Žebříčky Přehledy

Porovnání mobilních aplikací bank: umí měnit limity a volat bez další identifikace do banky?


22.2.2016  |  Zdeněk Bubák, Veronika Dusová

mBank nedávno rozšířila funkce své mobilní aplikace pro operační systémy Android a iOS. Nově mohou klienti měnit limity platebních karet přímo v aplikaci. Je možné nastavit výši limitu pro bezhotovostní transakce, internetové platby i výběry z bankomatu. Dále přišla banka s tzv. Click2Call, jedná se o volání na call centrum mBank (mLinku) přímo z prostředí aplikace bez nutnosti další identifikace.
                      

O novinkách v mobilní aplikaci mBank jsme psali již zde. Dnes bychom rádi porovnali mobilní aplikace ostatních bank, zda umějí totéž, co nově nabízí smartbanking od mBank.

Nejvíce žádanou ze strany klientů byla podle mBank možnost měnit limity platebních karet. Banka se tímto krokem zařadila mezi ostatní banky, které tuto možnost poskytují (viz následující tabulka):
Banka Telefonát na call centrum přes aplikaci Změna limitů platebních karet*
možnost telefonátu další identifikace klienta
mBank ano bez další identifikace ano, denní a měsíční limit
Air Bank ano ověřovací proces (otázky o běžném účtu a klientovi) ano, týdenní limit
Equa bank ano přihlašovací číslo a heslo pro telefonní bankovnictví ano, týdenní limit
ZUNO Bank ano ověřovací proces (klientské číslo) nebo PIN do Kontaktního centra ano, týdenní a měsíční limit
Fio banka ne x ano, denní a týdenní limit
Česká spořitelna ano klientské číslo a bezpečnostní heslo ano, denní limit
ČSOB ano identifikační číslo, 2 znaky z PINu, heslo ano, týdenní limit
GE Money Bank ano identifikační číslo a heslo ano, denní limit
Sberbank ne x ano, denní a týdenní limit
Komerční banka ano identifikace klienta (rodné číslo a doplňující údaj - např. adresa, nebo identifikační číslo) ne (lze v internetovém bankovnictví)
Raiffeisenbank ano klientské číslo, heslo a T-PIN ne (lze v internetovém bankovnictví)
Zdroj: Scott & Rose
*Změna limitů platebních karet pro bezhotovostní transakce,  internetové platby a výběry z bankomatu
 
Z výše uvedeného srovnání možnosti telefonátu na call centrum pomocí mobilní aplikace vyplývá, že většina bank tuto funkci nabízí, avšak s další identifikací klienta. Výhodou nové služby Click2Call od mBank je to, že se klient při telefonátu nemusí identifikovat žádnými bezpečnostními prvky a bankéř má na telefonu potvrzené, s kým hovoří. Ověření je zajištěné v rámci aplikace a na jejím pozadí. Pro klienta je hovor pomocí mobilní aplikace zpoplatněn, a to podle sazebníku jeho operátora.


Většina bank nabízí ve své mobilní aplikaci možnost uskutečnit telefonát, a to třemi kliknutími (otevření seznamu kontaktů, kliknutí na telefonní číslo a potvrzení volání), naproti tomu u mBank stačí kliknout dvakrát (ikonka telefonu a potvrzení volání).

Možnost změny limitů platebních karet v mobilní aplikaci zatím neumožňuje UniCredit Bank, Komerční banka ani Raiffeisenbank. Komerční banka a Raiffeisenbank tuto možnost nabízí ve svém internetovém bankovnictví, UniCredit Bank pouze při osobní návštěvě pobočky.


Žebříčky a přehledy:

V tomto roce připravuje mBank pro majitele nových iPhonů možnost přihlašování do aplikace pomocí otisku prstu. Tuto možnost nabízí Komerční banka již od minulého roku. Dalšími bankami, které přihlašování pomocí otisku prstu využívají jsou UniCredit Bank a Fio banka (i autorizace plateb pomocí otisku prstu).






Související články:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.