Žebříčky Přehledy

Nejvíce lidí k nám přechází z České spořitelny, říká šéf prodeje Zuno


3.6.2014  |  Veronika Dusová

V následujícím článku vám přinášíme rozhovor s Jánem Bačou, šéfem prodeje online banky Zuno. Témata rozhovoru se týkají postavení banky Zuno na českém trhu, její klientské základny, problematiky provozování online banky a názoru na online banky v Evropě.



Finparáda.cz: Je snadné, nebo těžké být úspěšný na českém trhu?



Musím říct, že to není snadné. Český trh je díky konkurenci nových i tradičních bank velmi náročný. Známe ale jeho potenciál a víme, že nabízí prostor pro růst zejména díky odchodu nespokojených klientů od velkých starých bank, kterých mají plné zuby. My jim ukazujeme jinou cestu. Faktem je, že už přes milion a půl lidí si v Česku zvolilo alternativu, jen u Zuno je 230 tisíc klientů, kteří už nechtějí stát fronty v bankách a stačí jim internet či mobil k finančním operacím.

Finparáda.cz: Na čem Zuno zakládá svůj byznys v nové, post-krizové době?



Úrokové sazby jsou na dně, takže není možné sázet na vkladové produkty. Zaměřujeme se teď proto na úvěry, konsolidace, pojištění, nezajištěné a garantované fondy a alternativně strukturovaná depozita. Usilujeme o aktivní klienty, kteří platí kartami a půjčují si. Co se týče objemu úvěrů, zde došlo k padesátiprocentnímu navýšení. Nejčastěji si lidé půjčují na auto (58 procent), bydlení (22 procent) nebo na elektroniku (13 procent). Průměrná výše půjčky je 100 tisíc korun.

Finparáda.cz: Jak se vyvíjí klientská základna a jak vypadá profil vašeho klienta?



Jen v prvním čtvrtletí 2014 Zuno získalo 30 tisíc nových klientů, což podle mě přesně odpovídá rostoucímu zájmu o nové banky. Spočítali jsme si, že přivítáme nového zákazníka každých osm minut. Přes 20 procent klientů má Zuno jako svoji primární banku. Průměrný věk klienta Zuno je 37 let, obvykle je moderní, aktivní v online prostředí, zvládá své finance řešit sám bez ztráty času a peněz. Nedávno jsme zjistili, že nejčastěji si klienti zakládají účet v pondělí a ve čtvrtek, nejméně klientů si účet otevře v sobotu. Co se týče nových klientů, nejvíce k nám přecházejí ze tří velkých starých bank, přičemž celou čtvrtinu představuje Česká spořitelna (25 procent), s mírným odstupem následovaná ČSOB (17 procent) a Komerční bankou (15 procent).

Nejvíce lidí k nám přechází z České spořitelny, říká šéf prodeje Zuno. Sjednejte si Půjčku.

Finparáda.cz: Co zvláštního přináší provozovat online banku bez poboček?



Přiznám se, že máme trochu jiné starosti než tradiční banky. Nemáme osobní kontakt s klientem, takže hlavně řešení komplexnějších produktů je náročnější. Místo poboček máme intuitivní mobilní aplikaci. Například jen první čtvrtletí tohoto roku jí protekla více než miliarda korun. V online prostředí si musíte stále budovat důvěru stejně jako ve fyzickém světě a neustále zdokonalovat technologie, na kterých je Zuno postaveno.

Finparáda.cz:

Jaké benefity přinesly nové online banky klientům ve střední Evropě?



Při srovnání Česka, Slovenska a Polska vidím paralely ve vývoji. Rostoucí konkurence znamená přínos pro standardního klienta. Zuno je masová online banka, která je podle mě nejtransparentnější na trhu. To se týká zejména poplatků. Nabízíme produkty s férově nastavenou cenou a bez skrytých poplatků. Klienti s námi mohou komunikovat dvacet čtyři hodin denně, 7 dní v týdnu přes internet, mobil i kontaktní centrum. Mobilní bankovnictví Zuno obsahuje v porovnání s konkurencí na trhu nejvíc možností obsluhy produktů. Nepochybujte o tom, že to budeme dále zlepšovat. A to velmi brzy.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.