Žebříčky Přehledy

Zájem o odložené a rozložené platby stále roste


20.5.2025  |  Veronika Křivská, zpráva Skip Pay | foto: Pixabay

Zájem o odložené a rozložené platby v Česku nepřestává růst. Počet nových uživatelů fintech Skip Pay meziročně vzrostl o více než 30 % a celkově službu využívalo přes půl milionu klientů. Celkové transakční objemy Skip Pay vzrostly o 39 % na 2,6 miliardy korun, celkový počet transakcí pak vzrostl o necelou třetinu.


Fintech Skip Pay má za sebou první rok s užší integrací do portfolia mateřské ČSOB. I díky tomu dosáhl růstu objemů transakcí o 39 % a jeho nákup na Třetinu se stal nejrychleji rostoucí platební službou v Česku.

Skip Pay letos ještě více „spojí síly“ s mateřskou ČSOB a představí své služby i její zákaznické bázi. V kombinaci s rozšířením služeb na Slovensko tak dalším zákazníkům nabídne bezpečné nakupování.

Nárůst plateb zaznamenal Skip Pay i u svých platebních karet s odloženou platbou – počet transakcí meziročně vzrostl o 32 % a objem transakcí se navýšil o 25 %. Stále více domácností využívá odloženou platbu jako alternativu k běžné platbě, a tedy k častějším a menším nákupům.

„Odložené platby si v Česku našly cestu k běžným domácnostem, které je využívají jak pro nakupování na internetu, tak v kamenných obchodech. Letos i díky tomu budeme zřejmě atakovat hranici tří miliard korun na vypořádaných platbách a předpokládáme, že celkový počet pravidelných uživatelů odložených plateb by letos mohl růst ještě rychlejším tempem než vloni,“ říká Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Platit dopředu, zejména za on-line nákupy, zkrátka přestává být normální. Novým standardem se stává možnost si zboží vyzkoušet, osahat a mít jistotu, že platím jen za to, co jsem si opravdu objednal.“

Skip Pay zamířil i do appky ČSOB



Důležitým milníkem se pro Skip Pay stalo také loňské získání licence platební instituce od ČNB. Díky tomu může finanční služby nově poskytovat v neomezeném rozsahu, zvýšit se také mohly limity jednotlivých odložených plateb.

I díky tomu Skip Pay posílil svou roli v rámci skupiny ČSOB. Ta začala jeho odložené platby jako standard postupně nabízet všem lidem, kteří se nově stávají jejími klienty, v rámci on-line sjednání běžného účtu. Možnost využívá zhruba 20 % nových klientů ČSOB.

„Nebudu přehánět, když řeknu, že se nám podařilo to, co málokterému fintechu. S ČSOB jsme našli vzájemnou pozici, která dobře funguje pro obě strany, a zdaleka nejvíce pak pro zákazníka. Tomu nyní dokážeme společně nabídnout skvělý doplněk ke klasickým bankovním produktům,“ říká Richard Kotrlík. „Takové propojení může znamenat vznik nového segmentu – nebankovních služeb s bankovní garancí, které umožňují nakupovat pohodlněji a bezpečněji než kdy dřív.“

To potvrzuje i Ján Lučan, člen představenstva ČSOB.

„Za minulý rok se povedla spousta skvělých věcí. Měli jsme dost času položit základy obchodnímu modelu, který předpokládá ještě rychlejší růst Skip Pay díky dobře nastavené synergii s ČSOB a do budoucna i s mateřskou KBC. Klienti ČSOB dnes mají prostřednictvím své bankovní aplikace Skip Pay na dosah ruky a společně budujeme platební metodu, která je přímo určená pro pohodlné a bezpečné nakupování,“ zmiňuje Ján Lučan. „ČSOB tak překračuje standard běžné banky a pomocí svého fintechu nabízí vysoce specializovanou službu, kterou však snadno a jednoduše využije naprosto běžná domácnost.“


Žebříčky a přehledy:

Zákazník se změnil. Budoucnost chce psát Skip Pay ve spolupráci s e-shopy



A právě „běžná česká domácnost“ si v posledních letech prošla zásadními změnami. Stále větší roli tak začíná hrát aspekt bezpečnosti a pohodlí. Zákazník, který je připraven utrácet, zároveň mnohem pečlivěji zvažuje každou platbu. Z pohledu obchodníka to znamená mimo jiné schopnost nabídnout co nejjednodušší, nejbezpečnější a nejtransparentnější nákupní proces.

„Za poslední roky výrazně vzrostl tlak na všechny e-shopy mimo hlavní stovku největších. Musí hledat efektivnější způsoby prodeje i řízení cash-flow. A právě tady roste role odložené platby. Zvyšuje konverze, průměrnou hodnotu objednávky i důvěru v méně známé obchody,“ vysvětluje Richard Kotrlík. „A roste i spektrum jejího využívání – vedle módy a elektroniky nachází uplatnění i v nových segmentech, jako je cestování, sport nebo zdravotní péče.“

I proto se chce Skip Pay v letošním roce ještě více zaměřit na nejnovější trendy a nabízet e-shopům například sílu vlastní komunity. Využít toho bude moci více než 33 000 aktivních e-shopů, na kterých je možné platby Skip Pay využívat. A tisícovky by se měly přidat v průběhu roku také na Slovensku, kde se se svým „nákupem na Třetinu“ postaví stejně jako v České republice i největšímu globálnímu hráči.

Přehled bank a jejich platebních možností



Banka Google Pay Apple Pay Garmin Pay Xiaomi Pay Niceboy Pay Zepp Pay Swatch Pay! Další možnosti
Air Bank Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek platební metoda Cvak
Banka Creditas Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek
Česká spořitelna Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek
ČSOB Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Click to Pay
Fio banka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Click to Pay
Komerční banka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek
mBank Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek
MONETA Money Bank Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: Zelená fajfka platební metoda Cvak
Partners Banka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek
Raiffeisenbank Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka RaiPay
UniCredit Bank Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: Zelená fajfka Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek Obrázek: červený křížek
Zdroj: Finparada.cz

Na téma platebních metod a trendů jsme nedávno publikovali



Platíte kartou, mobilem nebo platebním prstenem? >>>
Platební trendy roku 2025. Jak hodnotíte svou bankovní mobilní aplikaci? >>>
Moderní způsoby placení >>>

Žebříček běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka běžnýh účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu Obrázek: Pokračuj






Související články:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.