Přehledy

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v březnu


8.4.2021  |  Jan Bachura



Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti internetového a mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu března oznámila Air Bank, Fio banka, mBank, MONETA Money Bank a Raiffeisenbank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek v internetbankingu a smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.

Virtuální asistentka Aneta v nové verzi aplikace My Air funguje i na zařízeních s iOS



Prvního hlasového asistenta pro bankovní aplikaci v češtině spustila Air Bank před dvěma měsíci, nejprve pro klienty, kteří využívají aplikaci My Air pro Android. Za dva měsíce využilo virtuální asistentku Anetu v aplikaci téměř 68 tisíc lidí. Denně jí položí skoro 2 tisíce dotazů, v průměru 4,5 na uživatele. 90 % lidí konverzuje s Anetou hlasem, jen necelých 10 % lidí preferuje psaný chat, který Aneta také umí. Nově mohou klienti banky vyzkoušet hlasové ovládání aplikace My Air i na zařízeních s iOS.

„Přestože je hlasová asistentka teprve ve svých počátcích a určitě se má ještě co učit, už teď ji klienti hojně využívají. U Anety vnímáme velký potenciál do budoucna, protože jde o technologii, která umí klientům výrazně zjednodušit a urychlit bankování. Proto ji plánujeme dál zdokonalovat,“ říká Jiří Suchý, manažer Digitálního bankovnictví Air Bank.

Nová verze aplikace My Air obsahuje řadu dalších novinek. Kromě hlasové asistentky Anety i pro zařízení iOS jsou to například možnost tmavého vzhledu aplikace (dark mode), možnost posílat SEPA platby přes aplikaci, možnost vygenerovat si výpisy i v aplikaci nebo například hypoteční kalkulačka v aplikaci.

Fio banka nabízí sjednání běžného účtu online přes aplikaci Fio Smartbanking



Zájemci o služby Fio banky si nyní mohou založit nový běžný účet pouze pomocí aplikace Fio Smartbanking. Založení běžného účtu přes mobil je jednoduché. Online sjednání účtu v aplikaci mohou využít fyzické osoby v nových verzích aplikací pro Android (2.4.3) i iOS (2.4.4). K založení stačí ofotit dva doklady totožnosti, ověřit se pomocí krátkého selfie videa a zaslat ověřovací platbu ze stávajícího účtu u jiné banky. Kromě nového mobilního způsobu si zájemci o běžný účet ve Fio bance mohou také zvolit založení kompletně přes počítač, pomocí kurýra nebo na pobočce.

Přehled všech běžných účtů najdete zde

„Většina klientů si sice stále zakládá nový účet u nás přímo na pobočce, ale podíl účtů založených na dálku v poslední době roste. Proto jsme chtěli nabídnout ještě jednodušší způsob, jak si u nás běžný účet založit. Celým procesem zájemce provede intuitivní průvodce, takže účet je možné založit opravdu odkudkoliv a během pár minut. A na pobočku vůbec není potřeba chodit,“ představuje novinku obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha.

Více o této novince jsme psali v článku zde


Žebříčky a přehledy:


Mobilní aplikace mBank je nyní dostupná i pro uživatele zařízení Huawei



Klienti mBank si nově mohou stáhnout mobilní aplikaci i v obchodě Huawei AppGallery. mBank svou mobilní aplikaci plně integrovala do ekosystému Huawei HMS (Huawei Mobile Services) – mobilní služby Huawei, které v nových smartphonech Huawei nahrazují služby od Googlu. Aplikaci od mBank tak mohou odteď naplno využívat majitelé novějších zařízení Huawei založených na HMS – jde například o smartphony série Huawei P40 či série Y – Huawei Y6p či Huawei Y5p, Huawei Mate 30 Pro a Huawei Mate Xs.

„mBank přináší mobilní aplikaci i majitelům zařízení Huawei. Naši klienti v ní najdou všechny oblíbené funkce, mezi které patří například informace o zůstatku na účtu, zadávání plateb a nastavení jejich limitů, skener QR kódů či možnost založit si účet kompletně on-line. V případě potřeby se přímo z mobilní aplikace budou moci spojit s naším zákaznickým centrem mLinka bez nutnosti další identifikace,“ říká Lukáš Kiac, vedoucí rozvoje mobilního a internetového bankovnictví mBank.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Klienti MONETA mohou ve Smart Bance podporovat další neziskové organizace



Celkem sedm neziskových organizací mohou nově finančně podpořit klienti Skupiny MONETA v mobilní aplikaci Smart Banka. Tři z nich vybrali v hlasování sami zaměstnanci banky a veřejnost na sociálních sítích. Nově tak lze podpořit obecně prospěšnou společnost Borůvka, Hospic sv. Jana N. Neumanna v Prachaticích nebo Český svaz ochránců přírody. Přibyla také organizace Post Bellum, která je strategickým partnerem banky.

„Chtěli jsme, aby do výběru nových organizací mohli mluvit i naši klienti a fanoušci. Vítězná organizace z facebookového hlasování proto obdržela divokou kartu a byla zařazena do filantropické sekce aplikace s názvem Pomáhejte se Smart Bankou,“ popsala mluvčí Skupiny MONETA Zuzana Filipová.

Pomáhejte se Smart Bankou je součástí a jednou z funkcionalit mobilní aplikace banky. Kromě ní mohou klienti ve Smart Bance využít služeb online směnárny, multibankingu nebo online investování.

Více o této novince jsme psali v článku zde



Reklama:



V Mobilním eKontu Raiffeisenbank lze založit běžný a spořicí účet online



Raiffeisenbank na začátku října 2020 zpřístupnila online sjednání běžného účtu přes webové stránky. Nově lze založit běžný účet i spořicí účet přímo v mobilním bankovnictví, a to plně online.

Přehled všech běžných účtů najdete zde

„Je to další zjednodušení pro nové klienty, kterým nyní stačí stáhnout jednu aplikaci a za pár minut mají otevřený účet s plnohodnotným přístupem ke všem funkcím mobilního bankovnictví. Zároveň je to jedna z řady novinek pro tento rok v oblasti digitalizace služeb. V blízké budoucnosti bychom chtěli rozšířit možnost založení účtu online i pro malé a střední podnikatele,” říká Petr Šíma, manažer digitálních prodejů Raiffeisenbank.

Kalkulačku spořicích účtů najdete zde

Další novou funkcí v mobilním bankovnictví je možnost nahrání debetních a kreditních karet do mobilních peněženek Apple Pay a Google Pay ihned po jejich sjednání, což umožní klientům kartu používat ještě před tím, než obdrží její plastovou variantu poštou. Nově je také možné přidat karty MasterCard do Google Pay přímo z aplikace a bez nutnosti zadávat karetní údaje.

Mezi další novinky, které nová verze aplikace nabízí, patří další funkce správy běžných účtů, jako je například zobrazení a nastavení výpisů, možnost stažení potvrzení o provedené platbě z historie pohybů nebo informace o budoucím zůstatku na formuláři platby. Klienti mají také nově možnost požádat o převedení platebního styku do Raiffeisenbank bez zrušení původního účtu v jiné bance a rozdělení celkového limitu debetní karty mezi výběry z bankomatů a platby u obchodníků. V neposlední řadě si mohou sjednat další běžný účet.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Klienti Raiffeisenbank si mohou zobrazit stavební spoření v internetovém bankovnictví



Klienti Raiffeisenbank si mohou od začátku března ve svém internetovém bankovnictví zobrazit přehled produktů, které mají sjednané v Raiffeisen stavební spořitelně. Zobrazení je podmíněno udělením souhlasu se zobrazením přímo v internetovém bankovnictví. V dubnu banka rozšíří zobrazení o přehled transakcí a nabídne klientům zobrazení produktů také v mobilním bankovnictví.

Kalkulačku stavebního spoření najdete zde

„Je to jedna z inovací, které jsme klientům slíbili a je plně v souladu se strategií konsolidace digitálních služeb skupiny Raiffeisen v České republice. V průběhu roku budeme přidávat další služby spojené s produkty Raiffeisen stavební spořitelny. Od června si klienti budou moci stavební spoření sjednat online v prostředí internetového a následně i mobilního bankovnictví. Do konce roku rozšíříme služby o zobrazení dokumentů souvisejících s produktem RSTS, či o možnost změny tarifu stavebního spoření,“ prozrazuje Michal Plzák, šéf digitálního bankovnictví Raiffeisenbank.

Více o této novince jsme psali v článku zde



Pozn.: Váš hlas se zobrazí po obnovení stránky




Související články:



Zpět

   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2021 Scott & Rose, spol. s r.o.