zákazníky preferující osobní zadání na obchodním místě připadá pouze 2,5 transakce.

Rozložení počtu transakcí na klienta během sledovaného období zobrazuje následující graf.


Zdroj: Era a Poštovní spořitelna

Střední generace zadala suverénně nejvíce ze všech jednorázových a hromadných příkazů - 69,5 %

Největší podíl používání elektronického bankovnictví je u mladých lidí, nejmenší pak u klientů starších. Mladí lidé však zadávají v absolutním vyjádření nejméně příkazů. I u starších klientů obliba elektronického bankovnictví výrazně roste, zatímco obliba papíru u nich dle statistik v současnosti klesá. V září loňského roku zadali senioři přibližně 107 tisíc příkazů přes elektronické bankovnictví. Letos v srpnu se jednalo již o 129 tisíc jednorázových a hromadných příkazů. Suverénně největší skupinu tvoří střední generace, která zadala 69,5 % všech jednorázových a hromadných příkazů.

Počet transakcí dle věku – září 2011 až srpen 2012
Věková kategorie  Přes ELB Papírovým dokladem
do 25 let 891 856 159 820
26 – 57 let 9 532 386 3 530 968
58 let a více 1 568 243 3 100 725







Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.