Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Češi přeceňují své znalosti o finančních produktech
1.8.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Home Credit
Devadesát procent lidí tvrdí, že když si vybírají finanční produkt, hodně se zabývají srozumitelností informací a podmínek. Hledají je na webech jednotlivých společností. Jenže se zdá, že realita je jiná – každý druhý totiž přiznává, že vlastně vůbec nezná bonusy, které jsou s finančními produkty spojené, pokud vůbec nějaké mají. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit.
Zobraz diskusi (0)
Na trhu je obrovské množství nejen různých
produktů
, ale také společností, které je poskytují. Je tedy velmi důležité se ve všem dobře zorientovat a nerozhodovat se pod tlakem. „Lidem radíme, aby si vzali dostatek času na rozmyšlenou, jaký produkt skutečně potřebují, a následně si porovnali dostupnou nabídku. Zabere to sice nějaký čas, ale tato investice se určitě vyplatí,“ radí Jaroslav Ondrušek, analytik trhu společnosti Home Credit.
Srovnejte si náklady na vedení účtu v různých bankách
Při výběru produktu je nejdůležitější cena
Které faktory jsou pro takové zvažování nejdůležitější? Nepřekvapivě je to cena, na niž se zaměřuje devět osob z deseti. Svou váhu ale má i rychlost. Respondenti si údajně čím dál více všímají i toho, zda mají o produktu dostatek informací a jestli jsou srozumitelné. Ovšem zdá se, že lidé spíše tuší, že by se zajímat měli – realita je totiž jiná. Když jsou totiž dotázáni, zda opravdu znají výhody a bonusy, které jim produkt přináší, každý druhý přiznává, že je buď nemá, nebo o nich vlastně neví. „Lidé se často snaží ukázat jako lepší – tuší, že by se zajímat měli, a tak se k tomu hlásí. Jenže ve skutečnosti to bohužel tak slavné není,“ myslí si Ondrušek.
Žebříčky a přehledy:
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Nezávislé testy? Ne, zajímá nás spíš zkušenost kamaráda
Pokud si lidé berou finanční produkt, často tápou a bojí se, že naletí nesolidnímu poskytovateli nebo podepíšou nevýhodnou smlouvu. Rádi proto využívají zkušenosti ostatních. Obrací se především na své kamarády, kteří už produkt využívají, ale sledují i recenze na internetu. Práci se zjišťováním názorů ostatních si dávají čtyři lidé z pěti.
„Velké možnosti dává lidem internet, kam mohou klienti psát své zkušenosti s konkrétní společností i jejími službami. Pozor ale na falešné recenze, kterými si mohou firmy vylepšovat svůj obraz,“ varuje Ondrušek. Radí, aby se lidé raději řídili výsledky nezávislých testů a žebříčků, jako jsou například Index odpovědného úvěrování nebo Navigátor bezpečného úvěru. Jenže tato cesta zdaleka není tak oblíbená, na nezávislá hodnocení se ohlíží jen asi každý druhý.
Lidé zároveň tvrdí, že v jejich rozhodování nehraje velkou roli reklama.
Chválíme si rychlost
Naprostá většina klientů si ale vybere dobře a službu si chválí. Každý pátý pozitivně hodnotí rychlost a flexibilitu, jako dobrou vnímají také srozumitelnost a dostatek poskytnutých informací. Pokud už respondenti zmiňují nějaká negativa, zaměřují se na kritiku právě těch společností, které dostatek informací nedávají.
Průzkum byl realizován společností Home Credit na přelomu ledna a února 2018, a to na vzorku 500 respondentů.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Home Credit jako první úvěrová společnost umožňuje svým klientům platit mobilem pomocí Google Pay
Češi preferují půjčky online před osobním sjednáním
Home Credit přichází s Flexibilní půjčkou, která umožní platit různě velké splátky podle finanční situace
Většina lidí si dnes raději půjčuje peníze přes internet. Co lidi u půjček zajímá?
Ceny nakupovaného zboží porovnáváme, ale u finančních produktů to neplatí
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.