Aplikace KB+ od Komerční banky překročila hranici 1,5 milionu uživatelů a patří k nejrychleji rostoucím bankovním platformám na českém trhu. Banka dostala od uživatelů už přes 100 tisíc hodnocení a podnětů, což vedlo ke stovkám vylepšení včetně přehlednější správy účtů a moderních bezpečnostních funkcí. V nejbližších měsících se klienti mohou těšit na widget se zůstatkem, personalizovanou úvodní obrazovku a rozšířenou kategorizaci plateb.
„Když jsme před dvěma lety slavili prvních 50 tisíc uživatelů KB+, věděli jsme, že jdeme správným směrem. Dnes má aplikaci KB+ více než 1,5 milionu klientů – a je to pro nás obrovská motivace. Každá funkce, kterou přidáváme, vzniká z reálných potřeb uživatelů. Chceme, aby KB+ byla ještě přehlednější, jednodušší a bezpečnější banka v kapse,“ říká Miroslav Hiršl, člen představenstva a vrchní ředitel retailového bankovnictví Komerční banky.
Nepřetržitý vývoj a zpětná vazba klientů
Banka dostala od uživatelů KB+ už přes 100 tisíc hodnocení a podnětů, které zohlednila v téměř třech stovkách postupných vylepšení aplikace. Ukazatel NPS (ukazatel spokojenosti klientů) i díky tomu vzrostl od roku 2023 o více než 50 bodů. Mezi nejlépe hodnocená vylepšení z poslední doby patří například nové zobrazení investic, přehlednější zobrazení úrokové sazby na spořicím účtu, snazší vytvoření trvalého příkazu, hromadná autorizace plateb nebo možnost zobrazit informace o platební kartě a její aktivace přímo v aplikaci.
V nejbližších měsících se klienti mohou těšit na další vylepšení uživatelského prostředí:
- widget se zůstatkem na hlavní obrazovce (Android),
- personalizaci úvodní obrazovky,
- doplnění trvalých plateb do výhledu naplánovaných plateb,
- rozšíření kategorizace i na nekaretní platby,
- vylepšený přehled měsíčních souhrnů.
Podle Miroslava Hiršla se tým vývoje soustředí především na to, aby každá změna přinesla uživateli hmatatelný přínos: „Platforma KB+ není hotový produkt, ale živý organismus, který se vyvíjí společně s klienty. Každé vylepšení vychází z jejich návrhů, a to je nejlepší záruka, že jdeme správným směrem.“

Aplikace KB+
Autor: Komerční banka
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =
Bezpečnost na prvním místě
Aplikace KB+ staví na nejvyšších standardech bezpečnosti. Jednou z klíčových funkcí je například ověření volajícího bankéře, které pomáhá chránit klienty před podvodnými telefonáty. Při hovoru může klient požádat bankéře o ověření v reálném čase a v aplikaci KB+ se okamžitě zobrazí jméno a komunikační kód volajícího. Pokud údaje souhlasí, klient má jistotu, že mluví s pravým zaměstnancem banky. Tento prvek účinně chrání proti vishingu a patří mezi nejpokročilejší bezpečnostní funkce na českém bankovním trhu. Přímo v KB+ navíc banka upozorňuje na aktuální bezpečnostní hrozby, klienti se tak dozví, jak tyto hrozby vypadají a jak se jich vyvarovat.
„Naše odpovědnost nekončí v okamžiku, kdy klientovi poskytneme účet nebo aplikaci. Stejně důležité je chránit ho před riziky kybernetických útoků. Ověření volajícího bankéře je nástroj, který posiluje důvěru a přináší klid při jakékoli komunikaci s bankou,“ dodává Miroslav Hiršl.
Tarify KB+: varianta účtu pro každého
V rámci aplikace KB+ mají klienti na výběr ze čtyř tarifů, které se liší rozsahem služeb i cenou.
- Start – běžný účet zdarma, vhodný pro každodenní bankovnictví, včetně vkladů a výběrů zdarma ve sdílené síti bankomatů.
- Standard – pro klienty, kteří občas cestují do zahraničí; nabízí multiměnový účet a dva výběry z cizích bankomatů zdarma měsíčně. Pro klienty do 26 let je vedení účtu zdarma.
- Komfort – až tři účty v různých měnách, šest karet a neomezené výběry v Evropě; součástí jsou výhodnější kurzy a úroky na spoření. Klienti do 26 let získávají vedení účtu s 50% slevou.
- Exclusive – prémiový tarif pro nejnáročnější klienty s neomezenými výběry po celém světě a až deseti účty v různých měnách.
Každý tarif lze sjednat plně online v aplikaci KB+, včetně volby vlastního čísla účtu nebo nastavení spořicích obálek.
Bonus až 3 000 Kč pro nové klienty
Komerční banka aktuálně nabízí bonus až 3 000 Kč pro nové dospělé klienty, kteří si do 30. listopadu 2025 založí účet v některém z tarifů KB+. Stačí zaplatit alespoň pětkrát kartou v každém ze tří kalendářních měsíců po založení účtu. Klient díky tomu získá 500 Kč za každý měsíc – celkově až 1 500 Kč. Dalších až 1 500 Kč nabízí KB za používání účtu. Pokud si klient pošle na účet alespoň 15 000 Kč měsíčně během tří měsíců, získá opět 500 Kč za každý měsíc, tedy až 1 500 Kč. Dalších 1 000 Kč může získat za založení penzijka a 1 000 Kč za převod účtu do KB.
V tomto roce byly do KB+ přidány a vylepšeny mnohé funkce, například stahování výpisů v účetních formátech, hromadná autorizace plateb, aktivace platební karty nebo vytvoření trvalého příkazu z QR kódu.
Jak si vedou mobilní aplikace českých bank
Mobilní bankovnictví se v posledních letech stalo běžnou součástí finančního života většiny Čechů. Z uživatelských hodnocení na obchodech Google Play a App Store je patrné, že mobilní aplikace českých bank dosahují velmi vysoké úrovně. Většina z nich má průměrné hodnocení kolem 4,5 a více z 5 možných hvězdiček.
| Banka | Produkt | Google Play | App store | Finparáda | ChatGPT |
| Air Bank | My Air | 4,8  | 4,9  | 1,63  | 4,5 |
| Banka CREDITAS | CREDITAS Banking | 4,2  | 4,1  | 2,35  | 3,8  |
| Česká spořitelna | George | 4,8  | 4,8  | 2,48  | 4,7  |
| ČSOB | ČSOB Smart | 4,7  | 4,8  | 1,28  | 4,2  |
| Fio banka | Fio Smartbanking CZ | 4,5  | 4,3  | 1,86  | 3,9  |
| Komerční banka | KB+ | 4,6  | 4,3  | 3,41  | 2,5  |
| mBank | mBank CZ | 4,6  | 4,7  | 2,98  | 4,3  |
| MONETA Money Bank | MONETA Smart Banka | 4,7  | 4,5  | 3,12  | 4,6  |
| Partners Banka | Partners | 4,5  | 4,8  | 2,00  | 3,7  |
| Raiffeisenbank | Raiffeisen bankovnictví | 4,8  | 4,8  | 2,04  | 4,4  |
| UniCredit Bank | Smart Banking | 4,5 | 4,4  | 3,77  | 4,0  |
*Hodnocení Finparáda (1 = nejlepší, 5 = nejhorší)
| Žebříček běžných účtů |  |
| Kalkulačka osobních účtů |  |
| Sjednání běžného účtu |  |