Žebříčky Přehledy

Česká spořitelna umožní v aplikaci George v příštím roce prohlížení účtů jiných bank


13.12.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva České spořitelny

Česká spořitelna informovala novináře o aktuálním stavu v nasazování nového internetového bankovnictví George a jeho mobilní verze George Go. V současnosti tuto novinku, která v budoucnu nahradí aplikaci Servis 24, pravidelně využívá 150 000 lidí. Zatím George neumí všechny funkce, ale ty by se v něm měly objevit do května 2018, kdy Spořitelna oficiálně zahájí postupný převod klientů na platformu George. Servis 24 pro fyzické osoby nepodnikající zanikne do konce roku 2018, pro firmy pak o rok později. Česká spořitelna odhalila i to, jaké revoluční novinky do aplikace Geoge chystá.


Rozvoj internetového a mobilního bankovnictví jde ruku v ruce s ideou České spořitelny, kterou je snaha o aktivní a rozsáhlejší finanční poradenství jejím klientům. Podle Spořitelny klienti v současnosti většinou poradenství od banky očekávají, ale nedostávají ho, nebo v malé míře, a jen tehdy, když se o radu klient na banku sám obrátí. Rozvoj poradenství se bude odehrávat jednak na pobočkách banky, které by jinak byly svým počtem a hustotou v současné digitální době předimenzované, jednak přímo v aplikaci George, kde se budou podle stavu financí objevovat rady, co by měl klient zvážit, např. vzít si hypotéku místo placení nájmu, či změnit dodavatele elektřiny. Své poradenství banka již nějakou dobu nazývá pojmem "Moje zdravé finance" a chce v něm nadále pokračovat a rozšiřovat je.



Spořitelna nabídne v rámci otevřeného bankovnictví také přístup k účtům jiných bank



Službu Moje zdravé finance, která všem klientům, tj. ne jen těm bohatým, nabízí služby osobního bankéře, konsolidaci finančních i nefinančních služeb a přehled nad výdaji, využívá rok po spuštění 700 000 klientů Spořitelny. Polovina klientů díky službě konsolidovala své bankovní i nebankovní půjčky. Více než 250 000 klientů České spořitelny zároveň již využilo nové internetové bankovnictví George, které mimo jiné integruje funkcionality služby Moje zdravé finance. Pravidelně George používá 150 000 klientů.

V příštím roce Spořitelna umožní v rámci George přístup k účtům jiných bank. Stane se tak po zahájení převodu klientů na tuto novou platformu, a to v květnu 2018. Klienti tak získají úplný přehled nad svými bankovními produkty a možnost jejich správy z jednoho místa. Jednotlivé banky budou začleňovány postupně podle jejich připravenosti v oblasti API. Jde tak o revoluční krok, na jehož základě budete moci nejen sledovat historii svých účtů otevřených u různých bank, později i posílat jednotlivé platby, ale také vyhledávat fulltextově v historii plateb, což je jedna z funkcí George, kterou dnes umí zhruba jen dvě banky na trhu. V současnosti lze vyhledávat 2 roky zpětně, v budoucnu to bude možné až 10 let zpětně. Zadat text pro vyhledání lze i hlasem. Při zasílání platby stačí napsat jméno či název firmy a George si již sám číslo účtu dohledá, pokud jste již takovou platbu prováděli. Pomocí této aplikace lze nejen skenovat QR kód s údaji o platbě, ale také načíst složenku nebo jen číslo účtu z faktury. K položkám v historii můžete skenovat doklady či účtenky a zachovat je tak pro případné budoucí reklamace. K tomu navíc získáte nástroj pro správu svých financí a online poradenství.

Android Pay bude



Na rozdíl od dřívějších prohlášení přibude v roce 2018 pro klienty Spořitelny i možnost platit mobilním telefonem přes Android Pay. Doposud banka tvrdila, že pro mobilní platby zvolí vlastní řešení v rámci aplikace George. Nakonec tedy budou mít klienti možnost využít obě řešení, tj. jak Android Pay, tak i řešení vyvinuté Spořitelnou.

Srovnejte si běžné účty různých bank


Žebříčky a přehledy:


“Se službou Moje zdravé finance jsme udělali první krok do světa otevřeného bankovnictví a nabídli jsme klientům možnost konsolidace finančních i nefinančních služeb napříč trhem. Dalším krokem je právě George, který umožní klientům spravovat všechny jejich bankovní účty jednoduše z jednoho místa. Ušetří tak čas i stres a získají lepší přehled nad svými výdaji,” říká Filip Zeman, ředitel digitálního bankovnictví České spořitelny. “Zatímco Moje zdravé finance jsou především poradenskou službou, kdy osobní bankéři konzultují s klienty jejich hospodaření při schůzkách nebo po telefonu, George klientům umožňuje okamžitý přehled i kontrolu jejich výdajů přímo v mobilu respektive online,” doplňuje Zeman.

George v číslech


  • V prvním roce pilotního provozu George vyzkoušelo více než 250 000 klientů a 150 000 z nich ho začalo používat pravidelně
  • Celkem klienti přes George poslali za 12 měsíců více než 3 miliardy korun. 
  • Plná třetina klientů George k němu pravidelně přistupuje v mobilu
  • Zatímco Servis24 využívali klienti v průměru 1,3x za měsíc, George v mobilu využívají v průměru  každý druhý den

“George v roce 2018 klientům nabídne nejenom možnost spravovat všechny jejich bankovní účty z mobilního telefonu, ale také vlastní mobilní peněženku, která umožní platit mobilním telefonem z jakéhokoli účtu, ke kterému má klient vydanou kartu,” doplňuje Zeman.

Aktuální verze George neumí např. spravovat účty ze strany disponentů a zahraniční platby. Do května 2018 však tyto funkčnosti budou doplněny.

Moje zdravé finance fungují už rok. Jak se jim daří?



Službu Moje zdravé finance, které Česká spořitelna spustila na podzim 2016, klientům nabízí online přehled jejich výdajů, komplexní poradenství s hospodařením a péči osobního bankéře. Součástí služby jsou i dva plně vybavené účty, jejichž správa je zdarma, pokud klient zaplatí aspoň jednou za měsíc kartou, na účet mu přijde minimálně 7 000 Kč a má jeden produkt od České spořitelny.

Marek Blaha, ředitel retailového bankovnictví České spořitelny, k tomu dodává: “Díky komplexnímu poradenství šetří Moje zdravé finance klientům zejména čas, stres a peníze. Každý druhý uživatel služby bez problémů plní podmínky bezplatného využívání a má ji zcela zdarma.”

Moje zdravé finance v číslech


  • Klienti ušetřili ve svých rozpočtech v průměru 1 956 Kč ročně (u řady klientů dosáhla výše měsíční úspory 8 000 až 12 000 Kč)
  • Každý druhý klient dokázal díky poradenství konsolidovat své bankovní i nebankovní půjčky a výrazně tak ozdravit svůj rodinný rozpočet 
  • 25% klientů  upravilo na základě poradenství své platby za penzijní pojištění a dosáhli na státní příspěvek
  • Čtvrtina klientů upravila na základě poradenství své platby za stavební spoření a dosáhla na státní příspěvek






Související články:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.