Česká spořitelna začíná plošně přecházet na nové internetové a mobilní bankovnictví, které se jmenuje George. Podle banky nabídne intuitivní ovládání, nová zabezpečení, fulltextové vyhledávání a non-stop klientský chat. Na podzim by mělo být do mobilní aplikace doplněno placení mobilem, a to vlastní, vytvořené Spořitelnou. Nepůjde tedy o Google Pay. Další novinkou bude možnost připojení účtů jiných bank. Postupný přechod uživatelů Servisu 24 na George bude probíhat do poloviny roku 2019. Pak Servis 24 skončí.
George, nové internetové a mobilní bankovnictví České spořitelny, byl vyvinut mezinárodním vývojářským týmem v rámci Skupiny Erste. Banka u něho vyzdvihuje to, že se jeho ovládání inspirovalo u sociálních sítí a je intuitivní a snadné.
George je postaven na platformě otevřeného bankovnictví a umožňuje přidávání aplikací třetích stran a nových funkcionalit. Zároveň přináší nové způsoby zabezpečení platebních transakcí.
Žebříček bankovních účtů najdete zde
Již na podzim budou moci klienti Spořitelny s mobilní aplikací George platit u obchodníků místo karty přímo mobilem (nepůjde přitom o Google Pay, ale o vlastní funkčnost George) a budou si moci také připojit své účty v 8 jiných bankách.
Aktuálním otevřením George pro všechny klienty Spořitelny končí dvanáctiměsíční testovací období, během něhož si George vyzkoušelo více než půl milionu klientů. Na začátku roku 2019 by měl mít George zhruba 1,5 milionů uživatelů. Do poloviny roku 2019 by pak měl být jediným systémem pro internetové a mobilní bankovnictví, protože v té době skončí Servis 24.
Žebříčky a přehledy:
“Využívání chytrých telefonů a mobilních aplikací prudce roste a s tím i nároky klientů na intuitivní a bezpečné mobilní bankovnictví, inspirované sociálními sítěmi, které jim usnadní život a pomůže se správou financí,” říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny odpovědná za retailové bankovnictví.“
Jak bude George pomáhat v reálném čase?
George je podle České spořitelny první bankovní aplikací na trhu, která dokáže v reálném čase automaticky analyzovat finanční chování svých uživatelů a nabízet jim personalizovaná doporučení formou SMS zpráv nebo notifikací v aplikaci, které jim pomůžou s hospodařením. Aplikace klienta například sama varuje, když mu na účtu nezbývá dostatek peněz na zaplacení inkasa nebo trvalých příkazů. Naopak v případě, že limit internetových transakcí na kreditní kartě významně převyšuje klientovy reálné platby, George mu doporučí limit snížit. Aplikace také klienty upozorní na expiraci osobních dokladů, pojistných smluv nebo investičních produktů.
“George dnes umí v reálném čase učinit zhruba čtyřicet rad a doporučení, které jsou personalizované podle finančního chování konkrétního klienta. Počet rad a doporučení se v budoucnu znásobí,” říká Filip Zeman, ředitel Digitálních produktů a služeb České spořitelny. “George klientům primárně radí s hospodařením. Pokud aplikace identifikuje, že klient platí nadprůměrné částky za nájemní bydlení, nabídne mu automaticky hypotéku a v případě, že je zřejmé, že splácí příliš mnoho nebankovních půjček, doporučí konsolidaci,” uvádí Zeman.
Intuitivní ovládání, připojení účtů jiných bank a mobilní platby
Fulltextové vyhledávání v rámci George umožňuje rychle najít jakoukoli odchozí či příchozí platbu nebo příjemce, a to z celé jeho platební historie (banka historii neomezuje). Uživatelé mobilní aplikace George nemusí vyplňovat čísla nových účtů a další údaje, stačí je vyfotit mobilem a George automaticky vyplní příkaz k platbě. Díky automatické kategorizaci plateb mají klienti k dispozici i názorně vizualizovaný přehled svých výdajů - na bydlení, na jídlo apod.
George je postaven na platformě otevřeného bankovnictví a klienti si tak mohou flexibilně rozšiřovat “svého” George o nové funkcionality a aplikace třetích stran (nyní jsou v nabídce 3 pluginy). V rámci obchodu George Store mohou klienti nyní využívat aplikaci na dobíjení mobilních telefonů, personalizovat si vzhled George (např. různé personalizované pozadí stránky, které pomůže eliminovat phishingové útoky), případně si zcela on-line zřídit úvěrové produkty Peníze na klik, Hypotéka online a Kontokorent. Do konce roku si klienti budou moci připojit do George své účty v jiných bankách a také využívat aplikaci pro mobilní platby.
“Vyvinuli jsme vlastní platební aplikaci pro mobilní telefony na bázi technologie NFC, kterou již testují naši zákazníci a od podzimu s ní budou moci uživatelé mobilního George platit u obchodníků místo karty. Jednáme o spolupráci s řadou třetích stran,” říká Zeman. “George do konce roku umožní klientům České spořitelny zobrazit si informace o svých účtech v Air Bank, ČSOB, Unicredit Bank, Fio Bank, Raiffeisenbank, MONETA Money Bank, ING a mBank,” dodává Zeman.
Nová zabezpečení
George přinese klientům také novou dvoufaktorovou metodu zabezpečení platebních transakcí skrze samostatnou mobilní aplikaci George klíč. Ta se stane novým bezpečnostním prvkem, který bude klienta ověřovat osobním autentizačním PINem nebo biometricky při každém vstupu do George. Následná autorizace plateb v bankovnictví George bude probíhat pomocí osobního autorizačního PINu. George klíč tak nahradí stávající potvrzování přihlášení a plateb prostřednictvím SMS zprávy. Přihlašování a zejména platby samotné budou s aplikací George klíč rychlejší, pohodlnější a také bezpečnější.
“George klíč představuje výrazné zvýšení bezpečnosti platebních transakcí, protože klienti již platby nemusí potvrzovat pomocí sms zpráv, u nichž stále existuje určité riziko, že mohou být zneužity hackery při phishingu,” doplňuje Zeman.
Přechod klientů ze Servisu24 do George
Stávající internetové bankovnictví Servis24 využívá více než 1,5 milionů individuálních klientů Spořitelny. Zhruba 500 000 z nich již mělo šanci vyzkoušet si George v rámci pilotního provozu v roce 2017 a přes 300 000 již George využívá pravidelně. Spořitelna v květnu zahájila integrovanou komunikační kampaň, jejímž cílem je do konce roku převést všechny stávající uživatele Servisu24 do George.
“Komunikaci přizpůsobujeme jednotlivým zákaznickým skupinám, abychom zajistili maximálně pozitivní uživatelskou zkušenost i u klientů, kteří primárně nevyhledávají online novinky. Významně jsme posílili kapacitu našeho klientského centra a uživatelům bude k dispozici také non-stop chat v rámci webové a posléze i mobilní aplikace George,” říká Daniela Pešková.
Přechod klientů ze Servisu24 na George bude probíhat postupně a každý klient bude mít čas tři týdny, kdy bude moci využívat obě služby souběžně, než přejde pouze na George a Servis24 mu bude uzavřen. Do konce roku 2018 bude Servis24 postupně ukončen pro individuální klienty České spořitelny, noví klienti si již nyní mohou aktivovat pouze George. Internetové bankovnictví Business24, které využívají firemní klienti, zatím změna nečeká.
Proč se George jmenuje George?
George vyvinula mezinárodní skupina vývojářů v rámci Skupiny Erste, jejíž součástí byli i Češi. Ambice George jsou však jednoznačně mezinárodní a v blízké budoucnosti by ho mělo využívat více než 16 milionů klientů skupiny Erste v sedmi evropských zemích. Jméno George bylo proto zvoleno jako mezinárodně srozumitelné a odkazuje na jméno prvního autopilota, kterého vyvinul před sto lety britský letec Lawrence Sperry a pojmenoval ho právě George. Výraz “Nech to na George” mezi piloty zdomácněl a dodnes ho pro označení autopilota používají.
Reklamní spot na nové bankovnictví České spořitelny:
Nové internetové bankovnictví George
Autor: Česká spořitelna