Žebříčky Přehledy

ČPP přichází s nabídkou nového připojištění. Co nabídne?


14.5.2024  |  Tomáš Smetana, zpráva ČPP | foto: Shutterstock

Na začátku jarní motoristické sezóny přichází Česká podnikatelská pojišťovna s nabídkou nového připojištění nulové spoluúčasti s názvem ESO. Kampaň je cílena na řidiče, kteří si chtějí vylepšit své havarijní pojištění o nadstandardní komfort. Co všechno nové připojištění přináší, se dozvíte v našem článku.


Na rozdíl od povinného ručení, které se týká odpovědnosti za škody způsobené újmou na zdraví nebo škodě na majetku protistraně, představuje havarijní pojištění významnou ochranu vozidla pro případy nehod, které si řidič způsobí vlastní vinou nebo mu je způsobí někdo jiný, nebo dojde k poškození vlivem různých živelních událostí. Výši pojistného plnění v havarijním pojištění však ve většině případů ovlivňuje zvolená spoluúčast, kterou se řidiči podílí v případě pojistné události na vyplaceném pojistném plnění, přičemž platí úměra „čím nižší spoluúčast, tím vyšší pojistné“. Nové připojištění nulové spoluúčasti ESO je určeno pro osobní vozidla, která jsou starší než dva roky a váží do 3,5 tuny.

„Neustále hledáme cesty, jak vylepšovat naše služby, a proto naši odborníci připravili produkt, který potěší nejednoho řidiče. Havarijní pojištění získává čím dál více na oblibě a my chceme vycházet vstříc našim současným i potenciálním klientům, kteří chtějí mít co nejlepší ochranu pro své vozidlo,“ říká marketingová ředitelka ČPP Jolana Kolaříková. „V propagaci nám již tradičně pomáhají naši oblíbení maskoti Pat a Mat, kteří v příběhu reklamy nabourají s autem do stromu a čekají na odtahové vozidlo. Nemají však žádné obavy. Vědí, že pojišťovna se o ně postará, a dokonce hrají karty. Nulová spoluúčast je totiž jejich eso v rukávu. To je i parafráze na celé heslo kampaně, které zní: Nulová spoluúčast – vaše eso v rukávu,“ doplňuje Kolaříková.

Přehled a srovnání pojištění vozidel najdete na Finparádě zde

Jak připojištění ESO funguje a proč si ho pořídit
  • S připojištěním ESO nezaplatíte spoluúčast v neznačkovém smluvním servisu ČPP, pokud cena opravy přesáhne 20 000 Kč.
  • ESO lze sjednat k nové i stávající smlouvě. Cena připojištění začíná od 199 Kč za rok.
  • ESO lze připojistit k vašemu havarijnímu pojištění od ČPP a je určeno pro osobní vozidla do 3,5 t starší 2 let.
  • ESO je určeno pro havarijní pojištění se spoluúčastí 3 % (min. 3 000 Kč), 5 % (min. 5 000 Kč) nebo fixní spoluúčastí 5 000 Kč.
Příklad pojištění 4 roky staré Škody Scala

Problém:

Petr si sjednal havarijní pojištění od ČPP a zvolil si spoluúčast ve výši 5 %, min. 5 000 Kč. Petrův syn po 14 dnech přehlédl betonový sloupek při couvání. Autoservis vyčíslil cenu opravy na 43 000 Kč.

Řešení s připojištěním ESO

Petr si k havarijnímu pojištění připojistil ESO a uplatnil pojistnou událost. Neznačkový smluvní servis obdržel od ČPP pojistné plnění ve výši 43 000 Kč. Petr opravené vozidlo převzal bez doplatku spoluúčasti.

Řešení bez připojištění ESO

Petr uplatnil pojistnou událost a ČPP zaslala autoservisu pojistné plnění ve výši 38 000 Kč. Petr při převzetí opraveného vozidla uhradil autoservisu uplatněnou spoluúčast ve výši 5 000 Kč.

Dle informací z České asociace pojišťoven (ČAP) bylo v roce 2023 havarijní pojištění sjednáno u více než 3 milionů aut, což je o 6,6 % více než v roce 2022. „Předepsané pojistné oproti roku 2022 vzrostlo v roce 2023 dokonce o 11,7 %. Statistiky ČAP také ukázaly, že průměrná škoda u aut s havarijním pojištěním v roce 2023 přesáhla hranici 33,5 tisíce korun, což je nárůst oproti roku 2022, kdy průměrná škoda činila 31,5 tisíce korun. Škodní frekvence z dlouhodobého hlediska mírně klesá, v roce 2022 i v roce 2023 se pohybovala na 15 %,“ uvádí analytik České asociace pojišťoven Petr Jedlička. „Díky těmto celotržním číslům z ČAP sledujeme rostoucí zájem o havarijní pojištění mezi lidmi napříč republikou. I díky tomu víme, co klientům nabídnout,“ říká Kolaříková.

„Pro marketingovou komunikaci jsme jako hlavní médium opět zvolili televizi, která má celorepublikový zásah na naši cílovou skupinu a nejširší audiovizuální pokrytí.  Jako sponzora nás mohou diváci vidět u pořadů Prostřeno nebo Polopatě. Důraz klademe také na propagaci v online prostředí a na sociálních sítích,“ doplňuje Jolana Kolaříková.

Žebříček pojištění Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka auto pojištění Obrázek: Pokračuj
Sjednání pojištění vozidel Obrázek: Pokračuj







Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.