Žebříčky Přehledy

Většina lidí si dnes raději půjčuje peníze přes internet. Co lidi u půjček zajímá?


3.10.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Home Credit

Jaké mají klienti požadavky na půjčku? Nejde jim jen o nízké úročení, ale zajímají se i o to, jak rychle bude půjčka vyřízena, zda je dostupná a nechtějí příliš velkou administrativu. Těmto požadavkům nejčastěji vyhovují tzv. online půjčky. Podle aktuáního průzkumu společnosti Home Credit* má s nějakou hotovostní půjčkou zkušenost sedm z deseti Čechů. I když část lidí považuje za podstatné domluvit si půjčku osobně na pobočce, pro více než dvě třetiny z dotázaných je důležitá možnost půjčit si peníze online.


Většina Čechů si již v minulosti vzala půjčku. Dříve bylo vždy nutné přijít osobně na pobočku banky nebo jiného poskytovatele úvěrů. V současnosti už jsou běžné půjčky sjednané online.

„Jestliže v minulosti bylo samozřejmostí si jakoukoliv půjčku vyřídit na pobočce banky nebo nebankovní společnosti, v současnosti lidé začínají preferovat online produkty i v této oblasti. Z našeho průzkumu vyplývá, že možnost dohodnout si půjčku na pobočce je důležitá pro 54 procent lidí, zatímco příležitost vyřídit ji online je podstatná pro 68 procent. U našich východních sousedů Slováků je počet lidí, kteří mají zájem půjčit si peníze online, ještě o dvanáct procent vyšší,“ uvádí manažer zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit Miroslav Zborovský.


Žebříčky a přehledy:


Dřívější výslech na pobočce nahradilo příjemné jednání



„Minulostí jsou formální schůzky ve finančních institucích, které mohly evokovat spíše výslech, a vyvolávat tak pocit stresu. Dnes je pro společnosti důležité příjemné vystupování, maximální vstřícnost a kvalitní poradenství. Najdete už i pobočky, kde vám nabídnou kávu nebo vás uvítají i se čtyřnohým mazlíčkem. Případně na pobočku ani nemusíte, úvěr si můžete vyřídit nejen online, ale už i v supermarketu,“ říká Zborovský.

Kolik celkově zaplatím? Poplatky nechci



Podle čeho se občané Česka rozhodují, když si vybírají půjčku? Nejdůležitějším parametrem, a to pro více než 80 procent lidí, je to, kolik celkově zaplatí, a také informace, jestli peníze dostanou bez poplatku za jejich poskytnutí. Tolik důležité už pro žadatele o půjčku nejsou informace o pojištění půjčky.

„Při výběru konkrétní půjčky je třeba se rozhodovat zodpovědně a brát do úvahy co nejvíce parametrů. Na trhu je totiž obrovské množství produktů s diametrálně odlišnými podmínkami. Existují i úvěry, které jsou plně flexibilní a dokáží se přizpůsobit životní situaci člověka. Například může splácet, kolik chce, stačí posílat měsíčně aspoň minimální splátku, a také celý úvěr splatit bez jakýchkoliv pokut,“ popisuje Zborovský.

Srovnání bankovních i nebankovních půjček najdete zde

Svou poslední zkušenost s hotovostní půjčkou hodnotilo jako vynikající 51 procent lidí. Naopak za úplně nedostačující ji označila 3 procenta dotázaných. „Z vyjádření respondentů vyplynulo, že na celkovou spokojenost v oblasti poskytování půjček mělo největší vliv to, že lidé dostali úvěr za férovou cenu a měli srozumitelné a dostatečné informace o úvěru. Také oceňovali možnost mimořádné splátky nebo předčasného doplacení celého úvěru zdarma a velmi vysoko hodnotili též solidní jednání v případě problémů se splácením,“ dodává Zborovský.



Minimální vliv na klienty má například zasílání novinek ze strany banky, blahopřání k svátkům, soutěže pro klienty či komunikace s nimi na sociálních sítích. V případě negativní zkušenosti si pětina nespokojených zákazníků stěžuje oficiálním dopisem nebo e-mailem konkrétnímu poskytovateli úvěru. Svému blízkému okolí si postěžují dvě pětiny nespokojených lidí.

* Průzkum probíhal od 18. do 24. května 2018 metodou CAWI na reprezentativním vzorku české populace. Odpovídalo 400 respondentů ve věku 18–60 let.






Související články:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.