Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Bankovní identita spustila elektronické podepisování pro každého
11.10.2024 | Tomáš Smetana, zpráva Bank iD | foto: Bank iD
Bankovní identita spustila novinku, která lidem umožní podepsat dokumenty elektronicky bez registrace. Služba je pro veřejnost zdarma, stačí počítač nebo mobil a bankovní identita. Tuto službu ocení všichni zejména pokud potřebují podepsat přihlášku, předávací protokol, prohlášení, potvrzení, souhlas nebo smlouvu např. o pronájmu.
Zobraz diskusi (0)
„Jsem rád, že více než 4 miliony občanů už používají svoji bankovní identitu pro online identifikaci u státních a firemních služeb. Teď bychom jim rádi usnadnili také podepisování dokumentů, a to elektronicky a průkazně. Proto spouštíme novou službu, kde si každý může vyzkoušet podepsat dokument zaručeným elektronickým podpisem přes bankovní identitu. Věříme, že díky naší službě se se elektronické podepisování v České republice stane stejně běžné jako platba kartou,“
vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.
Nová služba využívá zaručený elektronický podpis Bank iD SIGN, díky němuž lidé vždy jednoznačně prokáží, kdo a kdy dokument podepsal a že dokument nebyl po podpisu změněn. Nemusí instalovat žádné aplikace a ani se registrovat, stačí jim bankovní identita, tu má dostupnou více něž 6,5 milionu klientů českých bank.
Elektronický podpis přes bankovní identitu lidé využijí v běžných životních situacích, při podepisování dokumentů s fyzickými osobami, s podnikateli nebo firmami. Tento způsob podpisu je pohodlnější než tisk dokumentu, jeho podepsání tužkou a následné skenování.
Elektronický podpis má v České republice dlouhou historii. Před 24 lety, dne 1. října 2000, nabyl účinnosti Zákon o elektronickém podpisu. Dosud však jeho masivnímu rozvoji bránila především složitost a náročnost jeho používání.
„Zahraniční data ukazují, že země, kde veřejnost běžně využívá elektronické podpisování, jako je například Estonsko, přineslo úsporu 2 % HDP. Podobnou úsporu by mohlo rozšíření elektronického podpisování přinést i Česku,“
doplňuje Marek Růžička
Jak to funguje?
Podepisující nahraje dokument ve formátu PDF, určí umístění svého podpisu v dokumentu, vybere banku a přihlásí se prostřednictvím bankovní identity stejně jako do svého internetového bankovnictví. Odsouhlasí předání osobních údajů potřebných k podpisu, následně si může podepsaný dokument stáhnout. Celý proces je intuitivní a probíhá bez nutnosti instalace dalších aplikací nebo softwaru.
Průběh elektronického podepisování najdete v galerii.
Žebříček běžných účtů
Kalkulačka osobních účtů
Sjednání běžného účtu
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů v prosinci
Nachytat se může každý: Jak se chovat, abyste nepodlehli kyberútokům?
Denní zprávy
Odměny bank v prosinci
Další pokles úroků u půjček
Žebříčky a přehledy:
Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.