Žebříčky Přehledy

UniCredit Bank měla velký výpadek služeb internetového a mobilního bankovnictví


11.10.2017  |  aktualizováno 16.10.2017  |  Zdeněk Bubák

Plánovaná víkendová odstávka iternetového bankovnictví v UniCredit Bank se nechtěně protáhla až do středečního podvečera, kdy banka potvrdila, že její systémy již běží vpořádku. Výpadek způsobil, že nešlo například odesílat platby přes internetové nebo mobilní bankovnictví. Banka klientům doporučovala, aby nutné platby provedli přímo na jejích pobočkách. Tím se na některých pobočkách tvořily velké fronty.


Klienty UniCredit Bank postihl ve dnech po 9. říjnu rozsáhlý výpadek internetového a mobilního bankovnictví, který byl mimořádný zejména z pohledu jeho trvání. Odstávka přitom byla plánovaná jen na víkend a měla skončit právě v pondělí 9. října ráno. Nicméně systém nefungoval až do středy 11. října do podvečerních hodin. V té době banka některým médiím, např. České televizi, potvrdila, že již systém funguje a lze odesílat příkazy k úhradě, které v době výpadku nefungovaly. Ale ani v pondělí 16. října 2017 ještě všechny funkčnosti nebyly v pořádku (viz zde).

Klientům banka v době výpadku doporučovala provést platby osobně na pobočkách UniCredit Bank, ale to pak způsobovalo tvorbu front na některých pobočkách. Problémy měli samozřejmě i podnikatelé, kteří nemohli bežně fungovat.

Srovnání běžných účtů najdete zde

Aktualizováno:

16. října 2017

Týden po nasazení aktualizovaného systému má UniCredit Bank s některými funkčnostmi v internetovém a mobilním bankovnictví stále problémy. Podle tiskového mluvčího Petra Plocka (který tuto informaci sdělil v pondělí 16. října 2017 Českému rozhlasu) stále nefunguje zobrazení přehledu platebních karet, je problém se zobrazováním historie transakcí, nejsou vidět blokace (nezaúčtované platby platební kartou). Zbytek by měl fungovat. Na Facebooku banky si však někteří klienti stěžují i na nedoručování autorizačních SMS a nedostupný zůstatek na účtě. V případě problémů se mají klienti obracet na klientskou linku banky.

13. října 2017

I když UniCredit Bank ve středu prohlásila, že její internetové bankovnictví již funguje, není to doposud úplně pravda. Někteří klienti si nadále stěžovali na nedostupnost určitých funkcí. Banka má nyní (v pátek 13.10.2017) na svém Facebookové profilu tyto informace:

AKTUALIZOVANÉ INFORMACE: PROVOZ INTERNETOVÉHO A MOBILNÍHO BANKOVNICTVÍ OBNOVEN s omezením některých funkcionalit.

Vážení klienti,

dovolujeme si vás informovat, že v současné době jsou v Online Bankingu omezené některé funkcionality:
- zobrazení přehledu debetních a kreditních karet
- zobrazení přehledu investic
- dobíjení kreditu na mobilní telefony

Omlouváme se vám za způsobené nepříjemnosti. Intenzivně pracujeme na tom, abyste mohli používat Online Banking co nejdříve v plném rozsahu.

Děkujeme vám za pochopení.

UniCreedit Bank výpadek 13.10.2017 - Facebook
Zdroj: Facebook, profil UniCredit Bank



Na webových stránkách banky se večer ve středu 11. října 2017 nacházelo sdělení, které potvrzovalo, že systémy internetového a mobilního bankovnictví již fungují.

Sdělení UniCredot Bank na jejích www stránkách z 11. října 2017
Zdroj: UniCredit Bank, obrázek z 11.10.2017










Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.