Žebříčky Přehledy

iBOD má první milion uživatelů, bene+ měsíčně odmění 100 tisíc klientů


20.4.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva iBODu a bene+

Kartu programu zákaznických výhod iBOD už využívá přes milion českých zákazníků. Počet žen a mužů je zastoupen v poměru 3:2 a iBOD začíná vyvracet zažité představy, že muži neradi nakupují. Právě pánové ve věku mezi 20 a 40 lety patří v rámci programu mezi nejaktivnější a nejčastěji také využívají nabízené výhody. Zástupci programu uvedli, že počet klientů i partnerů dále roste.


iBODu se za rok a půl podařilo přesvědčit milion Čechů, aby tento program začali využívat. Určitě programu pomohlo i to, že na něj byli převedeni klienti České spořitelny původně využívající tzv. Bonus program České spořitelny.

Čtěte zde: Nový program iBOD. Jedna věrnostní karta místo mnoha

„Od října 2013, kdy byl projekt spuštěn, lidé za své nákupy nasbírali přes 1,7 miliardy ibodů, jejichž hodnota se blíží částce 380 miliónů Kč,“ vysvětluje Luděk Šmíd, ředitel programu zákaznických výhod iBOD.

Body v tomto programu sbíráte klasicky, a to předložením iBOD karty u partnerů programu. Na kartu se Vám pak tzv. ibody připíší, a je možné je pak vyměnit za zboží či služby v katalogu odměn dostupném na www.ibod.cz, případně je sponzorsky věnovat na některý z charitativních projektů prostřednictvím portálu Todokazeme.cz.


I když by se zdálo, že muži se nákupům příliš nevěnují, je počet žen a mužů využívajících program iBOD charakterizován poměrem 3:2, tj. muži tvoří 40 % uživatelů. Pánové pak využívají iBOD kartu hlavně při nákupech elektroniky, při tankování pohonných hmot nebo když pořizují sportovní potřeby. „Můžeme potvrdit, že počet zákazníků OMV (síť čerpacích stanic - poznámka redakce), kteří současně využívají iBOD kartu a z ní vyplývající výhody, neustále roste. Převažují muži,“ uvádí Lucie Mašínová, marketingová manažerka OMV v ČR.

Srovnání běžných účtů najdete zde

Obecně platí, že Češi jsou konzervativní, spořiví a na zajímavé výhody slyší. To potvrzují i partneři programu. „Téměř tři čtvrtiny našich klientů, kteří se zapojili do tohoto programu, jsou s námi již více než deset let. Zároveň se jedná o lidi, kteří využívají širší spektrum našich služeb v porovnání s klienty, kteří ibody nesbírají,“ řekl Josef Havelka, ředitel Komunikačního hubu České spořitelny. iBOD karta se nejvíce využívá v Praze a Moravskoslezském kraji, následuje kraj Středočeský.


Žebříčky a přehledy:

Lákají nové bonusy spojené se zážitky a emocemi



Z katalogu odměn si klienti iBODU již vybrali dárky za 50 milionů Kč. Mezi nejoblíbenější položky přitom patří elektronika, knihy, finanční služby a nově si popularitu získávají také sponzorské příspěvky, které umožňují stát se členem týmu oblíbeného sportovce. „Trendem v oblasti bonusů se začínají stávat odměny spojené se zážitky a emocemi, např. sponzoring nejmladšího dakarského pilota kamionu Martina Macíka nebo badmintonisty Petra Koukala. A připravujeme také možnost přispět ibody na charitativní projekty z oblasti zdravotnictví,“ vysvětluje Luděk Šmíd.

Kam pro ibody?



iBODSpektrum partnerů, u nichž mohou lidé za své nákupy získávat ibody, se průběžně rozrůstá a zasahuje všechny sféry běžného života. V současné chvíli je partnerů přes 50. Lidé mohou iBOD kartu využít při praktických nákupech v obchodech s elektronikou, u čerpacích stanic, kurýrních služeb, ale také při aktivitách spojených s cestováním, volným časem a relaxací např. při zajišťování ubytování, předplatném časopisů, nákupu knížek nebo vstupenek na kulturní akce. Účast v programu pozitivně hodnotí i jednotliví partneři. „Největším přínosem pro OMV je možnost oslovit širokou skupinu lidí s nabídkou poukázek a dalších promo akcí, které jsou připraveny exkluzivně právě pro iBOD klienty. Vidíme také potenciál ve spolupráci s ostatními partnery iBODU, se kterými lze vytvářet unikátní nabídky šité na míru potřebám klientů programu,“ vysvětluje Lucie Mašínová z OMV.

Konkurence nespí. Jak je na tom bene+?



Jedním z několika dalších konkurenčních bonusových programů je program bene+, který provozuje GE Money Bank. Ta podle svého vyjádření z 9. dubna tohoto roku poskytuje prostřednictvím programu bene+ každý měsíc odměny již více než 100 tisícům klientů. Tento program se liší od iBODu tím, že nesbíráte body na získání zboží nebo služeb z katalogu, ale je Vám určitá částka odpovídající určitému procentu z platby za zboží vrácena na účet, tj. získáváte slevu za nakoupené zboží nebo službu.

U partnerů bene+ dostávají klienti peníze zpět za každou platbu kartou až do výše 30 % z částky nákupu, u ostatních obchodníků a na internetu pak získávají zpět 1 % z každé platby. Výše odměny není omezena.

Otestujte své znalosti v oblasti běžných účtů zde

Průměrně klienti získají v partnerské síti bene+ za jeden nákup zpět 20 Kč. Za loňský rok tak společnost GE Money Bank vyplatila společně s partnery úctyhodných 75 milionů korun. Rekordní zájem je i o slevové kupony, kterých si lidé vytiskli téměř milion kusů.

„Věrnostní program bene+ se stává každodenní součástí života stále většího počtu lidí. Stačí totiž zaplatit za nákup platební kartou od GE Money Bank a část peněz získáváte zpět,“ říká Josef Jehlík, manažer věrnostního programu bene+, a dodává: „Nejčastěji vyplácíme odměny za nákupy v hypermarketech Globus, na čerpacích stanicích Agip nebo v lékárnách BENU, což dokazuje, že naši klienti využívají výhody bene+ při běžných nákupech prakticky každý den.“

Loni vyplatil bene+ odměny za 75 milionů korun



Za loňský rok získali držitelé platebních karet od GE Money Bank jako odměnu celkem 75 milionů korun, což je 36% nárůst oproti roku 2013. Nejvyšší jednorázová odměna za provedenou transakci činila 8 568 Kč. Stává se tak dosavadním rekordem v historii věrnostního programu bene+.

Slevy z bene+ lze čerpat na téměř 1 800 prodejních místech



Bene+ je z hlediska počtu spolupracujících partnerů nejrozšířenější věrnostní program na platebních kartách v Česku. Aktuálně jej podporuje přes 200 partnerů. Klienti tak mohou získávat odměny ve více než 1 600 kamenných prodejnách, 35 internetových obchodech a dalších místech. Konkrétně jde o řetězce typu Globus, Agip, BENU Lékárny, Datart, Neoluxor, ale i malé regionální obchodníky.

Dalšími významnými věrnostními programy poskytovanými společně s bankovními kartami jsou programy Sphere, Carte a Svět odměn (Era).

Součástí programu bene+ jsou také akční slevové kupony, které si mohou vytisknout a použít všichni uživatelé bankomatů GE Money Bank, tedy i lidé, kteří nejsou klienty GE Money Bank. Zájem o tyto slevové kupony je podle banky vysoký. Během loňského roku si jich lidé vytiskli z bankomatů skoro milion kusů. Další vouchery si pak stahovali do mobilní aplikace, tiskli z internetu a využívali také kupony, které banka pravidelně zasílá poštou.

„Největší zájem je o kupony na oblečení značek C&A a Husky, oblíbené jsou také slevy do restaurací, hračkárny Pompo, parfumérie Marionnaud či na potřeby pro zvířecí mazlíčky v PetCenter. Nejčastěji si lidé tisknou výhodné slevové kupony z bankomatů GE Money Bank během sobotních nákupů, naopak nejnižší počet zaznamenáváme obvykle v pondělí,“ říká Josef Jehlík.

Věrnostní program bene+ je automaticky spuštěn na kreditních a NFC kartách MoneyCard Plus a MoneyCard Gold a dále na debetních kartách a bezkontaktních nálepkách vydaných k účtům Genius Silver, Genius Active, Genius Dual, Genius Gold, Genius Gratis, Genius Complete, Genius Benefit a Genius Plus. Více detailních informací o bene+ včetně pravidelně aktualizovaného seznamu partnerů je k dispozici na  www.beneplus.cz.









Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.