Žebříčky Přehledy

Půjčky jsou u nás stále drahé. Nové banky to chtějí zvrátit


19.6.2014  |  Zdeněk Bubák

Podle Jána Kalanina, analytika banky Zuno, jsou v Česku půjčky v porovnání se západem stále předražené. Cenu by ale měla postupně snižovat rostoucí konkurence, zejména nabídka menších bank.


Průměrný úrok u spotřebitelské půjčky v Česku za prvních pět měsíců roku 2014 činil podle ČNB 14,5 %. Roční procentuální sazba nákladů (RPSN), tedy celková částka, kterou klient za úvěr zaplatí, převedená na procentuální sazbu, je asi 15 %. Ve vyspělých západoevropských zemích se však toto číslo pohybuje podle Jána Kalanina okolo 10 procent.

Nové banky aktuálně díky svým nabídkám vykazují lepší výsledky než průměr trhu. Příkladem může být banka Zuno, u které objem poskytnutých úvěrů za prvních pět měsíců vzrostl na 421 milionů Kč, tedy o více než 60 % oproti stejnému období loňského roku.

Velkou měrou k tomuto růstu přispěly konsolidace a refinancování úvěrů, kde došlo k více než trojnásobnému navýšení na 151,2 milionu korun. Počet poskytnutých půjček stoupl o více než 80 % oproti stejnému období roku 2013.

Ján Kalanin, ZUNO Bank
  Na snímku Ján Kalanin ze Zuno
Nejčastěji si lidé půjčují na auto (58 procent), bydlení (22 procent) nebo elektroniku (13 procent), průměrná výše půjčky je 100 000 Kč.

Lepším cenám půjček samozřejmě pomáhají také úrokové sazby centrálních bank. Na historické minimum snížila úrokovou sazbu také Evropská centrální banka (ECB). Depozitní sazba je tak poprvé v záporných hodnotách. Banky tedy musí za své peníze uložené v ECB platit.

„Spoření již není zdaleka tak výhodné jako v minulých letech. Hitem jsou konsolidace, které tvoří jen v Zuno přes 20 procent objemu všech úvěrů,“ dodává Ján Kalanin.

K žádosti o půjčkuZuno stačí připojení na internet a skener nebo foťák na zaslání potřebných dokumentů. Úroková sazba v Zuno začíná na 6,9 %. Za poskytnutí půjčky se neplatí žádné poplatky.

Zuno bude své půjčky propagovat i na YouTube



Zuno zveřejní na YouTube svá krátká videa zaměřená na půjčky. Podpoří tím aktuální televizní kampaň. Diváci se mají zamyslet, kolik chtějí své bance splácet.
ZUNO půjčka s výhodnými splátkami .
Autor: ZUNO

Jde o pokračování dosavadní kampaně na půjčku doplněnou YouTube kanálem. Sdělení je založeno na dvou myšlenkách. První seznámí diváka s tím, že jsou věci, které lidé potřebují, chtějí a které musí mít. Druhé video zákazníky ujišťuje, že ať si vyberou cokoliv, díky půjčce v Zuno zaplatí méně.
Nižší splátky na cokoliv
Autor: ZUNO

Reklamy se automaticky spouštějí před videi, kampaň běží od minulého týdne. „Je to vůbec poprvé, co testujeme tento způsob propagace. Jelikož je prvních pět sekund na YouTube nepřeskočitelných, předpokládáme, že hlavní myšlenka se takto dostane ke každému divákovi a bude lépe zapamatovatelná,“ říká Bohdan Fedor, šéf marketingu online banky Zuno.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.