Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Využíváte často asistenčních služeb nabízených Vaší pojišťovnou?
24.11.2014 | Veronika Dusová, zpráva pojišťovny AXA a Uniqa
Čeští řidiči se chovají v případě defektu na silnici stále spíše nezodpovědně. Podle nejnovějšího průzkumu finanční skupiny AXA například více než polovina řidičů přeběhne rušnou dálnici, aby se dostala k protější čerpací stanici pro palivo. Třetina lidí pak nerušeně zůstává sedět v nepojízdném autě v odstavném pruhu a vůbec si neuvědomuje, jak nebezpečné to kvůli hrozící srážce s projíždějícími vozy může být.
Zobraz diskusi (0)
1 z 5 českých řidičů už někdy zůstal stát v nepojízdném voze na dálnici. I přes toto relativně vysoké číslo přitom jen třetina lidí využívá pro opravy defektu asistenčních služeb. Ti zbylí si vůbec nepřipouští možné hrozby a často nebezpečné situace řeší zbytečně riskantním způsobem.
Místo, aby jednoduše zavolali asistenční službu, která vše vyřeší za ně, si lidé zbytečně zahrávají se svým životem. Pokud by jim došlo palivo, 51 % řidičů by podle průzkumu pojišťovny AXA dokonce klidně riskovalo život a přeběhlo dálnici, aby se dostali k čerpací stanici v protisměru. Pouhých 25 % dotázaných řidičů toto nebezpečné řešení rezolutně odmítlo.
Asistenční služby
„Čeští řidiči využívají asistenční služby stále poěrně málo i přesto, že je mají již v rámci pojištění mnohdy k dispozici. Z našeho průzkumu vyplývá, že je stále častěji využívá především mladší generace. Se stoupajícím věkem se lidé při řešení poruch na silnici spoléhají spíše sami na sebe. Lidé okolo 50 let věku využívají asistenčních služeb jen zhruba ve čtvrtině případů, zatímco mladí řidiči do 26 let skoro dvakrát tak často, tedy ve 44 % z nich. Asistenční služby přitom zaručují rychlou pomoc při řešení téměř všech krizových situací, se kterými se řidiči na cestách mohou setkat, a ušetří jim tak mnoho času a energie,“ říká Karel Žyla, manažer PR a interní komunikace finanční skupiny AXA.
Důvodem může být i častý názor, že se asistenční služby vztahují pouze na závažné nehody a defekty, kdy musí být automobil odtažen do servisu, anebo že by například kvůli prázdné nádrži řidiči uprostřed noci pojišťovnu obtěžovali.
„Tak tomu ale samozřejmě není. Vždyť asistenční služby jsou tu právě pro naše klienty, aby jim pomohly při jakémkoli problému na silnici. Například v rámci pojištění AXA Auto Go vám i při obyčejném píchnutí přivezeme, vyměníme a zaplatíme pneumatiku nebo třeba odemkneme auto, když si zabouchnete klíče od vozu. Odtažení vozidla je v rámci ČR bez omezení vzdálenosti i finančního limitu. Navíc garantujeme, že naše asistenční služba přijede na místo nehody nejpozději do hodiny od vašeho telefonátu,“ doplňuje Karel Žyla.
Žebříčky a přehledy:
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde
Nepojízdné vozidlo na dálnici
Další častou ukázkou nerozvážného chování je řešení situace nepojízdného vozidla na dálnici. Skoro 30 % řidičů totiž zůstává sedět v autě stojícím pouze v odstavném pruhu. Úplně tak ignorují nebezpečí možné srážky s vozidly jedoucími kolem. Člověku se pochopitelně z vyhřátého auta do podzimního deště nebo zimy nechce, nikdy by však neměl zůstávat v autě déle, než je nezbytně nutné. Právě za špatného počasí je totiž riziko kolize s projíždějícím vozem kvůli zhoršené viditelnosti nejvyšší.
Závažnější porucha
Pokud jde o závažnější poruchu, se kterou si řidiči neporadí sami, na asistenční službu se obracejí poměrně často (55 %), 37 % ale přece jen preferuje pomoc od známého nebo příbuzného. Jednoduší poruchy se pak snaží řešit spíše svépomocí.
55 % řidičů si například v případě výměny kola poradí samo. I tato výměna může být ale nebezpečná. Pokud řidič dojede s vozem na odstavné parkoviště, není na zapojení vlastní zručnosti nic špatného. Pokud ale náhle zastaví v odstavném pruhu na frekventované silnici, měl by nechat výměnu raději odborníkům, kteří jsou na tyto situace vybaveni.
Nová asistenční služba od pojišťovny UNIQA
Pojišťovna UNIQA přichází s novou asistenční službou Právník do auta. Telefonní konzultace s právním specialistou na problematiku motorových vozidel a provozu na silnici je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Nabídka této služby platí, pokud si zákazník u pojišťovny UNIQA uzavře povinné ručení s minimálními limity 50 mil. Kč na majetku/60 mil. Kč na zdraví.
Nová asistenční služba Právník do auta zajistí například:
právní zastoupení a asistenci při jednání s úřady nebo jinou pojišťovnou
pomoc se správním a trestním řízením při dopravní nehodě
pomoc při uplatnění nároku na náhradu škody na pojištěném vozidle
vyhotovení znaleckého posudku
posouzení rozhodnutí v rámci přestupkového nebo správního řešení
úhradu správních, soudních a jiných poplatků
telefonické tlumočení při nehodě v cizině
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Povinné ručení - povinnost s možností výběru. Jaké budou ceny, jak si vybrat nejvýhodnější variantu?
Zbývá pár dnů na přezutí do zimních pneumatik. Co hrozí, když nepřezujete?
Jaké novinky v autopojištění přináší Allianz pojišťovna?
Kooperativa nabízí pro řidiče pojištění sportovní výbavy PROSPORTY
Jaké novinky připravila na podzim Generali v povinném ručení?
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.