Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Češi za účet v bance ve druhém čtvrtletí letošního roku zaplatili v průměru více než v předchozím období
27.7.2016 | Zdeněk Bubák, Martin Olejník
Přinášíme vám pravidelnou čtvrtletní informaci o vývoji klientských nákladů na vedení účtu v bance. Tentokrát je analýze společnosti Scott & Rose podroben vývoj ve 2. čtvrtletí roku 2016. V tomto období si Češi museli v průměru za účet v bance opět zaplatit o něco více. Přitom na začátku roku 2016, v prvním čtvrtletí, náklady klesly.
Roční náklady, bez ohledu na velikost bank, pro standardní klienty za druhé čtvrtletí letošního roku stouply o 2,5 %.
Zobraz diskusi (0)
Podle pravidelné studie společnosti Scott & Rose roční průměrné náklady na vedení bankovního účtu v Česku, tj. průměr všech poplatků za vedení účtu nebo balíčku a za další transakce, které provádí modelový klient (tzv. standardní klient) za 2. čtvrtletí 2016, vzrostly o 2,5 %, a to z 983 korun na 1 008 korun (+25 korun). První čtvrtletí letošního roku bylo naopak ve znamení poklesu nákladů na běžný účet, které se snížily o 8,98 % (-97 korun).
Čtěte zde:
Bankovní poplatky v prvním čtvrtletí letošního roku klesly. Přitom banky nezlevnily. Jak je to možné?
Roční náklady na vedení účtu v letech 2015 až 2016 - standardní občané
(v Kč)
Čtvrtletí
2Q/2015
3Q/2015
4Q/2015
1Q/2016
2Q/2016
Průměr
1 051
967
1 080
983
1 008
Zdroj: Scott & Rose
Pozn.: chování standardního klienta najdete na
obrázku
Náklady na vedení účtu ve druhém čtvrtletí stouply
Graf 1
Autor: Scott & Rose
Na vzrůst průměrných ročních nákladů na vedení účtu o 2,5 %, tj. o 25 korun, mělo vliv zdražení měsíčních výpisů poštou u
ČSOB
, Era / Poštovní spořitelny a
Komerční banky
, která zdražila i výpisy předávané na pobočce. Negativní vliv na náklady placené klienty za běžný účet mělo i snížení bonusové sazby pro zůstatek na běžném účtu
Air Bank
do 100 000 Kč při 5 platbách kartou z 1,20 % na 1,00 % p.a.
Žebříčky a přehledy:
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Vyzkoušejte si své znalosti o běžných účtech v našem testu zde
Roční náklady na vedení účtu v letech 2015 až 2016 - internetoví občané
(v Kč)
Čtvrtletí
2Q/2015
3Q/2015
4Q/2015
1Q/2016
2Q/2016
Průměr
374
291
394
283
287
Zdroj: Scott & Rose
Pozn.: chování internetového klienta najdete na
obrázku
Graf 2
Autor: Scott & Rose
Srovnání běžných účtů najdete zde
Zvýšení ročních nákladů na vedení běžného účtu u tzv. internetových klientů (tj. těch, kteří k transakcím využívají hlavně internet a hotovost vybírají jen z bankomatu vlastní banky - chování internetového klienta najdete níže na obrázku dole) o 1,4 %, tj. o 4 koruny, bylo způsobeno snížením bonusové sazby pro zůstatek na běžném účtu
Air Bank
do 100 000 Kč při 5 platbách kartou z 1,20 % na 1,00 % p.a.
Náklady v prvním čtvrtletí roku 2016, tj. při minulém měření, klesly přitom o 28,17 %, tj. o 111 korun.
Žebříček běžných účtů najdete zde
Průměrné roční náklady na vedení účtu podle velikosti bank
Náklady na vedení běžného účtu uvedené v první kapitole jsou prostým průměrem nákladů na vedení účtů všech bank (podle chování modelového klienta). Pokud do výpočtu zahrneme i faktor velikosti banky, tj. větší váhu získají náklady na účet větší banky, tak dostaneme následující výsledky:
Roční vážené náklady na vedení účtu - 2015 až 2016 - standardní občané
(v Kč)
Čtvrtletí
2Q/2015
3Q/2015
4Q/2015
1Q/2016
2Q/2016
Průměr
1 360
1 264
1 332
1 316
1 354
Zdroj: Scott & Rose
Roční náklady na vedení bankovního účtu pro standardní klienty při zohlednění velikosti bank v posledním čtvrtletí stouply o 38 korun, tj. o 2,80 %.
Roční vážené náklady na vedení účtu - 2015 až 2016 - internetoví občané
(v Kč)
Čtvrtletí
2Q/2015
3Q/2015
4Q/2015
1Q/2016
2Q/2016
Průměr
399
316
375
367,6
368,3
Zdroj: Scott & Rose
Pozn.: výsledky jsou vážené podle počtu klientů jednotlivých bank
Roční náklady na vedení bankovního účtu pro internetové klienty při zohlednění velikosti bank v posledním čtvrtletí stagnovaly - stouply jen o 70 haléřů, tj. o 0,2 %.
Chování modelových klientů
Zdroj: Scott & Rose
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
ČSOB na podzim spustí digitální hlasovou asistentku Kate
ČSOB zavádí nový typ bankomatů s velkou obrazovkou
Otevírací doba bankovních poboček a platební styk o Vánocích a na konci roku 2019
ČSOB nabízí okamžité platby a mobilní placení pro karty Visa
Změny poplatků v listopadu: ČSOB a Poštovní spořitelna zlevnily SEPA platby, ale něco naopak zdražily
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.