Žebříčky Přehledy

Air Bank představuje 100 důvodů, proč být jejím klientem. Je banka opravdu tak dobrá?


13.3.2025  |  Veronika Křivská | foto: Finparada.cz

Air Bank představuje nový komunikační koncept “100 důvodů“. Ukazuje, jak banka za 13 let zjednodušila svět financí a přinesla více než stovku důvodů, proč klienti už jinou banku nepotřebují. Je tomu opravdu tak? Jak vidí Air Bank odborníci kteří hodnotí banky a finanční produkty?


Na začátku března 2025 odstartovala Air Bank soutěž, v rámci které mohou klienti vyhrát 1 000 000 Kč. Ihned poté přichází banka s představením nového komunikačního konceptu.

Pojďme si Air Bank více přiblížit a podívat se na to, zda nový komunikační koncept opravdu odráží to, co se pomocí něj banka snaží klientům sdělit.

13 let od příchodu Air Bank

na bankovní trh



Za 13 let své existence zavedla Air Bank více než stovku vylepšení napříč všemi oblastmi bankovnictví. Díky tomu dnes patří mezi největší banky na českém trhu s 1,5 milionem klientů, kteří jsou podle průzkumů s bankou velmi spokojeni.

Banka staví na komunikačních konceptech, díky kterým oslovuje široké spektrum klientů. V roce 2023, po 12 letech, vystřídal dvojici televizních bankéřů nový komunikační koncept „I to se může stát“. Více o této kampani Air Bank se dočtete v našem článku zde.

Nyní přichází s novým konceptem, ve kterém ukazuje, že je plnohodnotnou bankou, která dokáže řešit veškeré finanční potřeby svých klientů. Koncept vychází z dlouhodobé strategie banky zjednodušovat lidem práci s financemi, přinášet výhodné a kompletní služby, a to vše férově a přátelsky.

Hlavním sdělením kampaně je “100x více důvodů, proč i banku můžete mít rádi“. Banka tak pokračuje v započatém trendu, kdy hlavní roli v jejích spotech přebírají klienti.

„Víme, že pro většinu lidí jsou peníze důležité a řeší je prakticky každý den. Zároveň ale vidíme, že bankám a jejich službám často nerozumí a ani rozumět nechtějí. To vytváří zbytečné napětí a frustrace. Náš nový komunikační koncept proto stojí na jednoduchém principu: ukazujeme konkrétní způsoby, kterými jsme za 13 let existence Air Bank odstranili více než sto různých komplikací při práci s penězi,“ říká Oldřich Dostál, marketingový ředitel Air Bank. „Chceme lidem ukázat, že s Air Bank mohou mít své finance pod kontrolou snadno a bez starostí. Ať už jde o přehledné řízení financí, rychlé sjednání půjčky na jedno kliknutí nebo možnost vyřídit hypotéku kompletně online – ve všech oblastech nabízíme řešení, která jim usnadní život.“

Co patří mezi “100 důvodů“?



Nová kampaň je zaměřena na představení konkrétních inovací, vylepšení ale i zákaznického přístupu, kterými Air Bank usnadňuje svým klientům život. Pracuje s motivem čísel, jež zastupují jednotlivé důvody, a společně tvoří soubor více
než 100 různých důvodů, proč je Air Bank ta správná volba.

Patří mezi ně například zobrazování majitele účtu při zadávání platby, přehledný jednostránkový ceník, věrnostní výhody pro stávající klienty, možnost zvládnout vše v aplikaci, ale i fakt, že na pobočku můžete přijít třeba i s domácím mazlíčkem.

„Může se jednat o drobnosti, které ale ve výsledku mají velký vliv na uživatelskou zkušenost klienta, ale i zásadní věci, jako je možnost předčasného splacení hypotéky bez poplatku, rozložení splátek nebo investování v aplikaci v rodném jazyce. Číslo sto tedy není náhodné – je to skutečný počet inovací a vylepšení, s kterými jsme přišli, abychom bankovnictví udělali jednodušší, férovější, přátelštější a výhodnější,“ dodává Oldřich Dostál.

Kampaň odstartovala 3. března 2025 první sérií reklamních spotů na TV Nova a v online prostředí a je doplněna o OOH plochy. Nová reklamní kampaň je výsledkem spolupráce agentury Werk.camp a interního marketingového týmu Air Bank.

Je Air Bank doopravdy tak dobrá banka, jak se prezentuje v reklamě?



Abychom mohli hodnotit výhody Air Bank pro klienty, vycházíme z výsledků dvou odborných analytických soutěží, které pracují s velkým množstvím dat a informací. Soutěž Visa Nejlepší banka hodnotí jak klientskou část, tak i ekonomiku dané banky. Finanční produkt roku hodnotí parametry finančních produktů v patnácti produktových kategoriích. Na základě výsledků těchto soutěží můžeme korektně konstatovat, že Air Bank poskytuje pro své klienty doopravdy zajímavé produkty a služby,říká Michal Mošnička, ředitel společnosti Scott & Rose, která je provozovatelem finančního portálu Finparáda.cz

V listopadu 2024 byl vyhlášen 16. ročník soutěže „Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2024.“Obrázek: Logo Visa Nej Banka 2024

Analytici vyhodnotili stovky objektivních dat a ukazatelů, které poskytují ucelený obraz o jednotlivých finančních institucích. 

U bank se v klientské části soutěže hodnotilo šest kritérií - běžné účty; aplikace a inovace; spoření vč. investic a spoření na penzi; úvěry na bydlení; půjčky; dostupnost dané banky. 

Nejdůležitějšími z nich byla kvalita a šíře služeb nabízených v mobilních aplikacích, náklady a bonusy spojené s vedením běžného účtu a to, jaké zhodnocení vkladů banka nabízí v rámci spořicích účtů, penzí a investic.

V této soutěži se Air Bank v klientském hodnocení umístila mezi třemi nejlepšími bankami, a to s celkovým scóre 67,1 %. Banka především zazářila v oblasti výše odměn a slev na běžném účtu a ve spotřebitelských půjčkách.

V soutěži „Finparáda.cz - Finanční produkt roku“ získala Air Bank ocenění Produktová společnost roku 2024. Banka získala nejvíce ohodnocených produktů v jednotlivých kategoriích této soutěže. 
Obrázek: Finanční produkt roku 2024
Celkem banka obdržela 20 bodů. Tímto výsledkem odsunula na druhé místo vítěze minulých ročníků Českou spořitelnu. 


Výčet všech ocenění získaných v soutěži Finanční produkt roku 2024 včetně bodového hodnocení najdete v následující tabulce:

Společnost Produkt/služba Ocenění Místo Počet bodů
Air Bank Bankovní osobní účty Produkt roku 2 2
Bankovní účty pro fyzické osoby podnikatele a malé firmy Produkt roku 1 3
Spotřebitelské neúčelové úvěry Produkt roku 1 3
Spotřebitelské neúčelové úvěry Cena veřejnosti 1 3
Hypotéky Produkt roku 3 1
Spořicí účty Cena veřejnosti 1 3
Pojištění schopnosti splácet
hypoteční úvěr
Produkt roku 2 2
Cvak - platební metoda Cena Finparády 1 3
Body celkem: 20
                                                                                                                                        Zdroj: Finparáda.cz


Žebříček běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka běžnýh účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu Obrázek: Pokračuj






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.