Žebříčky Přehledy

Vlastnit auto je stále dražší a zdražují i autoškoly


5.10.2023  |  Veronika Křivská, zpráva Anytime carsharing | foto: Anytime carsharing

Cena pořízení vlastního automobilu, servisu a všech potřebných dalších nákladů, je dlouhodobě vysoká a v poslední době ještě více letí vzhůru. I cena autoškoly a pořízení řidičského oprávnění se aktuálně vyšplhala až k hranici 25 tisíc Kč.


V nedávné době jsme vám přinesli několik článků o povinném ručení. Dnes se zaměříme na výši nákladů na pořízení vlastního automobilu a řidičského oprávnění.

O čem jste se již mohli dočíst:
Co nového čeká na řidiče? Na domácích silnicích bude stačit digitální verze zelené karty
Jak si nastavit povinné ručení na auto, abyste neplatili více?
Jaké změny pro řidiče přinese novela zákona o povinném ručení?
1. říjen je den pojištění aut dle ujetých kilometrů

Náklady na vlastní automobil jsou dlouhodobě vysoké, ale v posledních letech se ještě zvyšují. A nejedná se jenom o cenu pořízení vozu, ale i jeho údržbu, servis, výměnu pneumatik, platby povinného ručení či havarijního pojištění. Nemluvě o nestabilní ceně pohonných hmot. Posledním hřebíčkem je strmě rostoucí cena autoškoly.

Přehled povinného ručení na Finparádě

Cena pořízení vozu, servisu a všech potřebných dalších nákladů, je dlouhodobě vysoká a v poslední době ještě více letí vzhůru. „To pouze posiluje zlaté pravidlo, které říká, že pokud najedete méně než 10 tisíc km ročně, pak se vám vlastnit automobil rozhodně nevyplatí,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime carsharing. Pokud bydlíte v Praze, Brně či jiném velkém městě, tak navíc musíte připočítat i další náklady za parkování.


Žebříčky a přehledy:

Cena autoškoly a pořízení řidičského oprávnění se aktuálně vyšplhala někde až k hranici 25 tisíc Kč. A provozovatelé autoškol se přitom netají, že by rádi viděli ceny ještě výše. Ještě blíže k úrovním, na kterých se pohybují v zemích na západ od nás.

„Zvyšování finanční náročnosti vlastnění vozu nahrává alternativním variantám dopravy, jako je masivnější využívání hromadné dopravy nebo třeba posilování pozice sdílených automobilů,“ říká Milan Beutl z Anytime carsharing a dodává: „U carsharingu všechny náklady platí provozovatel, uživateli stačí si auto pronajmout například na víkend nebo jenom na dvě hodiny při cestě na větší nákup, menší výlet či pouze na dvacet, třicet minut na cestu z práce, do práce, za kulturou či návštěvou.“







Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.