Žebříčky Přehledy

Plány České spořitelny: nové finanční poradenství a mobilní bankovnictví. Poplatky se příliš nezmění


22.3.2016  |  Zdeněk Bubák, Michal Mošnička

Česká spořitelna plánuje do budoucna využít jako konkurenční výhodu svou rozsáhlou síť poboček. Přichází i s novým konceptem vlastního finančního poradenství s názvem Zdravé finance. Ten umožní klientům využít rozsáhlé služby banky při pořizování bydlení. Banka by také chtěla zavést poskytování jejích půjček přímo při nákupu zboží u obchodníků. Klienti se mohou těšit i na nové mobilní bankovnictví George, které banka převezme od své mateřské společnosti z Rakouska.


V únoru nový generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon v rozhovoru pro Hospodářské noviny zveřejnil plány banky do budoucna. My k těmto infomacím přinášíme svůj komentář.


Pobočková síť



Rozsáhlou pobočkovou síť si chce ČS udržet jako konkurenční výhodu a teprve nad touto sítí chce budovat digitální nadstavbu. O významu pobočkové sítě svědčí i to, že nízkonákladové banky v České republice v posledních letech budují nejen vlastní pobočkovou síť (od roku 2011 do roku 2015 nárůst této sítě o 15 %), ale zakládají také obchodní místa ve spolupráci s finančně poradenskými společnostmi, jako je spojení mBank a společnosti Broker Consulting (BrokerPOINT) nebo banky ZUNO a společnosti Chytrý Honza (Chytrá adresa).

Salomon uvádí zajímavý příklad fungování internetového prodejce Alzy, který buduje showroomy, protože si tam lidé chodí zboží prohlížet a technologii používá k následnému efektivnímu prodeji a to je podle Salomona směr i pro ČS.

Nový koncept finančního poradenství



Nový koncept, který ČS prezentuje jako Zdravé finance, se týká primárních potřeb, jako je třeba bydlení. ČS se chystá propojit služby, které souvisí s pořízením nového bydlení a nabídne řešení v ČS.

Zkontroluje kupní smlouvu, klient tedy nebude muset vyhledat právníka, nebo poradí jestli klient kupuje nemovitost za dobrou nebo špatnou cenu.

ČS prezentuje dostatečné kapacity vlastních právníků, kteří pracují s desítky tisíc smluv ročně, a díky datům o nemovitostních zástavách mají dokonalý cenový přehled. ČS ale chce navázat i další služby, například když se klient nastěhuje do nového bytu, může zajistit napojení digitální televize nebo odběr energií.

Další oblastí je poskytování půjček přímo u obchodníků, a to jak pro občany, tak i pro podnikatele, což je oblast ve které Salomon působil (svoji kariéru začal v roce 1997 v GE Capital Multiservis). Projekt by se v síti ČS měl rozjet příští rok. Podobný koncept, kdy banka využívá své stávající kapacity právníků a IT specialistů nabízí od ledna i skupina ČSOB u produktu Pojištění internetových rizik, ve kterém je obsažena právní ochrana i IT podpora.

Samoobslužné zóny



Samoobslužné zóny jsou součástí nového finančního konceptu, ale o projektu ještě není rozhodnuto. Závisí i na  rozhodnutí  mateřské banky v Rakousku a Slovenské sporiteľňy. Pokud budou zóny schváleny, tak jde o projekt na pět let a o investice stovky milionů korun ročně.

Nová verze internetového a mobilního bankovnictví George



V minulém roce spustila Erste v Rakousku internetové a mobilní bankovnictví George, které u veřejnosti slavilo úspěch. V ČR provozuje ČS Servis 24, který sice snese srovnání s Rakouskem a klienti jsou na něj zvyklí a jsou s ním i spokojení, ale George je uživatelsky příjemnější a nabízí různé funkce, které Servis 24 nenabízí. Solomon připouští souběh obou systémů a pokud bude odezva na George pozitivní, nahradí jím Servis 24.

Cenová politika banky



Podle vyjádření Salomona se nebude výrazně měnit, tzn. ČS může přenastavit určité podmínky, ale pravděpodobně bude držet směr, kdy klient platí za službu, která má podle něho svou hodnotu.






Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.