Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Internetová forma podání platebních příkazů zvyšuje svoji dominanci nad klasickou papírovou formou
11.10.2012 | Michal Bubák
Téměř dvě třetiny všech jednorázových a hromadných příkazů, které za poslední rok provedli klienti
Ery a Poštovní spořitelny
, byly zadány přes elektronické bankovnictví. Papírovým dokladem na Era finančních centrech a pobočkách České pošty bylo od loňského září až doposud zadáno pouze 36 % příkazů z celkového množství.
Podíl klientů využívajících pro příkazy elektronické bankovnictví se navíc rychle zvyšuje. A to ze 49,4 % v září 2011 na 55,5 % v srpnu 2012. Výrazný rozdíl je patrný i v počtu transakcí na jednoho člověka. Klient využívající elektronické bankovnictví zadá v průměru 4 příkazy za měsíc, zatímco na zákazníky preferující osobní zadání na obchodním místě připadá pouze 2,5 transakce.
Rozložení počtu transakcí na klienta během sledovaného období zobrazuje následující graf.
Zdroj: Era a Poštovní spořitelna
Střední generace zadala suverénně nejvíce ze všech jednorázových a hromadných příkazů - 69,5 %
Největší podíl používání elektronického bankovnictví je u mladých lidí, nejmenší pak u klientů starších. Mladí lidé však zadávají v absolutním vyjádření nejméně příkazů. I u starších klientů obliba elektronického bankovnictví výrazně roste, zatímco obliba papíru u nich dle statistik v současnosti klesá. V září loňského roku zadali senioři přibližně 107 tisíc příkazů přes elektronické bankovnictví. Letos v srpnu se jednalo již o 129 tisíc jednorázových a hromadných příkazů. Suverénně největší skupinu tvoří střední generace, která zadala 69,5 % všech jednorázových a hromadných příkazů.
Počet transakcí dle věku – září 2011 až srpen 2012
Věková kategorie
Přes ELB
Papírovým dokladem
do 25 let
891 856
159 820
26 – 57 let
9 532 386
3 530 968
58 let a více
1 568 243
3 100 725
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Denní zprávy
Klienti ČS mohou v Georgi nově spravovat své penzijní spoření
Česká spořitelna spouští jako první banka chatbota na přihlašovací stránce do internetového bankovnictví
Česká spořitelna zahájila převod milionu klientů na nové internetové bankovnictví, které se jmenuje George
Virus ohrožuje klienty České spořitelny
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.