Žebříčky Přehledy

Kooperativa spouští ostrý provoz vlastnoručního digitálního podpisu smluv


27.1.2015  |  Veronika Dusová, zpráva Kooperativy

Včera Kooperativa spustila ostrý provoz projektu vlastnoručního digitálního podpisu smluv (podpis s biometrickými vlastnostmi). Je tak jednou z prvních pojišťoven na českém trhu, které tuto technologii klientům nabídly. Vlastnoruční digitální podpis by měl v ideálním případě úplně nahradit standardní papírové smlouvy a procesy s ní spojené.


biometrickém podpisu a o společnostech, které ho využívají jsme psali již v listopadu minulého roku. Dnes přicházíme se článkem o pojišťovně Kooperativa, která spouští vlastnoruční digitální podpis smluv.

„První smlouvy jsme pomocí digitálního podpisu sjednali již vloni v listopadu. Potřebné zařízení pro využití digitálního podpisu pak v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku obdrží všechna naše obchodní místa. Jsem velmi rád, že se tím Kooperativa zařadila na špičku mezi společnosti, které tyto moderní technologie zavádějí. Myslím, že podobné technologie jsou budoucností pro celý finanční sektor,“ představuje novinku Martin Diviš, generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny Kooperativa.  

Od 1. listopadu do konce roku 2014 probíhal na vybraných obchodních místech pilotní projekt a do konce roku Kooperativa sjednala celkem přes 1 000 smluv, které byly opatřeny vlastnoručním digitálním podpisem.


Žebříčky a přehledy:


Výhody digitálního podpisu



„Zásadní výhoda je v tom, že nevzniká „papírová“ smlouva. V dnešní digitální době se, kromě samotného aktu podpisu papírové smlouvy, vše děje elektronicky. Dokument na papíře musíme zkontrolovat, uložit a poté jej převést do elektronické podoby. Přijetí smlouvy do systému nám tak dnes trvá 9 dní, smlouvy podepsané elektronicky jsou zpracovány do 1,5 dne. Zároveň ročně ušetříme až 5 miliónů listů papíru,“ vypočítává úspory Jindřich Skrip, vedoucí projektu biometrického podpisu v Kooperativě.     

Tyto všechny starosti v případě biometricky podepsaného dokumentu odpadají. Vznikne elektronický dokument, který se stoprocentně shoduje s daty, která byla odeslána do pojišťovny. Tím odpadá i případná chybovost při zadávání dat z papírových smluv do informačního systému pojišťovny.

Na zabezpečeném klientském portále si pak může zákazník originál pojistné smlouvy otevřít a uložit včetně všech doprovodných dokumentů. Samozřejmě, pokud bude mít zájem, může si smlouvu vytisknout a uschovat v papírové podobě.

„Kromě výše uvedených výhod díky elektronickému podpisu získáme jednoznačnou časovou identifikaci sjednání smlouvy. Nebude tedy možné antidatovat smlouvu, což byla velká nevýhoda sjednání smlouvy v papírové podobě. Bohužel i s těmito případy se v naší praxi setkáváme,“ doplňuje Jindřich Skrip.






Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.